×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

کرونا - بیومولکولی که کرونا را از بین می برد - بیومولکول

به گزارش «بامردم» به نقل از باشگاه خبرنگاران، با شیوع همه گیری ویروس کرونا در جهان، دانشمندان می‌کوشند به روشی قاطع و مطمئن برای مقابله این ویروس دست یابند. غول‌های داروسازی جهان با سرمایه گذاری‌های هنگفت در تلاش برای یافتن یک واکسن موثر برای کووید ۱۹ هستند. با این حال، محققان می‌کوشند به راهکاری برای جلوگیری از شیوع ویروس و ابتلای افراد دست یابند. به تازگی محققان آمریکایی به روشی خلاقانه در این زمینه دست یافته اند.

دانشمندان دانشگاه پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا در تحقیقات خود موفق به کشف یک بیومولکول (زیست مولکول) شدند که می‌تواند به صورت کامل و قاطع باعث غیرفعال شدن ویروس کرونا شود. زیست مولکول، مولکولی است که به وسیله یک ارگانیسم یا موجود زنده ساخته می‌شود.

محققان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه پیتسبورگ در محیط آزمایشگاهی موفق شدند یک زیست مولکول را جداسازی کنند که می‌تواند باعث غیرفعال شدن کووید ۱۹ شود. این زیست مولکول که می‌تواند به عنوان آنتی بادی در مقابل ویروس عمل کند، ۱۰ برابر کوچکتر از یک آنتی بادی عادی است که در دارو‌ها و یا واکسن‌ها از آن استفاده می‌شود.

تحقیقات نشان داده است این زیست مولکول به صورت بسیار موثر و کارآمد توانسته منجر به پیشگیری و درمان موش‌ها و همستر‌های مبتلا به کووید ۱۹ در محیط آزمایشگاهی شود.

جان ملروز، مدیر این تحقیقات اعلام کرد: این زیست مولکول نه تنها می‌تواند بیماری کووید ۱۹ را درمان کند، بلکه می‌تواند به طور موثری مانع از ابتلا به این ویروس در افراد شود. آنتی بادی‌های بزرگتر از این زیست مولکول می‌تواند سایر بیماری‌های ویروسی را نیز درمان کند. همین امر منجر به ایجاد امیدواری در دانشمندان برای یافتن راهکاری موثر و بی خطر برای مقابله با کووید ۱۹ در انسان‌ها شده است.

از آنجا که دولت آمریکا هنوز موفق به مدیریت و کنترل ویروس کرونا در جامعه نشده است، با همکاری مجامع علمی این کشور می‌کوشد به راهکاری موثر برای مقابله با این ویروس دست یابد. هم اینک دو واکسن کرونا از سوی غول‌های داروسازی آمریکا در مرحله پایانی آزمایش انسانی خود قرار دارند.

پیش بینی می‌شود نسخه اولیه این واکسن‌ها اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه شود. آمریکا با بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار مبتلا و ۱۹۵ هزار قربانی، در صدر کشور‌های جهان از جنبه مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.