پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فروش عمده باتری قلمی و نیم قلمی
    21 تیر 1399 - 6:05
    شناسه : 173448
    0

    در این مقاله مختصرا در مورد انواع باتری قلمی و نیم قلمی و طبقه بندی آنها، اصطلاحات و مشخصات آنها صحبت می کنیم.

    پ
    پ

    تفاوت انواع باتری قلمی و نیم قلمی

    باتری منبع اصلی انرژی برای هر وسیله بی سیم الکترونیکی است، از جمله تلفن های هوشمند، لپ تاپ، ساعت یا از وسایل کنترل راه دور. باتری قلمی و نیم قلمی نیز به نوعی منبع انرژی وسایلی با ولتاژ پایین برق هستند. در زندگی روزمره کنونی زندگی بدون باتری های قلمی کمی مشکل است آیا می توانید زندگی را بدون این منابع انرژی تصور کنید؟ باتری های کوچک و باتری گوشی های همراه، باتری های سمعک و باتری های قابل شارژ به قدری زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده اند که فروش عمده باتری قلمی و نیم قلمی امروزه مورد توجه فروشندگان قرار گرفته است. در این مقاله مختصرا در مورد انواع باتری قلمی و نیم قلمی و طبقه بندی آنها، اصطلاحات و مشخصات آنها صحبت می کنیم.

    اصطلاحات فنی مورد استفاده در هنگام خرید باتری قلمی و نیم قلمی

    برای خرید یا فروش عمده باتری قلمی و نیم قلمی اطلاعات زیادی مورد نیاز نیست اما  فقط نمی توانیم از ولتاژ و جریان به تنهایی برای توضیح عملکرد باتری استفاده کنیم، برخی اصطلاحات منحصر به فرد وجود دارد که ویژگی های باتری را توصیف می کند مانند وات ساعت (میلی آمپر در ساعت)، درجه بندی C، ولتاژ اسمی، ولتاژ شارژ، شارژ را می توان در نظر گرفت. جریان، جریان تخلیه، قطع ولتاژ، ماندگاری، عمر چرخه معدود اصطلاحاتی است که برای تعریف عملکرد باتری استفاده می شود. باتری ها در اصل به 2 نوع قابل شارژ و غیر قابل شارژ طبقه بندی می شوند. باتری های قلمی و نیم قلمی اغلب غیر قابل شارژ هستند. هرچند در گفته می شود گاهی این باتری ها با قرار گرفتن در آب داغ برای چند دقیقه دوباره کمی قدرت خود را بازیابی می کنند اما این روش ها دوام زیادی ندارد و به زودی عمر باتری قلمی و نیم قلمی به پایان خواهد رسید. اینها در اصل به عنوان باتریهای اصلی در نظر گرفته می شوند زیرا فقط یک بار می توان از آنها استفاده کرد. این باتری ها را نمی توان دوباره شارژ و دوباره از آنها استفاده کرد. بیایید در مورد آنها بیشتر بدانیم.

    باتری قلمی و نیم قلمی مورد نیاز شما چه اندازه است؟

    دانستن اندازه دلخواه و محبوب باتری برای فروش عمده باتری قلمی و نیم قلمی ضروری است. برای به دست آوردن اندازه مناسب باتری برای دستگاه خود یا مشتریانتان، لازم نیست که درباره باتری ها اطلاعات زیادی داشته باشید. دانستن آن به آسانی مقدور است. باتری های موجود در دستگاه شما و جایگزینی آنها با همان اندازه باتری (یعنی اگر باتری های AAA در آنجا وجود داشته باشد، این اندازه شما باید خریداری کنید). اگر تا بحال باتری نصب نکرده اید، برای برخی از نشانه ها به دستگاه مراجعه کنید یا کتابچه راهنمای دستورالعمل را بررسی کنید.

    اگر می خواهید کمی بیشتر درباره اندازه باتری بدانید، یک تصویر در اینجا آمده است:

    احتمالاً با باتری های AAA، AA، C و D آشنا هستید. این حروف نشانگر اندازه هستند. اصولاً هر چه الفبا به حروف انتهایی باشد، باتری بزرگتر است (به عنوان مثال D از C بزرگتر است). وقتی می بینید که حرفی بیش از یک بار استفاده شده است (به عنوان مثال AA، AAA)، هر چه بیشتر از آن استفاده شود، باتری کوچکتر است (به عنوان مثال AAA از AA کوچکتر است).

    1 - فروش عمده باتری قلمی و نیم قلمی - آسان باتری

    نوع مناسب باتری را خریداری کنید

    وقتی اندازه باتری را انتخاب کردید و بین انتخاب باتری یکبار مصرف و شارژ مجدد تصمیم گرفتید، ممکن است درک کمی درباره انواع مختلف باتری ها مفید باشد. زیرا این درک در فروش عمده باتری قلمی و نیم قلمی به شما کمک میکند.  با درک اساسی در مورد نحوه کار باتری ها و آنچه در داخل آنها وجود دارد، می توانید تصمیم گیری آگاهانه تری درباره نوع مناسب باتری ها برای نیازهای خود یا مشتریانتان بگیرید.

    مبانی باتری: باتری های معمولی مانند AAA، AA، C و D دارای پایانه های مثبت و منفی و دو لایه داخلی به نام الکترود هستند که شامل یک کاتد (که یک بار مثبت را منتقل می کند) و یک آند (برای حمل بار منفی) دارند. همه باتری ها نوعی الکترولیت دارند – ماده ای که برق را (جریان الکتریسیته) بین پایانه های باتری هدایت می کند. هنگامی که باتری را در یک دستگاه قرار می دهید، مانند چراغهای جلو، الکترولیت، کاتد و آند با هم تعامل دارند و یک واکنش شیمیایی (اساساً اکسیداسیون) رخ می دهد. یونها (بار مثبت) و الکترونها (با بار منفی) از طریق الکترولیت جریان می یابند، از طریق ترمینال منفی خارج می شوند و دستگاه شما را قادر می سازند تا عملکرد خود را انجام دهند.

