×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

بهبهان - تایید غرق شدن کشتی باری «بهبهان» در آب های عراق با یک کشته و دو مفقودی -

 روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از قول نوراله اسعدی جمعه اعلام کرد: شناور باری بهبهان ١٣ خرداد حامل بار مصالح ساختمانی و سرامیک از بندرخرمشهر عازم بندر ام القصر عراق بود که شب گذشته در کانال آبی خورعبدالله در میان عراق و کویت و در محدوده استحفاظی آبهای عراق غرق شد.

وی تعداد خدمه این شناور را هفت نفر اعلام کرد و افزود: چون این حادثه در محدوده عراق اتفاق افتاده هنوز جزئیات دقیق از علت حادثه و تلفات احتمالی انسانی به ما گزارش نشده و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: الان در حال رایزنی با کشور عراق هستیم تا یک گروه از کارشناسان دریایی را به محل حادثه اعزام کنیم.

وی افزود: جزییات کامل این حادثه بعد از تکمیل اطلاعات، متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

جزئیات حادثه

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شناور باری به نام «بهبهان» که روز سه شنبه (١٣ خرداد) با حمل بار مصالح ساختمانی و سرامیک از بندر خرمشهر عازم بندر ام‌القصر عراق بود شب گذشته در کانال آبی «خورعبدالله» و در محدوده آب‌های عراق غرق شد.

«نادر پسنده» روز جمعه درباره جزییات این حادثه به ایرنا گفت: تعداد خدمه این شناور هفت نفر هستند که تاکنون یک نفر فوت شده و چهار نفر نجات یافته‌اند.

وی همچنین خبر داد که دو نفر در این حادثه مفقود شده‌اند که یک نفر ایرانی و یک نفر هندی هستند.

اعزام شناور امداد و نجات به محل غرق شدن کشتی

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر اضافه کرد: هماهنگی برای اعزام تیم های امداد ونجات از سوی ایران انجام شده است و در حال اعزام برای همکاری و مشارکت با تیم‌های امداد و نجات عراقی جهت جستجوی دو نفر دیگر هستیم.

به گفته پسنده این کشتی از نوع شناور زیر۵۰۰ فلزی است و حامل بار مصالح از بندر خرمشهر ایران به سمت عراق بوده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بعد از اطلاع از حادثه غرق شدن شناور تجاری بهبهان، شناور امداد و نجات با حضور در محل حادثه عملیات جستجو را آغاز و یک یدک کش بهمراه کارشناسان دریایی بندر خرمشهر با هماهنگی با مقامات عراقی به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی روز جمعه گفت: برای بررسی دقیق علت و ابعاد حادثه، اقدامات لازم جهت هماهنگی با طرف عراقی برای کسب اطلاعات و اعزام نیروهای امدادی و کارشناسان دریایی صورت گرفت.

وی با اشاره به اعزام شناور امداد و نجات ناجی١٧ به محل حادثه با هماهنگی طرف عراقی افزود: این شناور عملیات جستجو و امداد را در محل حادثه آغاز کرده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود:حادثه غرق شدن شناور باری « بهبهان» در محدوده استحفاظی عراق در محل خور عبدالله روی داده است.

وی ادامه داد: علاوه بر شناور ناجی١٧، یدک‌کش خلیج فارس به همراه کارشناسان دریایی متشکل از سرپرست معاونت دریایی و رییس اداره ایمنی کانال، رییس اداره دریایی و رییس امداد و نجات دریایی به محل حادثه اعزام شدند تا ضمن بررسی این حادثه، گزارش دقیق‌تری درخصوص علت سانحه گزارش کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.