×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ارسلان زارع - پروژه بارانداز ریلی آستارا-آستارا پیشرفت قابل توجهی ندارد -

ارسلان زارع ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در محل بارانداز مشترک ریلی آستارا_آستارا اظهار داشت: شهرستان مرزی بندر آستارا از جمله شهرستان‌های مهم استان گیلان به لحاظ جغرافیایی و شرایط مساعد اقتصادی است که نقش موثری در استان و کشور دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در سال‌های اخیر روابط دوجانبه دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان توسعه و گسترش یافته است افزود: روابط برادرانه با کشور همسایه زمینه تقویت زیرساخت‌های در دست اقدام را توسعه داده است و همچنین نقش تاثیرگذاری در افزایش مبادلات تجاری و فعالیت‌های اقتصادی دارد.

زارع با با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته پروژه‌های مشترکی بین دو کشور آغاز شده است تصریح کرد: به‌جز بارانداز ریلی آستارا_آستارا، پروژه احداث پل جاده‌ای جهت عبور و مرور خودروهای سبک و سنگین بین آستارای ایران و جمهوری آذربایجان آغاز شده که عملیات انتخاب پیمانکار این پروژه انجام و به‌زودی عملیات آن آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان مرزی بندر آستارا از جایگاه ممتازی در استان گیلان و کشور برخوردار است خاطرنشان کرد: این شهرستان نقش تاثیرگذاری پس از تکمیل کریدور شمال و جنوب و تکمیل راه آهن رشت آستارا برای حمل بار و مسافر خواهد داشت.

استاندار گیلان از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال جهت تملک اراضی خط آهن رشت_آستارا خبر داد و افزود: این پروژه از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است که قرارگاه خاتم‌الانبیاء به‌عنوان پیمانکار این پروژه انتخاب و برای تملک اراضی این خط نیز در ابتدای امسال مبلغ اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

زارع با اشاره به تعهدات دولت جمهوری آذربایجان به مبلغ ۶۰ میلیون دلار جهت احداث بارانداز ریلی آستارا_آستارا نیز گفت: متاسفانه این پروژه پیشرفت قابل توجهی تا کنون نداشته است که در این خصوص مذاکراتی بین دو طرف انجام شده است.

استاندار گیلان با اشاره به پروژه تعریض جاده ترانزیتی آستارا به اردبیل نیز بیان کرد: پروژه تعریض جاده آستارا به اردبیل که جاده مهم ارتباطی استان نیز به شمار می‌رود به قطعات ۴ کیلومتر مشخص شده است که بخشی از آن در این دولت انجام می شود./تسنیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.