    با گذشت زمان، مواد شیمیایی داخلی باتری شروع به تخریب و تعامل کرده و کاهش می یابد. سرانجام آنها دیگر نمی توانند عملکرد دستگاه را حفظ کنند و “مرده” تلقی می شوند. ترکیبی از مواد شیمیایی موجود در یک باتری با هدف عمر طولانی، کارایی بالا، هزینه مناسب و تأثیرات محیطی پایین ممکن است مورد توجه قرار گیرد. در اینجا یک نگاه دقیق تر به رایج ترین گزینه های موجود برای باتری های یکبار مصرف و قابل شارژ قلمی و نیم قلمی وجود دارد:

    در صورت تمایل برای استفاده از باتری اتمی می توانید به سایت آسان باتری مراجعه کنید.

    باتری های قلیایی قلمی و نیم قلمی

    فروش عمده باتری قلمی و نیم قلمی قلیایی به شدت رواج دارد. در اصل با ترکیب شیمیایی روی (Zn) و دی اکسید منگنز (MnO2) ساخته می شود، زیرا الکترولیت مورد استفاده در آن هیدروکسید پتاسیم است که صرفاً یک ماده قلیایی است که باتری به عنوان باتری قلیایی نامیده می شود و دارای چگالی توان آن است 100 Wh / kg.

    رایج ترین باتری یک باتری قلیایی است (به این معنی که حاوی الکترولیت قلیایی است، معمولاً هیدروکسید پتاسیم).

    بهترین استفاده: دستگاه های “کم تخلیه” مانند چراغهای جلو، چراغ قوه LED، اسباب بازیها، دستگاههای کنترل از راه دور، ساعت و رادیو و حتی موارد با تخلیه متوسط ​​مانند چراغهای با استفاده از لامپهای رشته ای. از باتری های قلیایی می توان در دستگاه های دارای تخلیه بالا (دوربین های دیجیتال) استفاده کرد، اگرچه طول عمر آنها به شدت کاهش می یابد. چرا؟ حتی اگر قلیایی ها از ظرفیت انرژی اولیه از قدرت بالایی برخوردار باشند، دستگاه هایی با مصرف انرژی بالا تساوی قابل توجهی را انجام می دهند و باعث می شوند انرژی باتری قلمی و نیم قلمی به سرعت کاهش می یابد.

    مزایا : عمر چرخه بیشتر استسازگارتر و کارآمدتر برای تأمین انرژی دستگاه های قابل حمل.ماندگاری بیشتر است.اندازه کوچک است.بسیار کارآمد.مقاومت داخلی کم به طوری که حالت تخلیه در حالت بیکار کمتر باشد.نشت کم است.معایب:هزینه کمی بالاست به جز آن همه چیز یک مزیت است.برنامه های کاربردی:در چراغ قوه ها، کنترل از راه دور، ساعت دیواری، اسباب بازی های قابل حمل کوچک و غیره استفاده شود.

    باتری قلمی ونیم قلمی Ni-Cd

    این باتری ها از ترکیب شیمیایی نیکل و کادمیوم ساخته شده اند. فروش عمده باتری قلمی ونیم قلمی از این نوع نیز نسبتا رواج دارد. اگرچه از این موارد بسیار نادر استفاده می شود، اما این مقادیر بسیار ارزان است و در مقایسه با باتری های قلیایی میزان تخلیه آنها بسیار پایین است. اینها در تمام اندازه های استاندارد مانند AA، AAA، C و مستطیل شکل موجود است. ولتاژ اسمی 1.2 ولت است، که اغلب در یک مجموعه 3 تایی متصل به یکدیگر هستند. مزایا:ارزان قیمت استشارژ آساندر همه محیط ها قابل استفاده استدر تمام اندازه های استاندارد ارائه می شودمعایب:چگالی توان پایین ترحاوی فلز سمی استبرای جلوگیری از رشد کریستال های موجود در صفحه باتری، باید بارها و بارها شارژ شود.برنامه های کاربردی:در اسباب بازیهای RC، تلفنهای بی سیم، چراغهای خورشیدی و بیشتر در مواردی که قیمت بالایی دارند استفاده می شود.

    باتری قلمی و نیم قلمی  Ni-MH

    فروش عمده باتری قلمی ونیم قلمی از این نوع رواج کمتری دارد. باتری های نیکل – Metal Hydride به دلیل پایین بودن تأثیر محیطی نسبت به باتری های Ni-Cad بسیار بهتر است. ولتاژ اسمی آن 1.25 ولت است که بیشتر از باتری های Ni-Cad است. ولتاژ اسمی کمتری نسبت به باتری های قلیایی دارد و به دلیل در دسترس بودن آن و تأثیر محیطی  جایگزین خوبی هستند. چگالی توان باتری های Ni-MH 100 وات / کیلوگرم است.مزایا:در تمام اندازه های استاندارد موجود استچگالی توان بالا.شارژ آسانیک جایگزین خوب برای باتری قلیایی است که تقریباً دارای تمام شباهت ها و همچنین قابل شارژ است.معایب:خود تخلیه بسیار زیاد است.گرانتر از باتری های Ni-Cad.برنامه های کاربردی:در کلیه برنامه های کاربردی مشابه باتری های قلیایی و Ni-Cad مورد استفاده قرار می گیرد.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “فروش عمده باتری قلمی و نیم قلمی”
    1. واقعا عالی بود ممنون از اطلاعات خوبتون

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.