×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سرهنگ سید مهدی نجفی پور - ممنوعیت فعالیت اصناف از ساعت ۱۹ به بعد غیر از فروشگاه های مواد غذایی و زنجیره ای -

رئیس پلیس اماکن نیروی انتظامی گیلان در گفت و گو ی مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به اینکه مقابله کرونا در حال حاضر به یک عزم جهانی تبدیل شده است و کشور ما هم برای مقابله با این ویروس در شرایط سخت تحریم ها با موفقیت در حال پیشگیری از این ویروس خطر ناک است ،با ابراز امیدواری از بهبود این شرایط در کشور با تلاش مسوولان و همکاری مردم و اصناف ،از برگزاری جلسات متعدد در رابطه با حل معضل کرونا با دستگاه قضا تعزیرات ،سازمان صنعت،معدن و تجارت، اتاق اصناف، فرمانداری ها و ادارات مسوول خبر دادو گفت:
توصیه ها ی لازم در رابطه با ساعت کاری یا نحوه کار به اتحادیه ها در زمینه مشکلات ناشی از بازگشایی اصناف ابلاغ شده و بر اساس این مصوبه کلیه واحدهای صنفی باید بعد از ساعت ۱۹ تعطیل باشند و برای اصناف صبح و عصر ساعت تعیین شده است.
سرهنگ سید مهدی نجفی پور با اشاره به اینکه واحدهای صنفی نظیر مواد غذایی ، نانوایی، قصابی یا فروشگاه های زنجیره ای با توجه به اینکه نیازهای عمومی و روزانه مردم را در بر می گیرند می توانند طی ساعت بیشتری از ۱۹ به بعد باز باشند تصریح کرد:
این مصوبه به تمام نیروهای انتظامی شهرستان‌های گیلان ابلاغ شده تا به صورت تجمیعی در سراسر استان انجام شود تا بتوانیم از این ویروس و هجمه‌ای که در سطح استان به وجود آمده به سلامت عبور کنیم.

رئیس پلیس اماکن نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه در چند روز گذشته علیرغم تأکیدات و تذکرات، برخی صنوف هنوز این موضوع را جدی نگرفته و تا پاسی از شب به فعالیت خود ادامه می‌دهند گفت: این واحدها ابتدا با تذکر و تعهد روبرو شده و در صورت مقاومت با اخطار ۲۴ ساعته پلمپ خواهند شد.

وی در همین رابطه به تشکیل چندین اکیپ ۵نفره شامل نمایندگانی از فرمانداری، بخشداری، بهداشت، تعزیرات، صمت، همراه با پلیس اشاره کرد و افزود: این اکیپ‌ها مسئولیت بازدید از واحدهای صنفی را دارند و بعد از تذکرات لازم به متخلفان در صورت تکرار تخلف از راه های قانونی وارد عمل می شویم و پلمپ انجام می شود.

رییس پلیس اماکن گیلان همچنین به برگزاری جلسات متعدد با رئیس اتحادیه نانوایان اشاره مرد و افزود :تاکید شد که حتما فرد خاصی برای دریافت وجه نقد یا کارت ، جداگانه برای تحویل نان در نانوایی حضور داشته باشد.

این مقام مسوول انتظامی با تأکید بر لزوم رعایت بهداشت توسط همه صنوف گفت: مردم و همه ما برای خرید ناخودآگاه به سمت واحدهایی می روند که باید ملزومات بهداشتی را بیشتر رعایت می‌کنند.
رئیس پلیس اماکن گیلان در ادامه از اصناف تا زمان رسیدن به وضعیت قبل درخواست کرد: از تمام صنوف می خواهیم که موارد بهداشتی را رعایت کنند و ضررهای مالی را درک می کنیم اما اگر رعایت نکنیم باید ضرر بیشتری متحمل شویم.

سرهنگ نجفی پور به مردم هم توصیه کرد: به توصیه‌های وزارت بهداشت عمل کنید زیرا زمانی کرونا کنترل می شود که همه توصیه های وزارت بهداشت رعایت کنیم و بدانیم که منزل بهترین و امن ترین مکان است تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

سرهنگ نجفی پور در ادامه به برگزاری جلسات متعدد با اتحادیه تجهیزات پزشکی جهت توزیع درست ماسک و محلول و با سازمان گردشگری برای جلوگیری حداکثری از ورود مسافران به استان پرداخت و عنوان کرد: مطالبات زیادی در بحث تعطیلی کافه‌ها، قلیانسراها، مهمانسراهاو آرایشگاه ها انجام شده است، مردم هم اگر مواردی از باز بودن این صنوف دیدند از طریق سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند.

رئیس پلیس اماکن نیروی انتظامی گیلان همچنین به موارد کشف شده از احتکار و سود جویی اشاره کرد و با بیان اینکه کشف چند مورد در واحدهای غیر مجازی که مجوز فعالیت نداشتند توسط اکیپ های عملیات و همکاران ما کشف شده است اظهار کرد:

تا کنون ۱۸۷۵واحد از واحدهای صنفی، ۲۲۰ عدد اخطار پلمپ به واحدهای صنفی، ۸۲۶ واحد تذکر و ۳۴۲ مورد گرفتن و پلمپ ۱۲۷ مورد از واحدهای صنفی به دلیل عدم رعایت اخطار توسط همکاران ما انجام شد.
وی در خاتمه از کشف ۲۴۰۰ لیتر محلول یک لیتری ضد عفونی که بدون هماهنگی غذا و دارو و سازمان صمت درحال خروج از استان بود توسط همکاران ما در پلیس امنیت کشف شد و در عملیاتی دیگر ۱۰۰۰ عدد ماسک در چند ین مرحله و ۱۴ هزار عدد دستکش لاتکس حتی در واحدهایی که اجازه فروش این اقلام را نداشتند کشف شده است .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.