جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نخستین محموله‌های دریایی ایران در کویت تخلیه شد؛ ورود ۲۸ شناور صادراتی به بندر کویت
    25 خرداد 1399 - 11:25
    شناسه : 172418
    0

    مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ۲۸ فروند شناور ایرانی حامل کالاهای صادراتی که پس از شیوع کرونا امکان تخلیه بار در کویت نداشتند، پس از تغییر در شیوه بسته‌بندی تخلیه بار را شروع کردند.

    پ
    پ

    صادرات - نخستین محموله‌های دریایی ایران در کویت تخلیه شد؛ ورود ۲۸ شناور صادراتی به بندر کویت -

    نورالله اسعدی اظهار داشت: کشور کویت پس از شیوع کرونا از پهلوگیری و تخلیه 28 فروند شناور ایرانی که حامل کالاهای صادراتی از بندر خرمشهر بودند، مانع می‌شد.

    وی افزود: این شناورهای برگشتی از کویت از اسفندماه گذشته زیر بار در اسکله‌های بندر خرمشهر منتظر بازگشایی بنادر کویت و تخلیه بار بودند.

    مدیر‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به موافقت بنادر کشور کویت گفت: با موافقت این کشور، امکان تردد و تخلیه بار برای شناورهای پهلوگرفته در بندر خرمشهر فراهم شد. در این دوره پساکرونا شیوه بسته‌بندی بارها تغییر کرد.

    وی درباره این تغییر شیوه بسته‌بندی توضیح داد: کالاهای ایرانی به‌شیوه استافینگ و یا کیسه‌گری در قالب کیسه جامبو در ترمینال کانتینری مجهز و پیشرفته بندر خرمشهر به‌مقصد کشور کویت بارگیری شد.

    اسعدی بیان داشت: رونق باربری به بندر خرمشهر برگشته است و از ابتدای سال 99 تاکنون به‌وسیله 3 فروند شناور در بنادر کویت باری به‌ظرفیت بیش از 500Teu کانتینر تخلیه کردیم. بسته‌بندی و کیسه‌گری و همچنین استاف و چیدمان سایر کالاها نیز در کانتینر در حال انجام است.

    وی درباره علت تغییر در شیوه بسته‌بندی گفت: برای اینکه بتوانیم نظر بنادر کویتی را جلب کنیم و اختلاف بین صاحبان کالا و صاحبان شناورها را کاهش دهیم، این تغییرات در شیوه بسته‌بندی صورت گرفته است.

    مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر درباره مزایای این شیوه اظهار داشت: هزینه‌های خروج از اسکله‌ها و همچنین ریسک‌های ایمنی در اسکله‌های بندر خرمشهر در این شیوه کاهش می‌یابد./تسنیم

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.