×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

بیماری تب سردرد - ۳ علامت اصلی کرونا چیست؟ - علامت اصلی کرونا

دکتر آتوسا رهبر در گفت وگو با ایسنا، فصل پاییز و زمستان را زمان شیوع بیماری های ویروسی همچون سرماخوردگی و آنفلوآنزا دانست و اظهار کرد: این روال هر سال ادامه دارد، اما امسال با کروناویروس جدید مواجه هستیم که به واسطه انتشار سریع و قابلیت سرایت فراوان خطرش جدی است.

وی از مردم خواست کرونا را دست کم نگیرند و افزود: افراد به محض مشاهده علائم خفیف سرماخوردگی همچون عطسه، تب و آبریزش به بیمارستان مراجعه نکنند و در چند روز اول در خانه استراحت کنند و مایعات گرم فراوان بنوشند و تغذیه مناسب نظیر پروتئین و میوه جات داشته باشند و به جز اعضای خانواده با کسی ارتباط برقرار نکنند و از خانه خارج نشوند.

مسئول آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه دار شدن علائم و تشدید تب و سرفه را زنگ خطر دانست و تصریح کرد: افراد در صورت تشدید و اضافه شدن علائم به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی و یا مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

رهبر سرفه خشک، تنگی نفس و تب بالا را سه علامت اصلی ابتلا به کروناویروس دانست و عنوان کرد: بیماران قطعی بعد از مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و یا مطب ها و کلینیک های خصوصی و دریافت درمان سرپایی، باید در خانه بمانند بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونای جدید جهش پیدا کرده و اطلاعات کاملی نداریم، گفت: این ویروس تاکنون ۷۶ کشور جهان را درگیر کرده و رفتارش ناشناخته است و داروی قطعی ندارد لذا در چنین شرایطی پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره انتقال بهترین راهکار است تا جلوی انتشار آن را بگیریم.

مسئول آموزش دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم خواست در این روزها سفر نکنند و یادآور شد: سفر کردن به مثابه بردن شهر به شهر و خانه به خانه ویروس کروناست.

وی با بیان اینکه بیماران کرونایی مرخص شده از بیمارستان باید نکات بهداشت فردی را رعایت کنند، ادامه داد: بیماران بهبود یافته در صورت بازگشت تنگی نفس و سرفه شدید و تب بالا و کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان مراجعه کنند.

رهبر خاطرنشان کرد: بیماران کرونایی مرخص شده باید در یک اتاق جداگانه دارای تهویه استراحت کنند و در فاصله یک متری با سایر اعضای خانواده باشند. همچنین باید ماسک بزنند تا ترشحات تنفسی زمان عطسه و سرفه پخش نشود.

مسئول آموزش دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر لزوم شست و شوی مرتب و ۲۰ ثانیه ای دست ها با آب و صابون و گندزدایی روزانه سطوح با استفاده از محلول وایتکس، خاطرنشان کرد: وایتکس گندزدای مناسبی برای از بین بردن ویروس کروناست. البته نباید محلول وایتکس را بعد از اسپری پاک کنیم، بلکه باید چند دقیقه بماند تا گندزدایی کند.

وی از راه اندازی سامانه «salamat.gov.ir» جهت خوداظهاری بیماران مشکوک در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: افراد کد ملی و شماره تلفن خود را در این سامانه ثبت می کنند و به سوالات پاسخ می دهند. در صورت مشکوک بودن به کرونا مراقبان سلامت تماس می گیرند و شرایط ویزیت توسط پزشک را فراهم می کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.