چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • درمان کرونا پیدا شد! / داروی درمان کویید-۱۹با تایید سازمان جهانی بهداشت آمد
    06 اسفند 1398 - 17:31
    شناسه : 167734
    0

    سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد داروی تولید شده توسط کمپانی آمریکایی Gilead Sciences نشانه هایی از درمان کروناویروس دارد.

    پ
    پ

    داروی کرونا - درمان کرونا پیدا شد! / داروی درمان کویید-19با تایید سازمان جهانی بهداشت آمد -

    Gilead یک شرکت بیوتکنولوژی و داروسازی آمریکایی است که در زمینه تولید دارو برای انواع بیماری ها از جمله هپاتیت سی و ویروس HIV فعالیت می کند. این شرکت مدتی قبل از آزمایش دارویی به نام Remdesivir خبر داده بود و حالا به نتایج مثبتی دست پیدا کرده است. Bruce Aylward، معاون سازمان جهانی بهداشت (WHO) طی کنفرانسی مطبوعاتی در پکن در این باره گفت:

    از نظر ما در حال حاضر تنها دارویی که ممکن است به بیماران کمک کند Remdesivir است.

    Remdesivir پیش از این کارایی خود را در درمان ابولا، سارس و مرس نشان داده بود که علائم مشابهی با ویروس کرونا دارند. عملکرد این دارو به شکلی است که مانع از تولید آنزیمی می‌شود که بسیاری از ویروس‌ها درون سلول بدن انسان باز تولید می‌کنند. به گفته مسئولان WHO آزمایش بالینی این دارو روی بیماران در حال اجرا است و نتایج آن طی هفته های آینده اعلام خواهد شد.
    درمان ویروس کرونا

    Gilead Sciences تایید کرده که با همکاری مقامات چینی در حال آزمایش این دارو روی دو بیماری است که بر اثر ویروس کرونا به Covid-19 مبتلا شده اند:

    یکی از دو بیمار در شرایط وخیمی به سر می برد اما دیگری در شرایط پایدار قرار دارد. نتیجه استفاده از این دارو روی آنها تا دو ماه دیگر به صورت کامل مشخص خواهد شد.

    اواسط ماه گذشته پزشکان آمریکایی هم از نتایج مثبت آزمایش Remdesivir روی بیمار مبتلا به ویروس کرونا خبر داده بودند. شرایط آن بیمار هم یک روز پس از مصرف این دارو تا حدودی بهبود پیدا کرده و پس از چهار روز علائم تب در وی از بین رفته بود.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.