×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

کرونا - احتمال ابتلا ۵۰ درصد مردم تهران، قم و رشت به کرونا تاکنون ! -

به نقل از رکنا، کشور به سه قسمت کرونایی تقسیم شده است . قرمز ، سفید و زرد.این تقسیم بندی ها و اعلام مناطق سفید در این شرایط که هنوز به مرحله مهار کرونا نزدیک هم نشده ایم تا چه میزان درست و تصمیم مناسبی است و اساسا وضعیت ایران در فضای مدیریت کرونا چقدر مسیر علمی و صحیحی است؟ به این سوالات عضو کمیته علمی مقابله با کرونا پاسخ داد.

اقتصاد مهمتر از سلامت برای سیاستمداران
مسعود مردانی، عضو کمیته علمی مقابله با کرونا، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا ، در پاسخ به اینکه، آیا بازگشائی اصناف و اجرای مراحل بازگشائی گام به گام، اقداماتی بوده است که با سنجیدگی انجام گرفته است؟ گفت: در خیلی از کشورهای دنیا بعد از اینکه روند ابتلا به کرونا کاهش پیدا کرد فعالیت موسسات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… از سر گرفتند چرا که آن ها علاقه ندارند اقتصادشان ثابت بماند و ضرر ببیند.

در خصوص بازگشایی اماکن مذهبی محتاط باشیم
وی در خصوص بازگشایی مراکز عبادتی در این روزهای کرونایی و مصادف شدن با ماه رمضان با گفتن از اینکه بارها در جلسات گرفته ایم بین شخصی که در خانه برای خدا عبادت می کند و دیگری که در مسجد به عبادت می پردازد هیچ تفاوتی وجود ندارد ادامه داد: تاکید کرده ایم که در خصوص بازگشایی اماکن مذهبی به خصوص زیارتگاهایمان محتاط باشیم.

وی درباره اینکه تا چه میزان روند مهار کرونا در ایران موثر در کاهش آمار بوده است گفت : ما به نسبت کشورهایی مانند ایتالیا و آمریکا هزینه کمتری پرداخت کرده ایم. واکنش بدن افراد در هر شهر و کشوری متفاوت است به نظر من سیستم شبکه بهداشتی آنقدر اثر گذار نبود و بیشتر واکنش بدن ایرانیان در برابر کرونا بر میزان ابتلا به کرونا اثرگذاشت.

کمک امام زمان در کنترل کرونا
مردانی در ادامه افزود: اعتقاد قلبی من این است که امام زمان و امدادهای غیبی ایشان به ما کمک کرده است. باید به قدرت خدا اعتقاد داشته باشیم . خدا در این شرایط به ما کمک کرد.

۵۰ درصد مردم پایتخت در برابر کرونا واکسینه شده اند
عضو کمیته علمی کنترل کرونا با گفتن این خبر که ابتلا به کرونا در تهران، قم و رشت به میزان فاجعه بود مدعی شد : احتمال می دهیم در این سه شهر میزان ابتلا به کرونا در حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد باشد و این یعنی ۵۰ درصد جمعیت این شهرها مبتلا شده و در حال حاضر در برابر این ویروس واکسینه شده اند. اگر ویروس دوباره به این سه شهر وارد شود، تعداد کمی از افراد را مبتلا می کند.اما این که مناطق را رنگ بندی کردند می تواند اتفاق خوبی نباشد و مردم را به نقاط سفید سوق می دهند و آن مناطق هم آلوده می شوند چرا که تردد و سفر کردن ممنوع نیستد و ورود تنها یک خودرو با سرنشینان مبتلا به کرونا می تواند آن شهرها را از وضعیت سفید به زرد و به سرعت به در جایگاه قرمز قرار دهد.

مردانی با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی گفت ما زمانی برای پایان کرونا نمی شناسیم یعنی که کرونا تمام نشده و باید مراقب باشیم گفت :چرا که ممکن است همچنان این بیماری گسترش پیدا کند. باید بازگشایی مساجد، فروشگاه ها و… به صورت تدریجی و با سیاست درست و دقیق باشد. دائم این موارد را در کمیته ها و جلسات مان مطرح می کنیم اما دغدغه مسائل اقتصادی، تجاری بیشتر است و از سوی دیگر توانایی پرداخت پول به کسانی که بیکار شدند وجود ندارد .

وی در پایان تاکید مجدد داشت که بازگشایی اماکن مختلف تجاری، فرهنگی و… باید به صورت آهسته و با رعایت همه نکات بهداشتی و رعایت احتیاط باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.