پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41356 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برای انتخاب یک حلقه نامزدی خوب باید به چه نکاتی دقت کنید + راهنمای کامل
    06 مرداد 1399 - 16:14
    شناسه : 174086
    0

    اگر در حال طی کردن مراحل خواستگاری بوده و تصمیم برای خرید حلقه نامزدی دارید

    پ
    پ

    1 2 - برای انتخاب یک حلقه نامزدی خوب باید به چه نکاتی دقت کنید + راهنمای کامل -

    حلقه نامزدی یا ازدواج از گذشته در بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان وجود داشته و بعنوان نمادی از ازدواج و تعهد بین زوجین محسوب می شود که در فرهنگ ایرانی معمولا سر سفره عقد در انگشت عروس و داماد قرار میگیرد. به همین دلیل ضروری است که پیش از خرید، به دقت تمامی شرایط را بررسی کنید تا یک انتخاب مناسب و زیبا داشته باشید. در این مطلب به ارائه نکاتی می پردازیم که شما را در این انتخاب مهم یاری کند. با ما همراه باشید.

    حلقه و انگشتر چه تفاوتی با هم دارند؟

    قبل از اقدام به خرید، معمولا اولین سوالی که در ذهن شما شکل میگیرد این است که، تفاوت حلقه و انگشتر چیست؟ بدون شک تفاوت‌های بسیاری میان حلقه و انگشتر وجود دارد. معمولا حلقه‌ها ظریف‌تر از انگشتر هستند و گاهی حتی برخی از آنها بدون نگین هستند اما انگشتر همیشه نگین دارد و این نگین معمولا بزرگ است. البته در برخی از حلقه‌ها هم از نگین بزرگ استفاده می‌شود که می‌تواند در تعیین قیمت حلقه بسیار تعیین کننده باشد.

    جنس انواع حلقه نامزدی:

    یکی از اولین مراحل در انتخاب حلقه نامزدی، انتخاب جنس آن است. فلزات ارزشمند زیادی هستند که با توجه به میزان بودجه، علاقه‌مندی و سبکی که میپسندید میتوانید انتخاب کنید. البته استفاده از طلای سفید یا زرد برای حلقه نامزدی مرسوم‌تر است اما اگر می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید می توانید فلزات دیگری را انتخاب کنید. در ادامه مطلب با جنس انواع حلقه نامزدی آشنا می‌شویم.

    حلقه نامزدی طلای زرد

    این گزینه شاید برای عروس و دامادهای سنتی، بهترین گزینه باشد. درصورتی که میخواهید حلقه‌ها را ست کنید بهتر است از عیارهای پائین مانند ۱۸، ۱۴ یا ۹ استفاده کنید تا هزینه‌های شما خیلی بالا نرود. به یاد داشته باشید که زیبایی حلقه مهم است اما مهم‌تر از آن این است که خودتان را تحت فشار قرار ندهید. مزیت دیگر حلقه‌های با عیار پائین‌تر این است که با فلزات دیگر ترکیب شده و مقاوم‌تر از طلای عیار بالا است.

    2 1 - برای انتخاب یک حلقه نامزدی خوب باید به چه نکاتی دقت کنید + راهنمای کامل -

    حلقه نامزدی طلای سفید

    طلای سفید می‌تواند مانند یک قطعه زیبا در دستان شما بدرخشد و بسیار شیک به نظر می‌رسد. اگر شما سنتی نیستید و دوست دارید حلقه‌ی نامزدی متمایز انتخاب کنید، پیشنهاد ما انتخاب طلای سفید است. از دیگر مزیت‌های طلای سفید این است که به راحتی می‌توان آن را تعمیر کرد پس نگرانی شما از خط و خش افتادن بر روی طلا، کاهش می‌یابد.

    حلقه نامزدی پلاتینیوم و پلاتین

    پلاتنیوم فلزی کمیاب و با ارزش‌تر از طلا است که امروزه بسیار مورد توجه دختر خانم‌های جوان قرار گرفته است. مقاومت این فلز نسبت به طلا بیشتر است و می‌تواند دوام و ماندگاری بسیار بیشتری داشته باشد.

