×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

ستوده مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان - نرم افزار اندرویدی سرداران و فرماندهان شهید استان گیلان رونمایی می شود -

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دوران دفاع مقدس گنجینه تمام‌نشدنی است که اگر در زمینه‌های مختلف به آن نگاه کنیم می‌توانیم گوهرهای فراوانی را جهت استفاده نسل‌های فعلی و آینده برای سال‌های متمادی پیدا کنیم اظهار کرد: یکی از گنجینه‌های بی‌شمار دوران دفاع مقدس، فرماندهان، سرداران و بزرگان مؤثر و تأثیرگذار آن دوران بوده است.

وی افزود: معرفی درست و به دور از بزرگنمایی این قهرمانان می‌تواند در ایجاد الگوهای مفید برای جوانان ما بسیار مؤثر باشد.

ستوده گفت: جوانان و نوجوانان همواره به دنبال الگوهایی قابل دسترس برای ترسیم آینده هستند و امروزه اغلب این قهرمانان را در شخصیت‌های خارجی جستجو می‌کنند و شناختی از مشاهیر کشور و محل زندگی خود ندارند. شهدا قهرمانان، دارایی‌ها و اندوخته‌های ملت‌ها و جوامع انسانی هستند که نادیده گرفتن آن‌ها آسیب‌های پرشماری را متوجه منافع ملی می‌کند.

وی ادامه داد: شهدا و فرماندهان و سرداران دوران دفاع مقدس چه در سبک زندگی، چه در شیوه فرماندهی و چه در حسن خلق و نوع رفتار با دیگران و چه در ابعاد دیگر زندگی الگوهای کم‌نظیری هستند که به دلیل نزدیکی و قرابت زمانی می‌توانند الگوهای بسیار مؤثری برای جوان امروز ایرانی باشند.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان تأکید کرد: معرفی این الگوهای بی‌بدیل و الگوهای درخشان در قالب‌های جدید و با استفاده از تکنولوژی‌های نو می‌تواند بستری را فراهم کند که مراجعه به سبک و سیره این شهدا سهل‌تر شود و با همین هدف در مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان برنامه‌هایی تدوین شده است تا در یک پروسه چندساله سیره و زندگی فرماندهان و شهدای اثرگذار دوران دفاع مقدس در قالب‌های جدید، جهت استفاده عموم مردم به جامعه عرضه شود.

وی گفت: یکی از تلاش‌های دوستان ما که در معاونت نرم‌افزار مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان محقق شده، نرم‌افزار چلچراغ است که هم‌زمان با سوم خرداد و روزهای آزادسازی خرمشهر ان شاءالله بعد از ایام عید فطر در استان گیلان رونمایی خواهد شد و جهت استفاده عموم عرضه می شود.

ستوده با برشمردن ویژگی‌های این نرم‌افزار اظهار کرد: در نرم‌افزار چلچراغ تلاش شده است با استفاده از آخرین متدهای طراحی و کدنویسی، فضایی کاربرپسند و به روز در محیط نرم‌افزار فراهم شود تا مخاطبین و کاربران ضمن استفاده از محتوای فاخر آن، به حس خوشی در استفاده از محیط کاربری آن دست پیدا کنند، ضمن اینکه این نرم‌افزار نخستین نرم‌افزار اندرویدی پیرامون زندگی شهدای شاخص و فرماندهان نظامی و مسئولین سیاسی استان گیلان است که در این عرصه تولید شده است.

وی با اشاره به تولید نرم‌افزار ستاره‌ها در گذشته توسط این مرکز گفت: نرم‌افزار ستاره‌ها ویژه بررسی و معرفی زندگی و سبک و سیره شهدای مدافع حرم استان گیلان بود توسط مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان تولید و منتشر شد و نرم‌افزار چلچراغ، گام دوم در مسیر معرفی شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و به ویژه شهدای استان گیلان است.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان بیان کرد: نرم‌افزار چلچراغ شامل زندگی‌نامه، خاطرات، وصیت‌نامه و محتوای چندرسانه‌ای مربوط به ۴۴ شهید استان گیلان است که به‌صورت دسته‌بندی‌شده در بخش‌های مختلف برای هریک از شهداء تنظیم شده است.

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان در ادامه با اشاره به محتوای غنی و فاخر این نرم افزار اندرویدی گفت: محتوای مبنای این نرم افزار توسط کنگره سرداران و ۸۰۰۰ شهید استان گیلان جمع آوری و در اختیار ما قرار گرفت که پس از تکمیل و دسته بندی توسط تیم محتوایی در چلچراغ مورد استفاده قرار گرفت.

ستوده در پایان گفت: در نرم افزار چلچراغ تلاش شده است اطلاعات شهدای منتخب، از همه رده‌های فعال در دفاع مقدس اعم از بسیج، سپاه، ارتش، جهاد سازندگی، آموزش و پرورش، مسئولین سیاسی و … و همچنین اکثر اقشاری که در جنگ حضور فعال داشتند اعم از نظامی، دانشجو، روحانی، فرهنگی گنجانده شود.

t3 1590211996 photo 2020 05 27 10 17 00 - نرم افزار اندرویدی سرداران و فرماندهان شهید استان گیلان رونمایی می شود -

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.