×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

شدید سیل به برخی روستاهای بخش رحیم آباد رودسر 2 - هشدار هواشناسی به شهروندان؛ رگبار وطوفان در راه است -

به گزارش «بامردم» به نقل از مهر، در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است: این شرایط جوی فردا (۲۹ شهریور) در استان گیلان و روز یکشنبه (۳۰ شهریور) در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان و روز دوشنبه (۳۱ شهریور) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی و شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این هشدار روز سه‌شنبه (۱ مهر) رگبار باران همراه با رعد و برق و کاهش دما در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی و شمال غرب خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال آب‌گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و اختلال در فعالیت‌های کشاورزی وجود دارد. از این‌رو در ترددهای جاده‌ای و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها احتیاط شود. کنترل و بازگشایی آبراه‌ها، تمهیدات لازم برای جمع آوری محصولات کشاورزی دپو شده و احتیاط در تردد از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

در ادامه این هشدار به وزش باد شدید – سرعت متوسط ۵۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت – در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی از بعدازظهر فردا (۲۹ شهریور) اشاره شده است.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال آسیب به سازه‌های موقت، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی و احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای وجود دارد. به همین دلیل سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها محکم شوند.

این سازمان در هشدار نارنجی رنگ دیگری از افزایش ارتفاع موج در دریای خزر – بین ۲ تا ۲.۵ متر – از اواخر وقت فردا (۲۹ شهریور) خبر داده است.

سازمان هواشناسی تاکید کرده است که احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن و آسیب رسیدن به قایق‌های کوچک و شناورهای سنگین وجود دارد.

ممانعت از شنا و هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی، محدود کردن فعالیت‌های شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع فراساحل از توصیه‌های این سازمان است.

بر اساس هشدار دیگر از سازمان هواشناسی از اواخر وقت روز یکشنبه (۳۰ شهریور) شمال خلیج فارس و به تدریج بخش‌های مرکزی آن مواج و متلاطم می‌شود. از این‌رو احتمال پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک وجود دارد بنابراین از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی و شنا کردن ممانعت و فعالیت شیلاتی محدود شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.