×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

چگونه با راه اندازی کسب و کار اینترنتی به درآمد قابل قبولی دست پیدا کنیم - چگونه با راه اندازی کسب و کار اینترنتی به درآمد قابل قبولی دست پیدا کنیم؟ - راه اندازی کسب و کار اینترنتی

شاید شما هم تجربه مشترکی با من داشته باشید؛ همیشه به دنبال مسیری هموار برای رسیدن به رویاهای خود بوده‌ام تا اینکه راه اندازی کسب و کار اینترنتی از طریق یکی از دوستان موفقم در این حوزه به من معرفی شد.

اولش باور نداشتم اما در عصر جدید کسب درآمد دیگر هیچ شباهتی به گذشته ندارد. اینترنت به گونه ای در زندگی همه ما رخنه کرده است که هر طوری که بخواهیم نمی توانیم از تسلط آن بر دنیایمان رها شویم.

همه ما رویای کسب درآمد بالا را در ذهن خود می‌پرورانیم، اما کدام یک از ما راهکاری برای دستیابی به آن داریم؟ چگونه باید ایده‌های خود را در این بستر پیاده کنیم؟ چه فاکتورهایی برای موفقیت در این مسیر وجود دارد؟

با من در ماجراجویی برای راه اندازی کسب ‌و‌ کاری اینترنتی همراه باشید تا با هم با موانع و راهکارهای پیش روی من آشنا شویم.

شروع ثبت نام دوره کوچینگ راه اندازی کسب و کار اینترنتی به روشی متفاوت برای اولین بار با معرفی ایده های کسب و کار پر سود

لینک دوره کوچینگ راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی؛ به چه دلیل؟

پیش از اینکه بخواهیم به چگونگی راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی بپردازیم، یک سوال اساسی ذهن من را به خود مشغول کرده‌ است، چرا باید کسب ‌و کاری در بستر اینترنت راه اندازی کنم؟
• ایجاد امنیت مالی طولانی مدت
• برخورداری از قابلیت رشد صعودی
• دسترسی به بازار جهانی
• عدم نیاز به سرمایه‌گذاری با ریسک زیاد
• امکان کنترل و مدیریت آن در هر لحظه از شبانه روز

کلیه این عوامل در کنار هم من را بیش از پیش به راه‌اندازی کسب‌وکار خودم در اینترنت ترغیب کرد. اما از دوستم پرسیدم حالا که قصد شروع کسب و کار خودم را دارم، آگاهی از چه نکاتی برای من ضروری است؟

راه اندازی کسب و کار اینترنتی پیش از دانستن این نکات ممنوع!

مرز بین موفقیت و شکست یک کسب و کار آماده سازی و برنامه‌ریزی دقیق برای آن است. اگرچه راه اندازی یک کسب‌وکار در بستر اینترنت شما را به قله‌های موفقیت نزدیک می‌کند، اما رسیدن به قله به این سادگی‌ها نیست.

بنابراین پیشنهاد می کنم که از راهنمایی دوستم پیش از راه‌اندازی یک تجارت آنلاین استفاده کنید.

برای مسیر بی پایان برنامه‌ریزی کنید

برخورداری از استراتژی بلند مدت، همان کلید موفقیت در هر کسب‌ و کاری است. تصور می‌کنید به چه دلیل ۳۰% از تجارت های تازه تاسیس در یک یا دو سال اول فعالیت خود شکست می‌خورند؟

پاسخ این پرسش واضح است؛ برنامه‌ریزی. بنابراین باید برای ۵ سال نخست فعالیت خود برنامه‌ریزی داشته باشید. البته اهداف خود را به بازه‌های سه ماهه تقسیم کنید و شاهد پیشرفت تجارت خود باشید.

پایه های کسب و کار خود را پی‌ریزی کنید

اگرچه برنامه‌ریزی مهم است اما برنامه‌ریزی بدون زمان‌بندی و عمل به هیچ دردی نمی‌خورد! بنابراین بیش از حد در مرحله برنامه‌ریزی جا نمانید و در جزئیات غرق نشوید. پله پله به سوی عملی کردن برنامه‌های خود گام بردارید و از پیش رفتن در مسیری که در نظر دارید، واهمه نداشته باشید!

