×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر

فرهاد دژپسند - سرمایه‌گذاری مثل نان شب واجب است/ زمان لازم برای شروع کسب و کار ۳ روز شد -

فرهاد دژپسند صبح امروز در مراسم افتتاح پنجره واحد فیزیکی کسب و کار با ابراز خوشحالی از اینکه امروز را به واسطه گسترش نقش، سهم و دامنه فعالیت بخش خصوصی، روز مبارکی بنامیم، اظهار داشت:دلیل مبارک بودن امروز یکی افتتاح پنجره واحد فیزیکی است و دیگری شروع مدیریت سهام عدالت به دست خود مردم است.

وی با تأکید بر اینکه به زودی پنجره واحد الکترونیکی افتتاح می شود، گفت: در این شرایط که باید از تجمعات جلوگیری کرد، پنجره واحد الکترونیکی کسب و کار نیز از اقداماتی است که آقای دهنوی معاون بنده پیگیر این موضوع بوده و قول می دهم و یقین دارم به زودی آن نیز افتتاح می شود.

وزیر اقتصاد در خصوص سهام عدالت و شروع مدیریت آن توسط مردم از امروز، خاطر نشان کرد: پدیده دوم که امروز رخ داد، آغاز یک فعالیت بسیار مهم است و سالهای سال بخش عظیمی از مردم دارنده سهام عدالت بودند و امروز سهمی که در مالکیتشان بود را می توانند، مدیریت کنند. می توانند تصمیم بگیرند ، به سهامداری خود ادامه دهند (توصیه می کنیم سهام خود را نگهدارند) و یا بفروشند و یا با فروش آن اقدام به خرید سهام دیگری کنند.

دژپسند در مورد افتتاح پنجره واحد فیزیکی کسب و کار با بیان اینکه چرا برای کاری که در دنیا مدتها است شروع شده، استقبال می کنیم؟ تصریح کرد: در ایران به طور متوسط شروع یک فعالیت اقتصادی ٧۵روز طول می کشد و این عدد برای یک فعال اقتصادی که قصد سرمایه گذاری دارد خیلی زیاد است و با افتتاح و شروع به کار پنجره واحد فیزیکی کسب و کار به سه روز تقلیل پیدا کرده است، بنابراین باید این اتفاق مورد استقبال قرار گیرد.

وی افزود: در ١٩بهمن ماه سال ٩٨ قول دادم که این اقدام در اردیبهشت ماه این سال اتفاق بیفتد و خوشحالم که این امر محقق شد و برای برگزاری مراسم، افتتاح آن به امروز ۱۰ خرداد ماه موکول شد. بر این اساس هر فعال اقتصادی که از این پس کارش بیش از سه روز طول کشید، حتما شکایت کرده و با تلفن ١٨۶۶ تماس بگیرد.

به گفته دژپسند، ما پای این کار ایستاده ایم و خود را موظف به رفع مشکلات آن می دانیم. اقتصادی که بیش از یک دهه مقام معظم رهبری شعارهای سال را به عنوان اقتصادی اختصاص دادند و در سالهای اخیر تولید را محور شعارها اعلام کردند، باید برای رسیدن به این مسیر قدم برداریم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: باید به این سمت حرکت کنیم که فعال اقتصادی با کمترین موانع به سمت سرمایه گذاری پیش برود. با توجه به اینکه چند سال است شرایط خوبی در سرمایه گذاری نداریم و کشور با موانع و مشکلات و تحریم دشمن روبه رو است، بنابراین حتما باید خودمان موانع را به حداقل و سرعت را به حداکثر برسانیم و سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت اسمی کشور مثل نان شب واجب است.

وی تاکید کرد برای مقابله با بیکاری، افزایش سهم ایران در اقتصاد بین المللی و ایفای نقش موثر در رونق تولید، باید سرمایه گذاری و تولید با سهولت در جریان باشد.

دژپسند اظهار داشت: سرمایه گذار باید به گونه ای محیط کسب و کار برایش فراهم باشد که بداند از نقطه شروع تا پایان چه وضعیتی داشته و حتی بتواند به سرمایه گذاری خارجی فکر کند. همچنین باید به کاهش شکاف سرمایه کمک کنیم. روزی خبر بدهند که میزان سرمایه اداری از میزان استهلاک کمتر بوده باید به فکر فرو برویم ، بنابراین تا این اتفاق رخ نداده باید همه دغدغه ما هموار کردن راه برای سرمایه گذار باشد.

وزیر اقتصاد بیان کرد: سلسله اقدامات ما برای بهبود شرایط و کمک به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ادامه دارد و تا پایان امسال همه استانها به پنجره ه واحد فیزیکی متصل خواهند شد. امسال برای دستیابی به رشد اقتصادی مقبول ، حداقل به هزار هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز داریم که بخشی از منابع دولت وبانک ها تامین می شود و باید سعی کنیم منابع بانک به سمت بخش خصوصی و سرمایه گذاران حرکت کند. همچنین باید سرمایه داران خرد را جذب و به سرمایه گذاری بزرگ سوق دهیم.

وی در پایان گفت: از اول اسفند سال کذشته با شروع کرونا یکی از رویکردهای ما این است که مالیات ابزاری برای سرمایه گذاری خرد باشد و ابزاری برای ورود بیشتر بخش خصوصی به بازار سرمایه باشد .البته برنامه های دیگری برای افزایش سرمایه و سرمایه گذاری داریم . البته برای جامع عمل پوشاندن و اعتلای اقتصاد یکی از راه ها این است که من و تو را کنار گذاشته و ما بشویم، امروز بخش خصوصی و حاکمیت در کنار هم بوده و این ما شدن شروع شده است . اگر ما شدیم، اقتصاد به جایی می رسد که با سر بلندی از آن یاد کنیم./تسنیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.