جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برخی بانک‌ها در صدور اجرائیه برای واحدهای تولیدی بدهکار تخلف کردند
    29 خرداد 1399 - 13:44
    شناسه : 172606
    0

    استاندار گیلان با اشاره به تخلف برخی بانک‌ها در صدور اجرائیه برای واحدهای تولیدی بدهکار گفت: لازم است که در پرداخت تسهیلات به طرح‌های مربوط به جهش تولید تسریع شود.

    پ
    پ

    ارسلان زارع - برخی بانک‌ها در صدور اجرائیه برای واحدهای تولیدی بدهکار تخلف کردند -

    ارسلان زارع امروز در سومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه نمی‌توان با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان با فعالیت عادی به اهداف مدنظر رسید اظهار داشت: همه موظف هستیم که در سال جهش تولید و برای دستیابی به پیشرفت اقتصادی تلاش خود را مضاعف کرده و موانع را از سر راه برداریم.

    استاندار گیلان با تاکید بر اینکه اقدامات عادی و به اصطلاح حرکت لاکپشت‌وار نمی‌تواند منجر به توسعه اقتصادی استان و کشور شود تصریح کرد: سران کشور نیز بر این نکته که باید برای رسیدن به اهداف خود تلاش و فعالیت بیشتر و جهادی داشته باشیم تاکید دارند و همگی موظف به انجام دستورات و آیین‌نامه‌ها در این‌باره هستند.

    زارع به دیدار اخیر خود با وزیر امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و با بیان اینکه از وی درخواست کرده تا 50 درصد از منابع جمع‌آوری شده از بانک‌های خصوصی به حوزه اشتغال و تولید اختصاص یابد افزود: نمی‌توان سهم بانک‌های خصوصی در توسعه اقتصادی استان گیلان را نادیده گرفت لذا باید از ظرفیت این بنگاه‌های اقتصادی نیز استفاده کرد.

    استاندار گیلان با بیان اینکه 95 طرح منتخب استان درباره جهش تولید باید هرچه سریع‌تر تسهیلات دریافت کنند خاطرنشان کرد: بانک‌های استان باید برای ارائه تسهیلات به طرح‌های مرتبط با جهش تولید و رونق اقتصادی استان گیلان هرچه سریع‌تر اقدام کنند و این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند.

    وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنند که تا چراغ هیچ واحد تولیدی خاموش و هیچ کارگری بیکار نشود بیان کرد: جذب تسهیلات بانکی در بخش‌های گوناگون از جمله رونق تولید و تسهیلات مربوط به بحران کرونا ضرورت دارد و با توجه به نزدیک بودن پایان سال مالی باید نسبت به پرداخت این تسهیلات تسریع شود.

    زارع با اشاره به شیوع کرونا و آسیب‌های وارد آمده به کارخانجات خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی موارد مشاهده شده که برخی بانک‌ها بلافاصله پس از فرصت 3 ماهه کرونا برای بدهکاران خود اجرائیه صادر کردند که این بر خلاف دستورات رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه است و طبق قوانین همگی باید از تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی جلوگیری کنند.

    نماینده عالی دولت در استان گیلان از هدف‌گذاری برای رسیدن به نرخ بیکاری تک رقمی تا پایان دولت فعلی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این منظور باید از منابع مختلفی مانند ارائه تسهیلات اشتغال روستایی، رونق تولید و گسترش مشاغل خانگی استفاده کرد.

    وی ضرورت ثبت‌نام کارآفرینان و واحدهای اقتصادی زیان‌دیده از شیوع ویروس کرونا در سامانه‌ کارا را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ممکن است عده‌ای از کارفرمایان از نحوه دریافت تسهیلات مربوطه مطلع نباشند لذا باید با ثبت‌نام در سایت کارا نسبت به آگاهی از این موضوع اقدام کنند‌.

    تسنیم

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.