تعیین استراتژی بازاریابی آنلاین؛ نقطه عطف کسب و کار شما

بازاریابی حرفه‌ای صدای کسب‌وکار شما را به گوش جهانیان می‌رساند. بنابراین برای به چشم آمدن کسب و کار خود استراتژی تعیین کنید، اما چگونه این کار ممکن است؟

از رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، PPC و TEO به منظور دستیابی به اهدافتان استفاده کنید. البته پیش از پرداختن به این کار بودجه و سود حاصل از بازاریابی کسب و کار خود را ارزیابی کنید.

سرمایه؛ سوخت اولیه کسب و کار

همه ما به دلیل نبود سرمایه کافی از اجرایی کردن ایده‌های ناب خود سرباز کردیم. اما با وجود بستر اینترنت دیگر جای هیچ بهانه‌ای باقی نمی‌ماند. اگر سرمایه کافی ندارید یا تامین هزینه‌های راه اندازی کسب ‌و کار اینترنتی برای شما دشوار است، پس شروع به یادگیری کنید.
راه اندازی یک وب سایت یا طراحی آن را یاد بگیرید و از توانایی خود به عنوان سرمایه اولیه استفاده کنید. چنانچه براساس برنامه‌ریزی و استراتژی تعیین شده نیاز به اندکی سرمایه داشتید، از وام‌های بانکی استفاده کنید.

ارائه خدمات پیش از فروش محصول

توجه به این نکته به خصوص برای افرادی که سرمایه کافی ندارند، حائز اهمیت است. همانطور که می‌دانید ارائه خدمات نیاز به سرمایه زیادی ندارند و حتی توسعه چنین کسب و کارهایی به مراتب ساده‌تر از فروش محصولات است.

علاوه ‌براین ارائه خدمات به زمان کمتری برای پیشرفت و توسعه نیاز خواهد داشت. در صورتی‌ که پس از مدتی به درآمد مطلوب دست پیدا کردید، نوبت آن است که فروش محصولات را آغاز کنید.

حال چگونه کسب و کاری اینترنتی را راه اندازی کنیم؟

اگرچه راه اندازی کسب و کار اینترنتی وسوسه کننده به نظر می‌رسد، اما باید بدانید که مسیری همواری پیش روی شما قرار ندارد. اگر شما هم مانند من به دنبال راه اندازی کسب‌وکار اینترنتی خود هستید، ۵ گام مهمی که دوست من در این مسیر برداشته است را از دست ندهید

۱. کسب‌وکاری را راه اندازی کنید که یک نیاز را برطرف کند
در میان افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق هستند یک اشتباه رایج وجود دارد:
” تازه ‌کاران ابتدا به دنبال کالا می‌روند و در گام بعدی بازار خود را پیدا می‌کنند.”
چنانچه به دنبال موفقیت در این بازار هستید، ابتدا بازار هدف خود را انتخاب کنید. حتماً می‌پرسید که چگونه باید بازار هدف را پیدا کنیم؟
به دنبال گروهی از افرادی باشید که به دنبال حل مشکل به‌ خصوصی هستند. اینترنت بهترین بستر برای یافتن این گروه از افراد است:
• از انجمن های آنلاین بازدید کنید و ببینید که این افراد چه سوالاتی دارند یا به دنبال حل چه مشکلاتی هستند.
• تحقیقات در مورد کلمات کلیدی را در اولویت قرار دهید؛ متوجه شوید که مردم به دنبال چه کلمات کلیدی هستند. موضوعی را انتخاب کنید که رقبای کمتری در بازار داشته ‌باشد.
با مراجعه به سایت های رقیب از نقاط قوت آنها استفاده کنید. از طرفی ایرادات وارده به محصول را نیز در نظر بگیرید. در نهایت محصولی را تولید و به بازار عرضه کنید که نه تنها ایرادات محصول رقبایتان را نداشته ‌باشد بلکه از نظر کیفیت نیز بهتر باشد.

