×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ابولا - ۱۰۰ مبتلا و ۴۳ قربانی در شیوع مجدد ابولا -

آخرین مورد شیوع ویروس ابولا در اول ژوئن در مبانداکا، شهری با جمعیت یک میلیون نفری در حاشیه رودخانه کنگو اتفاق افتاد، درست پیش از آنکه کنگو پایان شیوع قبلی بیماری در شرق کشور که دو سال طول کشیده بود را اعلام کند.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این بیماری در روستاهای دورافتاده در استان اکواتور گسترش یافته است که بیش از ۳۰۰ کیلومتر جنگل متراکم با جاده‌هایی معدود دارد. اطلاعات نشان می‌دهد که سرعت شیوع ویروس نسبتاً پایدار بوده است.

 مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در آفریقا اظهار داشت که ویروس ابولا در حال پخش شدن در سراسر زمین گسترده و ناهموار کنگو بوده و نیاز به مداخلاتی پرهزینه دارد.

سازمان جهانی بهداشت مانند شیوع قبلی این ویروس، یک راهبرد واکسیناسیون حلقه‌ای را اجرا کرده است که در آن تمامی افراد در تماس با افراد آلوده واکسینه می‌شوند و شمار این افراد تا امروز به بیش از ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است.

اواخر ماه ژوئن کنگو پایان شیوع ژنتیکی مشخص ابولا را جشن گرفت که طی دو سال بیش از ۲۲۰۰ نفر را کشته است.

به رغم واکسن‌ها و روش‌های درمانی مؤثر که شانس بقا را در شرایط شیوع ابولا به طور چشمگیری افزایش داده است، عملیاتی شدن واکسیناسیون و درمان در مناطقی که توسط گروه‌های مسلح کنترل می‌شوند، با مشکل و توقف مواجه شده است.

هفته گذشته کادر درمانی در مبانداکا به مدت سه روز در اعتراض به حقوق و دستمزد پرداخت نشده و مقیاس کم دستمزدهای خود، اعتصاب کرده و دسترسی به آزمایشگاه‌ها را مسدود کردند. اعتصاب روز دوشنبه با موافقت دولت برای بررسی ادعاهای آن‌ها به پایان رسید.

بنا بر گزارش رویترز، جنگل‌های استوایی کنگو یک مخزن طبیعی برای ویروس ابولا است که در سال ۱۹۷۶ میلادی در نزدیکی “رودخانه‌ ابولا” کشف شده و باعث استفراغ و اسهال شدید در افراد منطقه شد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.