×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

معارفه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان 2 - پرداخت تسهیلات کرونا در گیلان به ۲۲۶ میلیارد تومان رسید -

به گزارش «بامردم» به نقل از ایرنا؛ آرش فرزام صفت روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری گیلان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در راستای حمایت از مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص داده است، افزود: پرداخت این میزان تسهیلات کرونا طی هفته گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان رشد داشته است و روند پرداخت ها سرعت خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه توزیع تعداد متقاضیان برای دریافت تسهیلات کرونا به بانک ها باید به صورت منطقی انجام گیرد تا به یکباره بانکی با حجم انبوه متقاضی مواجه نشود و بتواند در زمان مناسب درخواست ها را بررسی و اقدام کند ، اظهار داشت: در واقع هم اکنون بانک ها علاوه بر تسهیلات کرونا، تسهیلات دیگری شامل تبصره ۱۸، تکلیفی توسعه صندوق ملی و غیره پرداخت می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به میانگین تولید روزانه ۲۸۵ هزار عدد ماسک در این استان خاطر نشان کرد: هدف گذاری که برای تامین ماسک مورد نیاز استان قول داده بودیم هم اکنون با همت بخش خصوصی، تولیدکنندگان و دستگاه های مختلف محقق شده و بناست که همین روند ادامه یابد.

وی بیان داشت: ماسک های تولیدی در هفته گذشته در همه داروخانه های روزانه ، شبانه روزی و واحدهای صنفی توزیع شده ضمن اینکه ۱۳۰ هزار عدد ماسک در اختیار معاونت غذا و دارو برای توزیع قرار گرفت و ۱۶۸ هزار و ۱۰۰ عدد ماسک نیز در واحدهای صنفی توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این جلسه گفت: تعداد دانش آموزان برای آموزش حضوری در واحدهای آموزشی استان کم شده است اما تمامی مدارس ما فعال و دایر است.

محمد رحمتی با بیان اینکه عدم حضور دانش آموزان در مدارس کار معلمان دوره ابتدایی به ویژه اول ابتدایی را سخت کرده است، افزود: آموزش در بستر فضای مجازی برای دانش آموزان ابتدایی سخت است.

وی اظهار داشت: همه مدارس استان گیلان در تمامی مقاطع دایر است و دانش آموزان می توانند از آموزش حضوری بهره مند شوند، ضمن اینکه آموزش غیرحضوری نیز به صورت آنلاین و آفلاین با ارایه محتوی آموزشی انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به آموزش دانش آموزان در بستر شاد خاطر نشان کرد: هم اکنون بخش اعظم مشکلات شبکه شاد مرتفع شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون با جدیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس نظارت می شود، اضافه کرد: تمامی پروتکل های بهداشتی در بیش از ۶۹ درصد مدارس استان به صورت مطلوب رعایت می شود در ۲۱ درصد مدارس قابل قبول است ضمن آنکه ۱۰ درصد بقیه نیز در رعایت پروتکل ها ، مشکلاتی دارند و دانش آموزان باید بیشتر رعایت کنند.

رئیس دانشگاه گیلان نیز در این جلسه در سخنانی بیان داشت: آنچه که در این ایام برخی از دانشگاه ها به طور جدی با آن روبرو هستند برگزاری مرحله دوم آزمون دکتری است.

احمد رضی با بیان اینکه در مرحله اول برگزاری کنکور دکتری در گیلان کمتر از هفت هزار نفر شرکت داشتند، افزود: در آزمون مرحله دوم مصاحبه  نیز با مسئولیت دانشگاه گیلان هفت هزار و ۴۲۰ نفر هستند که از استان های دیگر این دانشگاه را انتخاب کرده اند که البته تصمیم گرفته شده به صورت غیرحضوری انجام گیرد.

وی اظهار داشت: درد مشترک مدارس و دانشگاه ها در آموزش این است که بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان دسترسی مناسب به محتوای های موجود را ندارند که بخشی از این مهم به دانشگاه ها و مدارس برمی گردد که در حال رفع شدن است و برخی دیگر به زیرساخت های الکترونیکی مربوط می شود که درخواست ما آن است تا در این زمینه تدبیر شود.

رئیس دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: اگر چه دانشگاه ها پهنای باند اینترنت را افزایش داده اند اما بسیاری از دانشجویان لوازم و تجهیزات کافی برای استفاده ندارند که در این راستا بانکها می توانند با ارائه تسهیلات برای خرید امکانات لازم کمک کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.