×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

صداوسیما2 - صداوسیما کاسه گدایی گرفت / کدام شبکه‌ها حذف خواهند شد؟ -

پیمان جبلی معاون برون مرزی صداوسیما گفت در صورت عدم تامین بودجه موردنیاز، پخش شبکه‌های تلویزیونی مهم کشور نظیر پرس تی وی و العالم نیز طی چند هفته آتی متوقف می‌شود.

ما مشکل قطعی را در مورد بقیه شبکه هایمان هم داریم و طی روزها و هفته های آینده شبکه های مهم ما مثل پرس تی وی، العالم، آی فیلم انگلیسی و عربی نیز از روی ماهواره حذف خواهند شد.

«پیمان جبلی» درباره قطع رادیو دری ایران در افغانستان گفت: رله های رادیو دری ما که در افغانستان پخش می شد، قطع شده و علت آن هم انباشت بدهی است که به ایستگاه های پخش رله داریم و مدت طولانی بود که درخواست پرداخت از ما داشتند اما به دلیل اینکه در مدت اخیر تخصیص ارزی به ما تعلق نگرفته، قادر به پرداخت بدهی هایشان نبودیم و در نتیجه رادیو دری پس از حدود ۴۰ سال فعالیت در کابل و برخی ایالت های دیگر افغانستان قطع شد.

وی ادامه داد: رادیو دری ما سابقه بسیار طولانی در افغانستان دارد و به ویژه رادیو دری ایران روی موج اف ام افغانستان یک امتیاز ویژه است که این امکان را به مخاطبان می دهد که صدای رادیو دری ایران را در افغانستان به خوبی بشنوند. این رادیو یکی از مهمترین رادیوهای افغانستان است. عمدتا رادیوها یا رسانه هایی که در افغانستان هستند به دلیل فقر محتوایی و یا دلایل دیگر خیلی مورد استقبال قرار نمی گیرند اما رادیو دری ایران به دلیل فعالیت های متنوع در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به شدت مورد استقبال مردم افغانستان است و مخاطبان بسیاری هم دارد و کاملا برای مردم افغانستان شناخته شده است.

معاون برون مرزی سازمان صدواسیما اظهارداشت: از دست دادن این رادیو وموج اف ام آن که مهمترین بستر پخش بوده، یک ضربه بزرگ به تبلیغات بین المللی کشور ما می زند.

جبلی گفت: این مشکل را در مورد بقیه شبکه هایمان هم داریم و به همین روال پیش برود، انتظار داریم که طی روزها و هفته های آینده شبکه های مهم ما مثل پرس تی وی، العالم، آی فیلم انگلیسی و عربی نیز از روی ماهواره حذف خواهند شد. برای من قابل فهم نیست که به چه دلیل و با چه استدلالی این بی توجهی و سهل انگاری صورت می گیرد.

شرکت ماهواره‌ای یوتل‌ست اوایل خرداد پخش شبکه الکوثر را به بهانه بدهی‌های انباشته سازمان صداوسیما به این شرکت ارائه خدمات ماهواره‌ای قطع کرد.

پخش شبکه عربی زبان بین‌المللی الکوثر روی ماهواره یوتل‌ست امکان دسترسی مخاطبان در کشورهای عربی منطقه در غرب آسیا و شمال آفریقا را به برنامه‌های این شبکه فراهم می‌کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.