جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کاهش علایم حساسیت فصلی بدون مصرف دارو
    03 اردیبهشت 1399 - 7:00
    شناسه : 170348
    0

    نتایج مطالعات نشان می دهد مصرف روزانه برخی محصولات پروبیوتیک می تواند به کاهش علایم حساسیت فصلی کمک کند.

    پ
    پ

    فصلی - کاهش علایم حساسیت فصلی بدون مصرف دارو - حساسیت فصلی

    خراسان/ نتایج مطالعات نشان می دهد مصرف روزانه برخی محصولات پروبیوتیک می تواند به کاهش علایم حساسیت فصلی کمک کند.

    آغاز بهار برای برخی شروع دوباره حساسیت فصلی و تشدید علایم آن است. علایم حساسیت فصلی عبارت است از: خارش چشم، آبریزش بینی و چشم ها، عطسه و … اگر بخواهیم بدون مصرف دارو، شدت علایم حساسیت فصلی را کاهش دهیم، چه کار می توانیم بکنیم؟ در این مطلب قصد داریم بر اساس مطالعات علمی، روشی ساده و موثر را خدمت شما معرفی کنیم.

    کمک از پروبیوتیک ها

    یکی از اولین مطالعات در این زمینه حدود 10 سال قبل توسط گروهی از محققان نروژی انجام شد. بررسی آن ها روی گروهی از افراد دارای حساسیت فصلی نشان می داد اگر این افراد به صورت روزانه در برنامه غذایی خود، محصولات پروبیوتیک را جای دهند، شدت علایم در آن ها می تواند کاهش یابد. نتایج این مطالعه هر چند امیدبخش بود اما با توجه به نمونه محدود آن، در باره تعمیم پذیری آن تردید وجود داشت.

    همه پروبیوتیک ها موثرند؟

    چند سال بعد از این مطالعه، محققان دانشگاه فلوریدا در آمریکا دست به کار شدند و موضوع را دقیق تر بررسی کردند. نتایج کار این محققان نشان می داد همه محصولات پروبیوتیک نمی توانند به کاهش عوارض حساسیت فصلی کمک کنند و تنها محصولاتی این کار را می توانند انجام دهند که حاوی دو گونه مشخص از باکتری ها باشند. این دو گونه باکتری عبارت بودند از : لاکتوباسـیلوس و بیفیدوباکتریوم. طبق یافته های این محققان زمانی که افراد در روزهایی که حساسیت فصلی آن ها شدت می یابد، به صورت روزانه از محصولات حاوی این دو گونه باکتری استفاده کنند، شدت علایم در آن ها می تواند کاهش یابد اما شاید با خود فکر کنید که کدام یک از محصولات پروبیوتیک موجود در بازار دارای این مشخصه هستند؟

    نکته پایانی

    غیر از پنیر سفید ایرانی، محصولات پروبیوتیک دیگری هم در بازار وجود دارد که حاوی دو گونه باکتری مفید است. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره محصولات، توصیه همیشگی خواندن اطلاعات درج شده روی محصول است.

    نویسنده : شیوا رضایی | روزنامه نگار

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.