×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

photo ۲۰۲۰ ۰۵ ۱۴ ۰۹ ۴۱ ۳۶ - تقدیر ویژه معاون استاندار گیلان از تلاش های شهرداران لنگرود ، لاهیجان و انزلی برای مقابله کرونا -

اوسط مقدم : ظرفیت تامین منابع درآمدی خارجی به غیر از شهرداری های لنگرود ، لاهیجان ، رشت و انزلی به وجود نیامده است

? معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از تلاش های شهرداران استان به ویژه شهرداران دارای تراکم جمعیتی ( لنگرود ، لاهیجان و بندر انزلی ” در مقابله با کرونا ویروس قدردانی کرد و تاکید کرد: ظرفیت تامین منابع درآمدی خارجی در شهرداری های استان به غیر از شهرداری های لنگرود ، لاهیجان ، رشت و انزلی به وجود نیامده است.

?علی اکبری اوسط مقدم در نشست ویدئو کنفرانسی استاندار گیلان با شهرداران ،هدف از برگزاری این جلسه را نقد و بررسی مشکلات شهرداری های استان عنوان کرد تا حاصل آن در خور شان شهروندان در شهرهای مختلف استان باشد.

?وی با اذعان بر این که ۵۲ شهر گیلان به جزء رشت ( مرکز استان) دارای مشکلات مشابه به هم می باشند،اعتقاد دارد : شهرهای لنگرود،لاهیجان و انزلی با توجه به تراکم جمعیتی که دارند تقریبآ دارای شرایط و مشکلاتی می باشند که با مرکز استان تشابه دارد.

?این مسئول با تاکید بر این که بقیه شهرهای گیلان دارای مشکلات هم سطح و در یک ردیف قرار دارد،متذکر شد: برخی از شهر ها به دلیل داشتن املاک اوقافی دارای مشکلات یک مقدار متفاوت می باشند.

?اوسط اکبری مقدم ،مهم ترین و اصلی ترین چالش های حال حاضر شهرداری های استان را در تامین منابع مالی دانست و تصریح کرد: شیوع کرونا ویروس در ماههای پایانی سال گذشته سبب شد تا منابع درآمدی شهرداری ها تحقق نیابد.

?به گفته وی،شهرداری های استان گیلان برای مقابله با کرونا ویروس متحمل هزینه های جهت حفظ سلامتی شهروندان شدند .

?معاون استاندار گیلان در ادامه از زحمات همه شهرداران استان و به صورت شهرداران دارای تراکم جمعیتی ( لنگرود، لاهیجان و بندر انزلی ” در مقابله با کرونا ویروس قدردانی کرد .

?اوسط اکبری مقدم ،تامین منابع مالی شهرداری های استان گیلان را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: تامین منابع پایدار در شهرداری ها از مباحث سالیان طولانی تاکنون است.

?وی با مستثنی قرار دادن یک مقدار شهرداری رشت در تامین منابع مالی طی سالیان گذشته تاکنون،اذعان کرد: علی رغم تلاش های صورت گرفته مابقی شهرداری های استان در تامین منابع درآمدی پایدار به آن صورت مورد انتظار،تحقق پیدا نکرده است.

?این مسئول ،اعتقاد دارد: درآمد پایدار در یک شهرداری تابع یک سری ویژگی ها می باشد و این درآمد باید به گونه ای باشد که به توسعه زیر ساخت های شهری و شهر آسیبی وارد.

?اوسط اکبری مقدم ،اذعان کرد: هم اکنون بسیاری از منابع درآمدی شهرداری های استان گیلان وابسته به کمیسیون ماده ۱۰۰ و هم چنین منابع حاصل از تغییر کاربری هایی است که در کمیسیون ماده ۵،دارد ایجاد می شود.

?به گفته وی،گاهی اوقات دیده می شود در توسعه شهری و ارائه خدمات مدیریت شهری،شهرداران را با چالش های جدی مواجه می کند.

?معاون استاندار گیلان،تاکید کرد: ویژگی دوم درآمد پایدار در شهرداری ها در فرآیند زمان نباید دست خوش افزایش یا کاهش چشم گیر باشد ،بنابراین روند یک نواختن داشتن ضرورت دارد.

?اوسط اکبری مقدم ،یاد آور شد : منابع درآمدی شهرداری ها از دو محل منابع داخلی و خارجی تامین می شود و منابع داخلی فقط وابسته به خدماتی می باشد که عمومآ به شهروندان ارائه می شود.

?وی از جمله خدمات عمومی شهرداری ها به شهروندان را مرتبط با فضاهای مسکونی و تجاری و صدور پروانه های ساختمانی متمرکز شده است،ذکر کرد.

?این مسئول ،تجدید نظر در زمینه تامین منابع مالی داخلی شهرداری ها که می تواند جزو منابع پایدار محسوب بشود را مورد تاکید قرار داد.

?اوسط اکبری مقدم ،خواستار به روز رسانی عوارض نوسازی در کلیه شهرهای استان گیلان را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: شهر رشت طی سالیان گذشته اقداماتی برای به روز رسانی نوسازی و شناسایی املاک انجام داده که توجه به این امر توسط سایر شهرداری ها می تواند به محل درآمد مستمر تبدیل بشود.

?وی با تاکید بر این که در تحقق منابع درآمد خارجی شهرداری ها باید از مشارکت بخش خصوصی استفاده بشود،اذعان کرد: در اغلب شهرها به جزء شهرهای لنگرود، لاهیجان،رشت و انزلی هنوز این ظرفیت به وجود نیامده است.

?معاون استاندار گیلان،یکی از مهم ترین دغدغه های اصلی و اساسی حال حاضر شهرداران این استان را تامین منابع درآمدی بیان کرد.
?????????????

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.