×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

احمد رضا حق بین - استانداری گیلان پیگیر درخواست شهرداری رشت برای دریافت تسهیلات بانکی در زمینه پرداخت حقوق کارگران است -

احمد رضا حق بین مدیر مالی شهرداری رشت در این باره توضیح داد که موضوع کاهش درآمدهای شهرداری رشت را با مسئولان استانداری گیلان در میان گذاشته و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان هم در نامه ای به مدیر شعب بانک ملی استان گیلان تاکید نموده است حسب مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا و نظر به کاهش شدید درآمدهای شهرداری رشت در روزهای پایانی سال و نیاز مبرم به پرداخت حقوق کارگران شهری، ضروری است ضمن بررسی درخواست شهردار محترم رشت مبنی بر دریافت تسهیلات، اقدام قانونی لازم به عمل آورده و نتیجه را به این شهرداری اعلام نمایید.

در همین زمینه مدیر مالی شهرداری رشت با بیان اینکه در مدت زمان سه ماه و نیم حضور ایشان در این سمت، اقدام به پرداخت حقوق پنج ماه نموده است،  خاطر نشان کرد: از آنجایی که شهرداری ها نهادهای عمومی خدمات رسان شهری هستند که به هیچ وجه اعتبارات دولتی ندارند و باید از درآمدهای خود، هزینه های جاری و عمرانی را تامین کنند، به همین دلیل با تغییرات ناخواسته یا اتفاقات پیش بینی نشده در زمینه کاهش درآمدها، در نوع، میزان و پرداختی های آنها ایجاد اختلال می شود.

وی ادامه داد: پس از بحران برف و شیوع ویروس کرونا عملاً درآمدهای شهرداری کاهش چشمگیری داشت و به کمترین میزان ممکن رسید و همین مسئله سبب شد تا در زمینه پرداختی های خود هم با مشکل جدی روبه رو شود.

احمد رضا حق بین سپس افزود: علی رغم همه این موارد، شهرداری رشت در نیمه دوم امسال مطابق برنامه و طبق مصوبات شورای اسلامی شهر پروژه های عمرانی خود را پیش برده و همچنین ماهانه بیش از ۲۲ میلیارد تومان به بیش از چهار هزار پرسنل خود پرداخت کرده است و مازاد آن حتی بسیاری از ادارات، سازمانها، نهادها، شرکتها و موسسات از خدمات، کمکها و هدایای شهرداری رشت بهره مند شده و از این نهاد عمومی خدمات رسان شهری منتفع گردیده اند.

در این بین مشکلاتی برای شهرداری رشت پس از انتخابات، بحران برف و شیوع کرونا به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن موضوعات مبتلا به جامعه، رخ داده است. به طوری که شهرداری رشت همچنان با صدها مشکل کوچک و بزرگ باقی مانده از گذشته و مسائل پیش آمده جدید، باید بار گران موجود را همچنان به دوش بکشد.

حق بین افزود: در این بین مشخص نیست چرا افرادی هم هستند که علی رغم اینکه مرهمی نیستند، نیش می زنند و نمک بر روی زخم می پاشند و بر دامنه گرفتاریها هم می افزایند.

آیا مطرح کردن مسائلی که وضعیت کارگران چنین است و چنان نیست، امروز دردی از دردهای مزمن شهرداری و یا پاکبانان شریف دوا خواهد کرد و آیا رنج کارگران را خواهد زدود؟ یا اینکه انگیزه کار و تلاش را از آنها خواهد گرفت؟

مدیر مالی شهرداری رشت در پایان با قدردانی از تلاش و کوشش کارگران سختکوش شهرداری که حتی در روزهای برفی و مقابله با ویروس کرونا مورد کم لطفی همین معدود رسانه ها قرار گرفته اند، گفت: کارگران سختکوش شهرداری رشت به خوبی آگاه هستند که طبق قراردادهای موجود معاونت خدمات شهری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت علی رغم همه تنگناها حقوق تا پایان دی ماه ۱۳۹۸ کارگران را به پیمانکاران پرداخت کرده و طبق قرارداد پیمانکار موظف به پرداخت حقوق دو ماه جلوتر از شهرداری به کارگران است یعنی کارگران می بایست از پیمانکار حقوق اسفند خود را دریافت کنند، اما دستهای پشت پرده درصدد هستند تا با هوچی گری این بار را از روی دوش پیمانکاران برداشته و بر دوش شهرداری بگذارند تا خود از آب گل آلود ماهی بگیرند.

و نکته آخر اینکه همه کسانی که کارگران خدوم شهرداری رشت را وجه المصالحه خود قرار می دهند، باید بدانند که در چنین روزهایی که جامعه ما گرفتار ویروس خطرناک کرونا است نهایت بی وجدانی، فرصت طلبی و سودجویی است که حق و حقوق کارگرانی را که در گرما و سرما برای شهر و شهروندان تلاش و خدمت می کنند، نادیده گرفته شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.