×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

عقیم سازی سگ های بدون صاحب توسط شهرداری لاهیجان - عقیم سازی سگ های بدون صاحب توسط شهرداری لاهیجان آغاز شد -

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری لاهیجان،امین رشیدی نژاد در گفت و گویی افزود: شهرداری لاهیجان به منظور ساماندهی سگ های بدون صاحب و بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر و با هماهنگی اداره دامپزشکی نسبت به امضای تفاهم نامه ای برای اجرای عملیات جمع آوری، عقیم سازی، انگل زدایی و پلاک کوبی سگ های بدون صاحب با دام پزشک معرفی شده از سوی این اداره اقدام کرد.

وی اضافه کرد: تمام هزینه های نگهداری سگ های ولگرد اعم از تامین تغذیه، درمان، دارو، واکسن، عقیم سازی و انگل زدایی در پناهگاه اختصاصی توسط شهرداری لاهیجان پرداخت می شود.

وی عقیم‌سازی را یک راهکار مناسب و مؤثر در کنترل تعداد این حیوانات عنوان کرد و افزود: سگ‌های عقیم شده دارای پلاک بر روی گوش بوده و از این طریق قابل شناسایی هستند و با اقدامات انجام گرفته،شهروندان دیگر نگران بیماری این سگ ها نباشند.

وی با بیان اینکه در این روش حیوانات آزار نمی‌بینند، یکی از خطرات ناشی از افزایش سگ‌های ولگرد را بیماری‌زایی آنان عنوان کرد و افزود: بیماری هاری از جمله بیماری های مشترک بین انسان و سگ است که با کنترل سگ‌های ولگرد می‌توان از سرایت آن جلوگیری کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری لاهیجان افزود: شهرداری لاهیجان از سال گذشته پس از تماس های شهروندان با تلفن ۱۳۷ در مورد افزایش سگ های بدون صاحب در سطح شهر، با تدابیر اندیشیده شده مکانی در بلوار حکیم زاده لاهیجان را برای نگهداری این گونه سگ ها تدارک دید.

وی اضافه کرد: در این مکان پس از زنده گیری سگ ها، اقدامات لازم برای حمایت و اقدامات بهداشتی در حال انجام می باشد.

رشیدی نژاد با بیان اینکه نگهداری سگ های بدون صاحب توسط شهرداری لاهیجان با استقبال شهروندان همراه شده است، گفت: هم اکنون تعداد ۴۲ قلاده سگ در این مکان نگهداری می شود و شهروندان و گروههای مردم نهاد برای حمایت و مشارکت در نگهداری این سگ ها می توانند نسبت به تهیه غذا برای سگ ها اقدام نموده و صبح ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ به نگهبانی مکان نگهداری سگ ها واقع در یلوار حکیم زاده مراجعه نمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.