×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

ارسلان زارع - تلاش ها باید متناسب با شعار جهش تولید، مستمر و فزاینده باشد - ارسلان زارع

ارسلان زارع روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه گیلان افزود : بدین منظور باید تکمیل طرح های نیمه تمام اولویت دار تسریع شوند.

وی تکمیل سدها، قطعه باقی مانده آزادراه رشت- قزوین، راه آهن رشت- کاسپین – انزلی، پسماند و تالاب انزلی را از جمله پروژه های اولویت داری دانست که باید با پیگیری های مستمر و تلاش مضاعف برای تکمیل و بهره برداری ازآنها همت شود.

ظرفیت منطقه آزاد انزلی برای تولید، اشتغال و درآمدزایی بهره بیشتری گرفته شود

زارع با اشاره به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در مورد محدوده منطقه آزاد انزلی گفت: قانون مناطق آزاد ظرفیت خوبی است که می تواند در توسعه هر منطقه نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر مردم از استفاده این قانون برای توسعه استان استقبال می کنند، اظهار کرد: به همین دلیل باید توسعه محدوده منطقه آزاد بیشتر شود و این امر برای مردم انزلی آسیب نیست و باید شرایطی را فراهم کنیم تا از فرصت ها و مزایای آن در جهت افزایش تولید، اشتغال و درآمد سرانه مردم انزلی بهره بیشتری گرفت.

وی با تاکید براینکه فرماندار و اعضای شورای تامین بندر انزلی با قانون مخالفتی ندارند، تصریح کرد: باید با تقویت همدلی و انسجام از همه ظرفیت های قانونی استفاده کنیم.

مسیر تعالی کشور و رفع تنگناها با قانون مداری و در سایه تعامل همه ارکان نظام فراهم می شود

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به پایان دوره دهم مجلس شورای اسلامی وآغاز به کار یازدهمین دوره مجلس از هفتم خردادماه تصریح کرد: انتظار است نمایندگان استان در این دوره تعامل خوبی با دولت و تلاش مجدانه ای برای رفع مشکلات مردم داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: مسیر تعالی کشور و رفع تنگناها از قانون و در سایه تعامل همه ارکان نظام اجرایی، قضایی و مجلس می گذرد و در راستای تعامل مثبت، سازنده، عقلایی و عقلانی ادامه پیدا می کند.

وی بیان کرد: اولویت مهم؛ منافع ملی و در استان محور قراردادن قانون برای پیگیری مطالبات مردم است.

صندوق های سرمایه گذاری و آزاد سازی سهام عدالت فرصت خوبی برای مردم است

استاندار گیلان با اشاره به رویکرد دولت برای سرمایه بری از بانک به بازار های سرمایه اظهار کرد: صندوق های سرمایه گذاری دولتی یک فرصت برای سرمایه گذاری با ارائه شرکت های خوب است چنانکه آزاد سازی سهام عدالت که تعداد قابل توجهی از مردم از آن بهره مند هستند توصیه می شود تا آموزش های لازم را فرا بگیرند و دارایی خودشان را از دست ندهند بلکه به عنوان یک سرمایه از آن بهره بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به تحریم ها و آسیب های ناشی از کرونا اظهار کرد”: کرونا تمامی کشور ها را با چالش و مشکلاتی روبرو کرد اما با توجه به تحریم ها و همزمان شیوع کرونا در کشور کمبودی از لحاظ کالاهای اساسی در بازار ایجاد نشد و هم اکنون نیز در همین ارتباط کمبودی در استان نداریم.

وی افزود : اما باید به طور مستمر نظارت ها بر بازار توسط اتحادیه و اصناف انجام شود تا از بروز مشکلات پیشگیری شود.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما بر صرفه جویی و استفاده بهینه در مصرف انرژی توسط ادارات تاکید کرد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به شرایط اجتماعی متاثر از کرونا اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع همچنان باید محور و اولویت همه دستگاه ها باشد و ملاقات های مردمی با رعایت پروتکال های بهداشتی باید تشدید شود.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه برنج از جمله محصولات تولیدی استان است، گفت : باید این محصول را با استفاده از تکنولوژی روز و توسعه مکانیزاسیون به سمت برندسازی پیش ببریم.

زارع افزود : این محصول کالایی راهبردی با سرمایه مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی سهم عمده ای در درآمد و معیشت مردم این استان دارد که باید با استفاده از تکنولوژی و مکانیزاسیون، آن را به سمت برندسازی پیش ببریم.

وی تصریح کرد: زیر کشت ۹۰ درصد چای نیز در گیلان است که معیشت قابل توجهی از مردم وابسته به این محصول نیز هست.

وی با اشاره به اینکه طی مدت خرید تضمینی چای در یک روز خرید به بیش از چهار هزار تن رسیده است، اظهار کرد: ویروس کرونا در نشاء و کشت برنج و چای نه تنها مشکلی ایجاد نکرد، بلکه این محصولات تا کنون شرایط خوبی نیز برای کشت برنج و برداشت چای داشته اند.

راهپیمایی روز قدس در استان نداریم

استاندار گیلان در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب پیروزی نهایی از آن مردم فلسطین است و امسال متناسب باشرایط جامعه و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی به گونه ای برنامه ریزی شده که راهپیمایی برگزار نمی شود اما سخنرانی رهبر معظم انقلاب به صورت زنده پخش می شود که باید به صورت گسترده و با بهره گیری از امکانات و فضای مجازی منتشر شود.

وی همچنین با تبریک عید سعید فطر به عید و همدلی مردم در این ماه مبارک اشاره و اظهارکرد: شاهد همدلی مردم در رزمایش مواسات و کمک های مومنانه بودیم که جلوه هایی ازوحدت، همبستگی و تحکیم پایه های اجتماعی را در بین مردم نمایان کرد.

زارع گفت: در شهرهایی که سفید اعلام شده این هفته نماز جمعه برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش؛ از تلاش های کادر درمان طی سه ماه گذشته قدردانی و تصریح کرد: تلاش های آنان در راستای حفظ سلامت مردم و جامعه همچنان به صورت شبانه روزی ادامه دارد و قدردان آنها هستیم./ایرنا

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.