×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

بازار بورس - تاثیر ورود یک درصد از دارایی صندوق توسعه به بازار سرمایه/ بورس صعودی و سبز می شود؟ -

در شرایطی که بورس تهران یکی از بحرانی‌ترین دوران‌های خود را در یک دهه اخیر پشت سر می‌گذارد و شاخص آن در چند هفته گذشته بیش از ۵۰۰ هزار واحد افت کرده، بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه و سرمایه‌گذاران در بورس خواستار مداخله دولت برای جلوگیری از ادامه این سقوط تاریخی بودند.

امروز علی ربیعی، سخنگوی دولت در واکنش به نگرانی مردم از پودر شدن سرمایه‌هایشان در بورس اعلام کرد از اول هفته آینده صندوق توسعه ملی یک درصد از سرمایه خودش را در صندوق تثبیت بازار سپرده‌گذاری خواهد کرد که تاثیری مثبت بر بورس خواهد گذاشت. ضمن اینکه قرار است شورای عالی بورس روز پنجشنبه جلسه‌ای فوق‌العاده برای بحث و بررسی درباره مسائل مختلف این روزهای بازار سرمایه برگزار کند.

کارشناسان معتقدند جدا از تصمیم‌هایی که مدیران ارشد بورس روز آخر هفته برای بازار سرمایه می‌گیرند، همان یک درصد سپرده‌گذاری از سرمایه صندوق توسعه ملی می‌تواند نقشی اساسی در جمع شدن صف‌های فروش و خروج سرمایه از بورس داشته باشد. با فرض دلار ۲۵ هزار تومانی، ارزش ریالی یک درصد از سرمایه صندوق توسعه ملی چیزی بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان می‌شود که برای جمع کردن تمام صف‌های فروش کافی به نظر می‌رسد.

با قرمز شدن بسیاری از نمادها و نشانگرهای بازار سرمایه، بسیاری از سرمایه‌گذاران حقیقی و عمدتا خرد تصمیم گرفتند جلوی ضرر بیشتر را با بیرون کشیدن سرمایه خود رو به بازارهای موازی بیاورند. بالا رفتن قیمت دلار و صف بستن مردم جلوی صرافی‌ها، رسیدن بهای سکه به رکورد تاریخی ۱۱.۵ میلیون و افسار پاره کردن قیمت خودرو از نشانه‌های خروج سرمایه‌ها از بورس و ورود آن به دیگر بازارهاست.

همشهری آنلاین

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.