    برای حلقه نامزدی چه مقدار هزینه کنیم؟

    تا میزانی که احساس راحتی می‌کنید و تحت فشار قرار نمی‌گیرید برای حلقه نامزدی هزینه کنید. اینکه در ابتدای زندگی بدون دلیل خود را زیر بار قرض و هزینه بالا ببرید به هیچ وجه منطقی نیست. بسیاری از خانم‌ها به حلقه‌های ظریف علاقه نشان میدهند که معمولا قیمت آنها هم چندان بالا نیست ولی اگر همسر شما به حلقه‌ی درشت با سنگ بزرگتر علاقه‌مند بود می‌توانید جنس انگشتر را تغییر دهید یا اینکه از سنگ ارزان‌تری استفاده کنید.

    3 1 - برای انتخاب یک حلقه نامزدی خوب باید به چه نکاتی دقت کنید + راهنمای کامل -

    چگونه هزینه خرید حلقه را کاهش دهیم؟

    در کشورهای اروپایی معمولا درآمد ۳ ماه را برای خرید حلقه در نظر می‌گیرند و با توجه به میزان درآمد آقای داماد، برای خرید حلقه اقدام می‌کنند. البته این معیار هم می‌تواند نادرست باشد و بهتر است به میزان بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید توجه کنید و نه میزان درآمد، چرا که می‌توانید پولی که برای حلقه صرف می کنید را برای کارهای دیگر صرف کنید. معمولا تهیه بخشی از جهیزیه عروس به عهده داماد است، پس با کاهش هزینه‌های خرید حلقه، دست شما در خرید جهیزیه بازتر خواهد بود.

    چطور حلقه ارزان قیمت بخریم؟

    همانطور که در بالا اشاره شد، می‌توانید با رعایت اصول خاصی میزان هزینه حلقه نامزدی را تا حدی مدیریت کنید و تحت فشار مالی قرار نگیرید. در زیر به چند راهکار برای خرید حلقه ازدواج ارزان قیمت اشاره می‌کنیم

    از سنگ‌های ارزان قیمت‌تر استفاده کنید.

    اگر حلقه ای که انتخاب کرده‌اید نگین دارد بهتر است از سنگ‌هایی که ارزش بسیار بالایی دارند دوری کنید. جاستین بیبر، خواننده مشهور کانادایی، برای خرید حلقه نامزدی هیلی بالدوین حدود نیم میلیون دلار هزینه کرد که بخش اعظم این هزینه بخاطر نگین الماس بزرگ و درخشان حلقه بود. پس سعی کنید از سنگ‌های ارزان قیمت استفاده کنید.

    در انتخاب جنس حلقه دقت کنید

    در بالا اشاره شد که مقاومت پلاتین نسبت به طلا بیشتر است و با توجه به زیبایی آن، بسیار مورد توجه دخترخانم‌های جوان است اما آیا این ملاک مناسبی برای خرید حلقه است؟ شما باید با توجه به بودجه خودتان تصمیم بگیرید. به یاد داشته باشید بهترین گزینه، گزینه‌ای است که با بودجه شما متناسب باشد.

    تعداد نگین‌ها را کاهش دهید

    برخی از حلقه‌ها هستند که نگین‌های متعددی روی آنها کار شده و بسیار زیبا به نظر می‌رسند اما این زیبایی بدون هزینه نیست. هرچقدر تعداد نگین‌ها بیشتر باشد قیمت حلقه هم بیشتر خواهد بود چرا که ساخت این حلقه‌ها به دقت بیشتری نیاز دارد و از طرفی سنگ‌هایی که بر روی حلقه کار می‌شوند معمولا بسیار گران قیمت هستند. پس بهتر است از حلقه‌های تک نگین استفاده کنید.

    سخن پایانی

    بدون شک خرید یک حلقه زیبا، شیک و خاص برای بسیاری از زوج‌های جوان، خوشایند و هیجان انگیز است اما این انتخاب زمانی دل‌نشین‌تر می‌شود که با دقت انجام شود و با در نظر گرفتن فاکتورهای متعدد باشد. امیدواریم از این نکات ریز اما مهم در موقع انتخاب و خرید حلقه نامزدی خود استفاده کنید و یک خرید خوب و بدون پشیمانی داشته باشید.

    منابع : ۳۰ مدل حلقه ازدواج – سایت شادیما، سایت shimansky

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.