×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

نشست سران قوا - روحانی: همکاری و هماهنگی سه قوه می تواند به حل مسائل کشور کمک کند/رئیسی: همه بدنبال گره گشایی از زندگی مردم باشیم -

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در حاشیه نشست سران قوا، اظهارداشت: خوشحالم به عرض مردم برسانم جلسات سران سه قوه بعد از تشکیل مجلس یازدهم امروز برای اولین بار تشکیل شد و راجب مسائل مهم کشور که عمدتاً مسائل اقتصادی بود، بحث کردیم. پیرامون مسئله ارز و اینکه ارز صادراتی غیر نفتی به چه صورت باید به عرصه کشور بازگردد و تامین شود، راجب مسائل نقدینگی کشور و اینکه چه برنامه هایی باید زودتر اجرایی و عملیاتی شود، صحبت شد. برای مساله هدایت نقدینگی که منجر به کاهش تورم می شود هم بحث کردیم.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنین در زمینه سرمایه گذاری و رفع موانع تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بحث های خوبی مطرح شد و بنا شد این مباحث را ادامه دهیم.

وی افزود: همواره همکاری و هماهنگی سه قوه می تواند به حل مسائل کشور کمک می کند. بی تردید مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه در کنار دولت می توانند رافع مشکلات مردم باشند، آنهم در شرایط خاصی که امروز ما با آن مواجه هستیم؛ هم شرایط تحریم حداکثری و هم کرونا.

روحانی ادامه داد: بخشی از جلسه به منطقه و مشکلاتی که وجود دارد و توطئه هایی که امریکا و صهیونیسم طراحی کردند اختصاص یافت تا بتوانیم امنیت و ثبات منطقه و تعاملی که در منطقه داریم را پیگیری کنیم. این جلسات ادامه پیدا خواهد کردم و مباحثی که امروز طرح کردیم در جلسات بعدی آنها را به ثمر خواهیم رساند.

آیت الله رئیسی: دشمن با جنگ روانی، اقتصادی و رسانه ای به دنبال مایوس کردن مردم است

پس از سخنان رئیس جمهور، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در سخنانی تاکید کرد: امروز دشمن با جنگ روانی، اقتصادی و رسانه ای به دنبال مایوس کردن مردم و به دنبال اخلال در حوزه های اقتصادی و اجتماعی در جامعه ماست و در این شرایط همکاری همه قوا و به خط شدن همه ظرفیت کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: اگر موفقیتی در مقابله با ویروس کرونا داشتیم به این دلیل بود که همه ظرفیت کشور به خط شد؛ بویژه حضور و مشارکت مردم بسیار نقش آفرین بوده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: دشمن ایجاد یاس را در بین مردم دنبال می کند و ما باید با اقدامات در همه حوزها اجرایی، تقنینی و قضایی و نظارتی و پیگیری ایجاد امید در مردم را دنبال کنیم.

آیت الله رئیسی افزود: بحث هایی که امروز مطرح شد دغدغه هایی است که در بین مردم وجود دارد و باید دغدغه همه ما باشد و همه باید در جهت رفع مشکلات و گره گشایی از زندگی مردم عزیزمان باشند.

قالیباف: بار سنگینی بر عهده دولت و ریاست محترم جمهور است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان نشست مشترک سران قوا اظهارداشت: از خداوند متعال سپاسگزارم که اولین جلسه مشترک سران قوا در دوران فعالیت مجلس یازدهم با اولویت بررسی مسائل اقتصادی به عنوان دغدغه این روزهای یکایک مردم، مخصوصاً مردم مناطق محروم و آن بخش از عزیزانی که سربازان و مجاهدان عرصه تولید، در حوزه صنعت، کشاورزی، تجارت و صادرات و همه بخش‌ها هستند، برگزار شد.

قالیباف رئیس مجلس با اشاره به اینکه در جلسه امروز هماهنگی، همدلی و همکاری خوبی در حوزه مسایل اقتصادی وجود داشت، افزود: واقعیت این است که مهم‌ترین دغدغه همه و به ویژه سران قوا، توجه به حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف است. امیدوارم با تصمیم‌گیری که شد، بتوانیم در حوزه بازار ارز، بورس، هدایت نقدینگی و سر و سامان دادن به بازار کالا حرکت‌های خوبی انجام دهیم. دولت محترم مسئولیت اجرایی کار را دارد و بار سنگینی بر عهده دولت و ریاست محترم جمهور است. حتماً در فرصت پیش رو، همانطور که حضرت آقا فرمودند که حداقل ۳ فرصت ۱۰۰ روزه پیش رو است، همگی تلاش می‌کنیم که در این راه به دولت کمک کنیم تا بتواند در مسیر اجرای تصمیماتی که برای سر و سامان دادن به مسایل اقتصادی و کاهش مشکلات مردم دارد، گام بردارد.

رئیس مجلس موضوع دیگر مورد بحث در جلسه امروز را موضوعات منطقه‌ای عنوان و تصریح کرد: واقعیت این است که امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی به شکل اجباری عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی را با کشورهای منطقه خلیج فارس دنبال می‌کنند. اینها حتماً باعث ناامنی خواهند شد و حتماً به دنبال شیطنت خواهند بود. در جلسه هم این موضوع مورد بحث قرار گرفت و ان‌شاءالله در این مسیر هم دقت لازم صورت خواهد گرفت و هم درباره تصمیمات خوبی در این زمینه صحبت شد. امیدوارم که با تداوم این جلسات، آثار و برکات آن برای مردم عزیز کشورمان به ثمر بنشیند.

مهر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.