×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

چشم - کرونا بر چشم چه اثراتی دارد؟ -

ایرنا نوشت: ویروس کرونا از زمان شیوع تا کنون با جهش‌های متفاوت علایم مختلفی را در مبتلایان آشکار کرده و یکی از این علایم عفونت چشم است که می‌تواند با قرمزی چشم آغاز شود.

نادر بهروزی متخصص چشم افزود: قرمزی، تورم و خارش از علایم عفونت چشم است و اگر فرد علاوه بر التهاب ملتحمه، تب، سرفه یا تنگی نفس نیز داشت باید به پزشک مراجعه کند.

وی اظهار داشت: اگر فردی مبتلا به عفونت چشم(التهاب ملتحمه) در اثر کرونا شد، در صورت لمس کردن چشمان خود ممکن است دیگران را نیز آلوده کرده و بدون شستن یا ضدعفونی کردن دستان خود، افراد یا سطوح را لمس کند، باید از دست زدن به صورت، به‌خصوص غشاهای مخاطی در دهان، بینی و چشم خودداری شود.

این چشم پزشک ادامه داد: اگر برخی افراد اگر از لنزهای چشمی استفاده می‌کنند، از این به بعد از عینک استفاده کنند. این کار باعث می‌شود که چشم ها از تماس دست در امان باشد و احتمال لمس چشم توسط دست کمتر شود وهمچنین عینک به محافظت از چشم ها در برابر قطرات تنفسی نیز کمک می‌کند.

بهروزی با بیان اینکه ویروس کرونا می‌تواند باعث درد، قرمزی، ضعیف شدن چشم شود، گفت:زمانی که چشم به این ویروس آلوده شده باشد، چشم دچار آبریزش، قرمزی و التهابات می‌شود.

وی تصریح کرد: چشمان خود را نمالید و قطره‌های مرطوب‌کننده چشم ممکن است به رفع خارش کمک کنند، قبل و بعد از ریختن قطره در چشم، دست های خود را به مدت ۲۰ ثانیه بشویید و اگر نیاز است که چشمان خود را لمس کنید، به جای استفاده از انگشتان از دستمال استفاده کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.