×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

- پروتکل های برگزاری کنکور تغییر کرده / از ورزشگاه ها و مصلی ها برای برگزاری آزمون استفاده می کنیم -

ابراهیم خدایی امروز درحاشیه بازدید از جلسه آزمون کارشناسی ارشد در پاسخ به برخی حواشی برگزاری آزمون دکتری که هفته گذشته برگزار شد، اشاره کرد و گفت: طبیعتا شرایط سخت برگزاری آزمون استرس همه را بیشتر می‌کند. اما آنچه که برای سازمان سنجش اصل است این است که مرجع نظارتی در برگزاری آزمون‌ها نظارت داشته باشد و مشاهده کند عملکرد سازمان سنجش در برگزاری آزمون صحیح بوده است یا نه؟ در آزمون دکتری بنا بر اعلام رسمی وزارت بهداشت که متولی رسمی نظارت بود، بیش از ۵۰۰ تیم در برگزاری این آزمون نظارت کردند و در نهایت اعلام شد آزمون دکتری با رعایت حداکثری الزامات بهداشتی برگزار شد.
وی در ادامه تصریح کرد: ما ادعایی نمی‌کنیم که در برگزاری آزمون دکتری نمره صد را کسب کردیم؛ اما در این فاصله یک هفته‌ی یعنی از برگزاری آزمون دکتری تا کارشناسی ارشد ما تمامی نقاط ضعفی که در آزمون دکتری موجب نارضایتی شده بودرا برطرف و تلاش کردیم آزمون امروز به بهترین نحو برگزار شود.

وی ادامه داد: تمامی مسئولان اعم از نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و غیره کمک می‌کردند که بتوانیم آزمون را برگزار کنیم که نتیجه آن را امروز خواهیم دید. چرا که بالاخره ما یک پروژه ملی را انجام می‌دهیم و انتظار داریم همه دستگاه‌ها و حوزه‌های مختلف در برگزاری هر چه بهتر آن کمک کنند.

رئیس سنجش آموزش کشور در خصوص تمهیدات و پروتکل‌های بهداشتی آزمون سراسری نیز تاکید کرد: پروتکل‌های بهداشتی برگزاری کنکور کمی متفاوت از آزمون کارشناسی ارشد و دکتری است و در برخی جاها اجرای این پروتکل‌ها راحت و در برخی جاها نیز کمی سخت است.

وی تصریح کرد: در واقع کارشناسی ارشد در ۸۰ شهر کشور برگزار می‌شود؛ اما کنکور در ۴۰۰ شهر کشور برگزار خواهد شد. بنابراین موارد مسافرت به طور کلی در برگزاری آزمون دو هفته آینده کمتر است، اما تعداد داوطلبان آزمون سراسری و حوزه‌های برگزاری این آزمون زیاد است و این طبیعتا کار را کمی دشوار می کند.

دکتر خدایی همچنین ادامه داد: رفتار داوطلبان کنکور با رفتار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد طبیعتا کمی تفاوت دارد، لذا کلیه ساز و کارهایی که ما پیگیری می‌کنیم که یک آزمونی بدون مشکل را برگزار کنیم، اجرایی خواهیم کرد. اما پروتکل‌های برگزاری کنکور تغییر کرده است، بر این اساس فاصله صندلی‌های این آزمون به دو متر افزایش یافته و ما سعی خواهیم کرد از فضاهای بزرگ در برگزاری این آزمون استفاده کنیم و در این زمینه نیز حوزه‌های مختلفی به ما کمک می‌کنند، مخصوصا از مصلی‌هاو ورزشگاه‌ها در برگزاری این آزمون استفاده خواهیم کرد.

دکتر خدایی تاکید کرد: ما در بحث استفاده از مصلی‌ها و ورزشگاه‌هایی که فضاهای باز و استانداردی دارند، استفاده خواهیم کرد و به تمامی داوطلبان کنکور پک بهداشتی داده می‌شود ضمن این که مساله‌ای که برای ما در برگزاری این آزمون مهم است، بحث خانواده‌ها در خارج از حوزه است؛ ما نگرانی از حضور داوطلبان در داخل حوزه‌ها نداریم و نگرانی ما تجمع خانواده‌ها در بیرون از حوزه است؛ به همین جهت از همکاران بسیج در این حوزه استفاده خواهیم کرد تا الزامات بهداشتی را در تمامی حوزه‌های آزمون سراسری رعایت کنیم.

وی تاکید کرد: ما بیش از ۱۱۵ هزار نفر در برگزاری آزمون سراسری عوامل اجرایی داریم و بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا این آزمون در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

دکتر خدایی تشکیک در مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را یکی از حواشی برگزاری آزمون های اخیر دانست و گفت: مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند مصوبات این ستاد رعایت شود و تمامی دستگاه‌ها نیز از این مصوبات پیروی می‌کنند و سازمان سنجش نیز از مصوبات این ستاد پیروی خواهد کرد./گیل خبر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.