×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

عالی بهداشت عراق - اربعین امسال میزبان هیچ زائری از هیچ کشوری نیستیم - اربعین امسال

به گزارش فارس، به نوشته پایگاه خبری «الفرات»، عدم استقبال از زائران هیچ کشوری در جهان در آستانه اربعین حسینی (ع)، به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا از جمله تصمیمات اتخاذی این کمیته بود.

بنا بر این گزارش، بازگشایی مساجد و پارک‌ها و شهربازی‌ها با رعایت اصول پیشگیرانه و فاصله‌گذاری اجتماعی از دیگر تصمیمات نشست روی گذشته کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق بود.

کمیته مذکور ضمن تاکید بر ضرورت پرداخت مرحله نخست مبلغ مشخص شده برای خرید ۲۰درصد از نخستین واکسن مورد تایید سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد: عراق تصمیم گرفته است به شراکت با چین و امارات برای تولید بیشتر واکسن چینی و استفاده از آن ادامه دهد.

۲۰ صفر هر سال مراسم اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) و اصحاب ایشان در کربلا با حضور میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی برگزار می‌شود. مرزهای عراق هر ساله در آستانه این روز، مملو از زائرانی است که از کشورهای مختلف جهان به سوی کربلا حرکت می‌کنند. زائران عراقی نیز با پای پیاده از شهرهای مختلف این کشور به سوی مرقد امام حسین (ع)، حرکت می‌کنند. اما امسال شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از جمله پیاده‌روی اربعین را تحت تاثیر قرار داده و دولت عراق اعلام کرده که تنها برای زائران ساکن عراق این مراسم برگزار می‌شود.

اداره نظارت بر گذرگاه‌های مرزی عراق نیز دیروز در واکنش به تلاش برخی از افراد برای ورود به این کشور از طریق گذرگاه‌های مشترک با ایران گفت که این اداره ملزم به بستن همه مرزها در برابر زوار اربعینی است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.