×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

هیات عزاداری شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان 5 - حرکت دسته های عزاداری و استفاده از طبل و سنج در خیابان های گیلان ممنوع است -

حجت الاسلام سعید مهدوی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود : طبق تصمیمات اتخاذ شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، استان ها و شهرهایی که از لحاظ کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند، حرکت دسته های عزاداری ممنوع است.

وی عنوان کرد : با توجه به این دستورالعمل و قرمز بودن استان گیلان از لحاظ شیوع کرونا هر هیات عزاداری فقط می تواند جلوی مسجد، حسینیه و یا تکیه خود آن هم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به عزاداری بپردازد.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از طبل و سنج نیز در دسته های عزاداری های امسال و نیز تجمع در مناطق خاص و زیارتگاه هایی همچون دانای علی، خواهر امام رضا (ع) رشت و غیره ممنوع است و علاوه بر آن امکان برپایی ایستگاه های صلواتی نیز نمی باشد.

وی بیان کرد: طبق دستور ستاد ملی کرونا، مسئولیت ساماندهی هیات های عزاداری ها به سازمان تبلیغات اسلامی سپرده شده و به همین دلیل تمامی تکیه ها برای برپایی عزاداری آن هم در فضای باز و با رعایت موارد پروتکل های بهداشتی باید از این سازمان مجوز دریافت کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: مجالس عزاداری حضرت امام حسین (ع) باید در مساجد، حسینیه ها و تکیه ها در فضای باز و مناسب و با یک چهارم ظرفیت برگزار شود ورعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک و ضدعفونی این مکان ها نیز باید بطور کامل انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به سنت حسنه احیای اطعام عزاداران افزود : یکی از سنت های بسیار خوب اطعام بویژه در روز عاشورا است که در این راستا باید بخشداران و دهیاران در شهرستان رشت و سایر شهرهای گیلان برای احیای این سنت اقدامات شایسته ای را انجام دهند.

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال ایستگاه های صلواتی به دلیل ایجاد تجمع برپا نمی شود، پخت و توزیع نذورات باید به صورت بسته بندی و بیرون بر و با رعایت اصول بهداشتی انجام شود که در این زمینه امیدواریم مردم مومن و همیشه در صحنه گیلان با رعایت تمام اصول بهداشتی علاوه بر انجام عزاداری در تاسوعا و عاشورا آن هم با رعابت پروتکل های بهداشتی، در احیای سنت اطعام نیز با این اصول و هزینه کرد این نذورات برای اقشار نیازمند اقدام نمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.