×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

کنکور - منتشرکننده سوالات کنکور هنر دستگیر شد/ داوطلب کرونایی بود - سوالات کنکور

به گزارش ایرنا، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از دستگیری داوطلب کرونایی منتشرکننده سوالات کنکور هنر خبر داد و گفت: وی به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

 فاطمه زرین آمیزی درباره داوطلب کرونایی که امروز با گوشی خود از سوالات کنکور هنر عکس گرفته و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بود، ‌اظهار داشت: بعد از پایان آزمون دروس عمومی، یک داوطلب کرونایی در بیمارستان طالقانی تهران با سوءاستفاده از احساسات عوامل اجرایی و بیماران کرونایی، موبایل به سر جلسه برد، از سوالات عکس گرفت و به شبکه های اجتماعی ارسال کرد.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که کنکور عمومی به پایان رسیده بود و فرد متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

زرین آمیزی با بیان اینکه فرصت تقلب از این داوطلب سلب شد، گفت: با توجه به اظهارات این فرد، فرد قصد تقلب نداشت و هدفش بیشتر موضوع القای لو رفتن سوالات کنکور با توجه به وضعیت موجود بود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره مجازات در نظر گرفته شده برای این فرد تاکید کرد: با توجه به بند «ز» قانون رسیدگی به تخلفات جرائم آزمون های سراسری که مصوب مجلس شورای اسلامی است، همچنین با توجه به مجازات تعیین شده در این قانون، این فرد به محاکم دادگستری معرفی شد و مجازات پیش بینی شده در قانون شامل جزای نقدی از ۱۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال یا حبس از یک ماه تا پنج سال یا هر دو مجازات در این زمینه اجرا می شود.

به گفته وی، سازمان سنجش برای این گونه افراد متخلف تقاضای اشد مجازات را خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.