پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • احتمال افزایش بیماران کرونایی با پایان امتحانات و شروع سفرها/ پیش بینی موج سنگین شیوع کرونا در پاییز
    10 تیر 1399 - 21:44
    شناسه : 173074
    0

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: پیش‌بینی می‌شود با پایان امتحانات مدارس و همچنین کنکور دوباره شاهد افزایش سفرها و به بدنبال آن، آمار مبتلایان باشیم.

    پ
    پ

    احتمال افزایش بیماران کرونایی با پایان امتحانات و شروع سفرها - احتمال افزایش بیماران کرونایی با پایان امتحانات و شروع سفرها/ پیش بینی موج سنگین شیوع کرونا در پاییز - بیماران کرونایی

    آبتین حیدرزاده در نشست رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش به وضعیت استان گیلان در ابتدای شیوع ویروس کرونا اشاره و اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش بستری بسیاری از بیماران در مراکز درمانی استان گیلان بودیم.

    وی با بیان اینکه امروز در مقایسه با روزهای ابتدایی شاهد کاهش آمار بیماران بستری هستیم اما این به معنای پایان کرونا نیست، افزود: امروز یکی از دلایل افزایش دوباره آمار مبتلایان به کرونا در استان گیلان تعطیلات و سفرهای غیر ضرور است.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه آمارها نشان دهنده دو برابری مبتلایان به کرونا پس از گذشت دو هفته از تعطیلات است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با پایان امتحانات مدارس و همچنین کنکور دوباره شاهد افزایش سفرها و به طبع آمار مبتلایان باشیم.

    وی با بیان اینکه با توجه به شرایط پیش‌بینی می‌شود اواخر شهریور و اوایل مهر ماه امسال در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی، شاهد موج سنگینی از شیوع بیماری کرونا باشیم، افزود: با شروع ماه محرم، آغاز سال تحصیلی و سرد شدن هوا و در نتیجه بسته شدن فضاها، شیوع بیماری کووید ۱۹ با وجود بیماری آنفولانزا دور از انتظار نیست.

    حیدرزاده با اشاره به عدم دسترسی به اطلاعات ایمونولوژیک بیماری کرونا، تصریح کرد: قطعاً در پایان تابستان، شاهد افزایش قابل توجه بیماران کرونایی خواهیم بود، باید در چنین شرایطی علاوه بر آموزش همگانی، در پیش گرفتن نکات و آداب بهداشتی، بهداشت محیط را نیز جدی بگیریم.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.