×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

شبکه های اجتماعی - تلگرام و واتساپ، محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران/ فاصله زیاد پیام رسانهای داخلی با نمونه های خارجی -

تازه‌ترین آماری که از میزان حضور کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که تلگرام و واتساپ محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی فعال در ایران هستند. این آمار که در تیرماه سال جاری منتشر شده است نشان می‌دهد که بیش از ۴۷ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر کاربر ایرانی در پیام‌رسان تلگرام حضور و فعالیت دارد. این در حالی است که در ابتدای سال ۹۷ تلگرام در ایران با حکم قضایی به صورت کامل فیلتر شده است.

همچنین بیش از ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان ایرانی در شبکه واتساپ فعالیت می‌کنند. این آمار درباره شبکه اینستاگرام به ۴۴ میلیون نفر می‌رسد. توییتر با ۲ میلیون کاربر، لینکدین با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر و فیس بوک با ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر در جایگاه بعدی قرار دارند. این آمار در حالی است که سهم شبکه‌های اجتماعی داخلی در جلب توجه و رضایت مردم ناچیز بوده است و به طور مثال تنها ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در شبکه پیام رسان سروش حضور دارند.

کسب‌وکار‌های ایرانی نیز بیشترین حضور خود را در اینستاگرام و سپس در تلگرام دارند. بر اساس آمار منتشر شده از سوی استارتاپ نوین هاب، حدود ۵۸ درصد از سهم کل کسب و کار‌ها در فضای شبکه‌های اجتماعی در ایران در اختیار اینستاگرام است. پس از آن کسب و کار‌ها حضور ۱۱ درصدی در پیام رسان تلگرام دارند. به همین خاطر، فیلترینگ و اعمال محدودیت بر شبکه‌های اجتماعی نگرانی‌های بسیاری را در میان فعالان کسب و کار در کشور ایجاد کرده است.

این آمار نشان می‌دهد که فیلترینگ شبکه‌هایی، چون تلگرام، فیس‌بوک و توییتر در ایران نقشی در کاهش حضور و استفاده کاربران ایرانی از این پیام رسان‌ها نداشته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.