۲. نسخه‌هایی از محصول بسازید که به فروش برود
جالب است بدانید که فروش یک محصول فرمول ثابتی دارد که بازدیدکنندگان را به مرحله خرید سوق می‌دهد. این فرمول ثابت را در ادامه به شما معرفی می کنیم:
• با یک تیتر جالب و خواندنی توجه بازدیدکننده را جلب کنید؛
• توضیح دهید که محصول شما برای رفع چه مشکلی تولید شده ‌است؛
• محصول خود را به عنوان حلال مشکلات بازدیدکنندگان معرفی کنید؛
• به کارگیری نظرات سایر کاربرانی که محصول شما استفاده کردند را فراموش نکنید؛
• در رابطه با محصول و نقاط قوت آن صحبت کنید؛
• محصول خود را پیشنهاد دهید؛
• ضمانت بی چون و چرایی برای محصول خود در نظر بگیرید؛
• نیاز کاربر به محصول تولیدی خود را تحریک کنید؛
• در نهایت محصول خود را بفروشید.
این فرمول استثنائی فرمولی بود که زندگی من را متحول کرد، قدرت این فرمول را دست کم نگیرید. تنها کافی است که خصوصیات منحصر به فرد محصول خود را به کاربران توضیح دهید؛ خود را جای کاربر قرار دهید: “چه چیزی در این محصول وجود دارد که باید آن را بخرم؟ “

۳. طراحی وب سایتی ایده آل؛ راز موفقیت شما
بعد از گذراندن تمامی این مراحل نوبت به ورود من به کسب و کار آنلاین رسید. در این مرحله پس از آنکه بازار هدف خود را مشخص کردم و از فروش محصولات خود مطمئن شدم، نوبت به راه‌اندازی یک وب‌سایت رسید که در ابتدا فکر می کردم بسیار مشکل است، اما نبود. یک نکته طلایی را به یاد داشته باشید:
“کاربران تنها ۵ ثانیه به شما فرصت می دهند تا خود را اثبات کنید.”
اگر در این ۵ ثانیه موفق به جلب نظر آنها شوید، شما برنده میدان هستید؛ در غیر اینصورت ادامه مسیر دشوار می‌شود. به منظور دیده شدن سایت نکات زیر را از دست ندهید:
• رنگ های سفید و روشن در طراحی سایت معجزه می‌کنند
• سادگی طراحی سایت احساس بهتری را به کاربران القا خواهد کرد
• از تاثیر حیرت‌انگیز محتواهای صوتی، تصویری و گرافیکی غافل نشوید
• فرایند خرید را برای مشتریان تنها با چند کلیک ساده‌تر کنید

۴. از قدرت موتورهای جستجوگر استفاده کنید
در صورتی‌ که در امر راه اندازی کسب و کار اینترنتی از موتورهای جستجوگر به درستی استفاده شود، سیلی از خریداران به وب سایت شما روانه خواهند شد. بدین ترتیب ترافیک سایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟
به کشف کلمات کلیدی پرطرفدار بروید و با استفاده از اصول سئو رتبه‌بندی سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل ارتقا بخشید.

۵. محتوای تخصصی سوخت سایت شما است
مردم از سایت‌ها به منظور افزایش اطلاعات خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین کلید افزایش ترافیک سایت ارائه محتوای ارزشمند است. در این مسیر از تاثیر لینک داخلی و لینک خارجی غافل نشوید.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی؛ گام نهادن در مسیری بی‌پایان

راه اندازی کسب و کاری پرسود رویای هریک از ما است، اما به منظور دستیابی به این رویا مسیرهایی متعددی پیش روی شما قرار دارد. اینترنت بستری نوین، ایده آل و متفاوت به منظور راه اندازی یک کسب و کار حرفه‌ای است.

اما راه اندازی هر کسب ‌و کاری همواره پیش نیازهایی دارد که آگاهی از آنها اشتباهات مسیر را کاهش می‌دهد. تیم تخصصی سپناوب گام به گام در این مسیر همراه شما خواهد بود و از هیچ تلاشی در تسریع رشد کسب و کار شما دریغ نمی‌کند. این تیم ابزارهایی که برای فتح قله های موفقیت بدان نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه نیز هر مسیری قوانین مختص به خود را دارد که با رعایت آنها رویای همیشگی شما به واقعیت تبدیل خواهد شد.

پس شما هم مانند من بهانه‌ها را کنار گذاشته دست به دست مجموعه سپناوب برای آغاز یک ماجراجویی بی‌پایان آماده شوید!

با ثبت نام دوره آقای وب مستر – به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ تبدیل شوید. ( به صورت گام به گام و آنلاین با پشتیبانی متفاوت)

لینک دوره آقای وبمستر (دوره دیجیتال مارکتینگ)


 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.