×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

۵ درصد از بیماران کرونایی گیلان مسافر هستند - ۵ درصد از بیماران کرونایی گیلان مسافر هستند -

ارسلان سالاری طی تماس ویدیو کنفرانس با رئیس جمهور با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بالغ بر ۷۰۰۰ بیمار در ۲۹ بیمارستان دولتی و خصوصی بستری هستند، اظهار کرد: تاکنون ۵۵۰۰ نفر از این بیماران بهبود و ترخیص شده اند.

از ثبت نام ۸۲ درصدی گیلانیان در طرح بسیج ملی غربالگری خبر داد و افزود: در این طرح ۳۰۰۰ بیمار یابی صورت گرفته که از این تعداد ۷۵۰ نفر به بیمارستان‌ها ارجاع شده اند و مابقی نیز برای مداوا در منزل تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰۰ تخت مراکز درمانی به بیماران آنفولانزایی اختصاص یافته، گفت: گرچه تعداد بستری‌ها حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته، اما ۳۰ تا ۵۰ درصد از کادر درمانی ما بیمار و از چرخه درمان خارج شده اند.

وی با بیان اینکه پنج درصد مبتلایان به کروناویروس در گیلان را مسافرین تشکیل می‌دهند، گفت: متأسفانه حضور مسافرین در استان علاوه بر شیوع آن در داخل موجب افزایش شیوع آن در سایر استان‌ها می‌شود.

سالاری با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۸۰ بیمار بدحال در مراکز بیمارستانی داریم که ۱۰۰ تن از آن‌ها به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند، بیان کرد: به نظر می‌رسد سیر شیوع انتقال بیماری در گیلان داخلی باشد و بعید میدانم شیوع آن از خارج از کشور باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه نخستین نقاهتگاه کشور با ظرفیت ۱۸۴ تخت در گیلان راه‌اندازی شد، تصریح کرد: با احتساب مراکز نقاهتگاهی در شهرستان، ظرفیت تخت‌ها به ۵۰۰ رسیده و با همکاری ارتش زمینه افزایش تخت‌های نقاهتگاهی تا ۱۰۰۰ تخت نیز وجود دارد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا ویروس گیلان با بیان اینکه ۴۰۰۰ پرستار و حدود ۱۰۰۰ پزشک در حوزه سلامت گیلان به مداوای بیماران مشغولند، افزود: به دلیل در صف اول بودن کادر درمانی با کرونا ویروس تاکنون هفت پزشک و پرستار جان خود را برای احیا سلامت در گیلان از دست داده اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.