×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

واکسن کرونا - علاقه‌مندی ۲۰ کشور جهان به واکسن روسیه علیه کرونا -

به نقل از خبرگزاری «تاس»، “کریل دمیتری‌یف” رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی “سی.ان.ان” اعلام کرد که بیش از ۲۰ کشور جهان نسبت به واکسنی که توسط دانشمندان روس علیه ویروس کرونا ساخته شده ابراز علاقه کرده اند.

دمیتری‌یف یادآور شد که واکسن تولید شده در روسیه در بیست و یکمین روز پس از تزریق آن به بدن داوطلبان، همچنان ۱۰۰ درصد مصونیت برای آنها ایجاد کرده است. به گفته وی، ضمن اینکه، پس از تزریق مجدد، این مصونیت دو برابر می شود و نتیجه ۱۰۰ درصد این مسئله در حیوانات به اثبات رسیده شده است.

این مقام روس که خود واکسن ضد کرونا را تزریق کرده است، توضیح داد که اطلاعات مربوط به واکسن ساخته شده در روسیه در ماه آگوست (۱۱ مرداد الی ۱۱ شهریور) منتشر می‌شود و انتظار می‌رود که این واکسن در همین ماه (آگوست) مورد تأیید نهایی قرار بگیرد.

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی آمریکایی افزود که در روسیه برای تأیید واکسن قوانین سختگیرانه‌ای وجود دارد و این کشور همواره از کشورهای پیشرو در این عرصه بشمار می‌رفته وهست.

دمیتری‌یف تأکید کرد که مسئله ایمنی واکسن برای دانشمندان روس در وهله نخست اهمیت قرار دارد و مصونیت داوطلبان تزریق واکسن کرونا در روسیه، تاکنون صد درصد بوده است.

چند روز قبل، مقامات وزارت بهداشت روسیه اعلام کردند که واکسن ویروس کرونا تولید شده در مرکز ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالی (زیر نظر وزارت دفاع روسیه) در مرحله نهایی دومین دور از آزمایشات بالینی قرار دارد و ثبت دولتی آن به احتمال زیاد در تاریخ ۱۰ الی ۱۲ آگوست (۲۲-۲۱ مرداد ماه) قابل پیش بینی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.