×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

مرگ ۳ دختربچه گیلانی - پلیس به دنبال سرنخی از مرگ ۳ دختربچه گیلانی -

به گزارش همشهری آنلاین، این حادثه بعدازظهر ‌شنبه هفته جاری در روستای داخل پایین حوالی شهرستان آستانه اشرفیه در استان گیلان رخ داد. بعدازظهر بود و ۳ دختربچه به نام‌های زهرا ۷ساله، حنانه ۹ساله و هانیه ۱۲ساله در حیاط خانه پدر حنانه سرگرم بازی بودند. ۲نفر از آنها دخترعمه، دختردایی بودند و سومین نفر دختر همسایه دیوار به دیوار بود که از سال‌ها قبل همبازی هم بودند و همیشه با هم بازی می‌کردند.

آن روز بزرگ‌ترها سر زمین‌های کشاورزی، مشغول کار بودند و هر سه دختربچه بی‌خبر از حادثه‌ای که در کمین‌شان بود، به بازی کودکانه‌شان ادامه می‌دادند تا اینکه گرمای هوا باعث تشنگی‌شان شد. در این هنگام یکی از آنها به داخل خانه دوید و لحظاتی بعد درحالی‌که یک قوطی در دست داشت، به حیاط برگشت. داخل قوطی پر بود از قرص برنج و این در حالی بود که بچه‌ها تصور می‌کردند آنها قرص جوشان هستند و لحظاتی بعد همه آنها لیوان‌هایی را که تصور می‌کردند داخلش شربت ویتامین است، سر کشیدند.

چند ساعت بعد

هوا هنوز تاریک نشده بود و بزرگ‌ترها به خانه برگشته بودند که حادثه‌ای هولناک رخ داد. زهرا ۷ساله داخل خانه ناگهان روی زمین افتاد و از حال رفت. حنانه و هانیه اما هنوز حالشان بد نشده بود و با از حال رفتن زهرا برای خانواده‌هایشان توضیح دادند که چه اتفاقی افتاده و چطور قرص برنج را اشتباهی به‌عنوان قرص جوشان مصرف کرده‌اند.

خانواده‌ها با دیدن این وضعیت به اورژانس زنگ زدند و با حضور آمبولانس در روستا، هر سه دختربچه به بیمارستانی در لاهیجان انتقال یافتند. هرچه زمان می‌گذشت، حال بچه‌ها بدتر می‌شد. در بیمارستان لاهیجان معلوم شد که مسمومیت بچه‌ها شدیدتر از آن است که پزشکان بتوانند نجاتشان دهند و آنها باید به بیمارستان مجهزتری انتقال می‌یافتند.

بیمارستانی در رشت، جایی بود که هر سه دختربچه به آنجا انتقال یافتند و تلاش پزشکان برای نجات جان آنها آغاز شد، اما اتفاقی که همه از آن وحشت‌ داشتند، رخ داد. یکی از نزدیکان این سه دختربچه در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: حدود ساعت ۱۲شب بود که به ما خبر دادند هر سه دختربچه جانشان را از دست داده‌اند. زهرا به‌دلیل اینکه سن کمی داشت، زودتر از بقیه فوت شد و بعد از او نیز حنانه و هانیه جانشان را از دست دادند. این حادثه مثل انفجار یک بمب در روستای ما بود. مخصوصا اینکه زهرا و حنانه تنها فرزندان خانواده‌هایشان بودند و این حادثه مثل ریزش آوار بر زندگی آنها بود. زهرا با مادرش زندگی می‌کرد و آنها تحت پوشش کمیته امداد بودند. از طرفی تنها اطلاعاتی که درباره این حادثه وجود داشت، گفته‌های هانیه و حنانه قبل از انتقال به بیمارستان بود. آنها وقتی دیدند که زهرا حالش بد شده، به خانواده‌هایشان التماس کردند که آنها را هم به بیمارستان ببرند و نجاتشان دهند؛ چراکه می‌گفتند آنها هم مثل زهرا از نوشیدنی مسموم خورده‌اند اما متأسفانه فرصت از دست رفته بود و بچه‌ها زمانی به بیمارستان انتقال یافتند که کار از کار گذشته بود.
او ادامه می‌دهد: با مرگ بچه‌ها، ماجرا به پلیس و قاضی جنایی اطلاع داده شد و پس از انجام تحقیقات، وقتی معلوم شد که بچه‌ها چطور قرص برنج را اشتباهی مصرف کرده‌اند، روز گذشته اجساد آنها را تحویل خانواده‌ها دادند و پیکر هر سه دختربچه در میان غم و اندوهی که همه مردم روستا را دربرگرفته بود، بعدازظهر دیروز به خاک سپرده شد.

تحقیقات پلیس

اما همزمان با مرگ ۳ دختربچه گیلانی، تحقیقات پلیسی – قضایی برای رمزگشایی از این ماجرا آغاز شده است. سیدمهدی فلاح میری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان در تشریح این ماجرا گفت: طبق اظهارات خانواده این کودکان، احتمال مرگ بر اثر خوردن قرص برنج وجود دارد اما تا پایان تحقیقات و اعلام نظر پزشکی قانونی نمی‌توان علت دقیق مرگ را بیان کرد.

وی با اشاره به بدحال شدن دختربچه هشت ساله پیش از انتقال به بیمارستان گفت: این کودک موضوع خوردن قرص را با خانواده‌اش در میان گذاشته بود. در حال حاضر بازپرس ویژه قتل، تحقیقات خود را در این پرونده آغاز کرده است. تحقیقات از برخی اعضای خانواده کودکان و مطلعین نیزحکایت از مصرف قرص برنج دارد که تحقیقات قضایی ادامه دارد و برای اعلام نظر قطعی درباره علت تامه فوت منتظر نظر کارشناسان پزشکی قانونی هستیم و تا وقتی این گزارش آماده نشود، نمی‌توان دراین باره اظهارنظر قطعی کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.