×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

محمد قمی - فضای مجازی رها شده است/ کل بودجه فرهنگی هزینه ساخت 300 کیلومتر بزرگراه است -

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با انتقاد از رها شدگی فضای مجازی و از عدم تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی انتقاد کرد.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی چالش‌های فرهنگی گفت: شهریور سال ۸۶ در جلسه هیات دولت و بعد از گزارش آقای احمدی نژاد آقا فرمودند فرهنگ حقیقتا مظلوم است و در این زمینه شواهد و ادله‌ای آوردند نه مقام معظم رهبری بلکه هر دلسوزی وقتی این استقبال پرشور نمایندگان را برای عضویت در کمیسیون فرهنگی ببیند یاد مظلومیت فرهنگ می‌افتد.

وی افزود: ۴ ماه است جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل نشده و جلسات شورای عالی فضای مجازی هم تشکیل نمی‌شود کل بودجه فرهنگ کشور زیر نیم درصد است که بودجه ساخت ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه است. همین اندک بودجه دستگاه‌های فرهنگی هم با تشتت و شلختگی دستگاه‌های فرهنگی بارهای بر زمین مانده‌ای زیادی دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که تنها مساجد بین ۱۱ تا ۲۱ دستگاه متولی دارند ادامه داد: سال ۹۰ آقا فرمودند ما ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن می‌خواهیم یک دهه گذشته و چندین دستگاه مختلف بودجه قرآنی می‌گیرند اما چند درصد از این ۱۰ میلیون نفر محقق شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه فضای مجازی می‌بینیم که تصمیم نظام بستن یک شبکه مجازی است اما باید ببینم آیا حالا بهتر شده است که همه فیلتر شکن دارند؟ البته در همه جای دنیا رفتار سلبی در کنار رفتار ایجابی لازم است در پیوست حکم دوره اول شورای عالی فضای مجازی آقا هر گونه بالا بردن سرعت و پهنای باند اینترنت را منوط به شبکه ملی اطلاعات کردند و محتوا را مقدم بر توسعه زیر ساخت خدمات کردند اما این اتفاق نمی‌افتد و فرزندان من و شما در فضای مجازی چه می‌بینند؟

قمی با بیان این که ۵ آهنگ آخر یک خواننده ۱۹۸ میلیون بار دیده شده تصریح کرد: متاسفانه فضای مجازی رها شده است در کمتر از یک سال گذشته پهنای باند دو و نیم برابر شده است. ۶۰ تا ۷۰ درصد این فضا در اختیار اینستاگرام است. جایی که شاعری با ۲۰۰ فالور وقتی از حاج قاسم سلیمانی می‌گویند صفحه‌اش بسته می‌شود ما ادعای حکمرانی در فضای مجازی را داریم اما آنها هر کاری می‌خواهند می‌کنند. ۳۰ درصد جرایم یارانه‌ای، ۲۵ درصد محتوای خلاف عفت و درآمدهای کثیف از قمار و تبلیغات ناهنجار در همین فضا اتفاق می‌افتد. عشق مثلثی، مربعی، خیانت و خشونت و جرایم انسانی در این فضا عرضه می‌شود و جوانان از آن استفاده می‌کنند که مسئولیتش با تک تک شما و من است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که سلامت و تربیت فرزندان برای هر خانواده اهمیت دارد گفت: ما باید بدانیم گره‌های بزرگ در عالم اقتصاد و امنیت نیز هم با فرهنگ حل می‌شود این مکتب امام است. امام ظرفیت و قدرت فرهنگ را به ما نشان داد. حتی حمایت از کالا و سرمایه و کار ایرانی جنبه فرهنگی دارد.

وی با اشاره به حضور روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی در اجتماعات مختلف مردمی از جمله در سکونتگاه‌های غیر مجاز یادآور شد: طلبه‌ای با ماهی ۹۵۰ هزار تومان از طرف ما به این مناطق می‌رود و در اختیار مردم است ۸ سال است که دریافتی‌اش همین است و منبع درآمد دیگری هم ندارد. در موردی نیروی انتظامی به من نامه زده و از حضور یک روحانی در یک منطقه تشکر کرده و گفته است در یک و سال نیمی که این آقا آمده است بزه و آسیب اجتماعی کم شده و حتی نیازی به باقیمانده کیوسک نیروی انتظامی نیست. ما می‌بینیم یک عنصر فرهنگی خدوم با کمترین پشتیبانی مسئله امنیتی را حل می‌کند پس باید روی ظرفیت فرهنگ حساب کنیم.

قمی با اشاره به وجود ۸۰ هزارمسجد و ۲۵ هزار کانون یادآور شد: ۹ هزار هیات مذهبی ثبت شده داریم که از حداقل خدمات حاکمیت محرومند و در حد ان‌جی‌او ها حمایت نمی‌شوند و شناسه ندارند. بسیاری از معضلات اقتصادی ما ریشه وتبعات و راه حل فرهنگی دارند. مشکل امید، روحیه و اعتماد به نفس را می‌شود با فرهنگ حل کرد که در اقتصاد کشور هم تاثیر دارد ما چند هزار روحانی مستقر در مناطق مختلف داریم که سعی کردیم گره‌های هر منطقه را متناسب با زیست بوم آن جا حل کنیم.

قمی با بیان این که بودجه سازمان تبلیغات یک ششم وزارت ارشاد و سه درصد صدا و سیما است گفت: در همان غیزانیه ۹۸۵ چاه نفت وجود دارد که اگر یک هزارم آن خرج مردم می‌شد بسیاری از مشکلات ایجاد نمی‌شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.