×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

کرونا ماسک جامعه - میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در گیلان کمتر از ۴۵ درصد است - آبتین حیدرزاده

آبتین حیدرزاده عصر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری گیلان اظهار داشت: هم‌اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان به زیر ۴۵ درصد رسیده است و دستورات بهداشتی در ادارات و مراکز خرید به‌خوبی رعایت نمی‌شود و این موضوع باعث افزایش میزان ابتلا به کرونا در گیلان شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز نگرانی از شروع موج سوم کرونا در گیلان تصریح کرد: گیلان جزو معدود استان‌هایی است که موج سوم این بیماری هنوز در آن آغاز نشده اما با توجه به کاهش رعایت پروتکل‌ها نگران این موضوع هستیم و از تمامی اصناف و مردم درخواست داریم که با جدیت به این موضوع توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه مادران باردار نخستین گروه پرخطر برای دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند گفت: در برخی از شهرستان‌های گیلان تزریق واکسن آنفلوآنزا به مادران باردار به‌طور ۱۰۰ درصدی انجام شده و اقدامات لازم برای ورود ۲۰ تا ۳۰ هزار واکسن دیگر برای تزریق به گروه‌های هدف در استان نیز در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: تاکنون ۱۲ هزار واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های هدف «گروه هدف اول» به دانشگاه علوم پزشکی گیلان اختصاص داده شده است.

ارسلان سالاری با بیان اینکه ۵۵ درصد از گروه هدف اول از طریق مراکز بهداشتی واکسینه شدند خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که سایر افرادی که تاکنون واکسینه نشده‌اند در روزهای آینده واکسن دریافت کنند.

وی از پیگیری‌های لازم جهت وارد کردن واکسن آنفلوآنزای مورد نیاز برای بیماران زمینه‌ای به استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای بیماران به‌ویژه افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند توصیه شده است لذا باید به میزان کافی از این واکسن در داروخانه‌ها موجود باشد.

سالاری با بیان اینکه برای جذب و به‌کارگیری پرستاران داوطلب در شرایط بحران کرونا مجوز دریافت کردیم تصریح کرد: خوابگاهی با ظرفیت ۳۰۰ نفر برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در فضایی مناسب تهیه و خریداری شده است.

رئیس دانشگاه گیلان نیز در این با بیان اینکه آموزش دروس نظری به‌صورت الکترونیک به‌طور منظم و با کیفیت در حال انجام است افزود: دروس عملی نیز به‌صورت دوره‌ای پیگیری می‌شود و دانشجویان در اتاق‌های تک نفره اسکان داده شده و غذا نیز به‌صورت جیره خشک ارائه می‌شود.

احمد رضی از برگزاری مجازی دومین مرحله آزمون دکتری در دانشگاه گیلان خبر داد و ابراز داشت: ۱۲۰ گیگ اینترنت رایگان برای استادان و دانشجویان اختصاص داده شده اما ثبت‌نام آن هنور فعال نیست همچنین برای استادان وامی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات آموزش الکترونیک درنظر داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارشات ۴۹ درصد دانش آموزان در مقطع ابتدایی و ۳۷ درصد در مقطع متوسطه در مدارس استان حضور دارند عنوان کرد: ۷۳ درصد دانش آموزان از شبکه شاد، ۶۲ درصد از تلویزیون و ۲۳ درصد از روش‌های دیگر برای آموزش استفاده می‌کنند.

محمد رحمتی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون ۹۸ درصد افراد در مدارس از ماسک استفاده می‌کنند و برای ۲ درصد باقیمانده نیز ماسک تهیه می‌شود خاطرنشان کرد: ۹۶ درصد مدارس با رعایت موارد بهداشتی ضدعفونی می‌شوند و در ۹۵ درصد مدارس استان گیلان نیز فاصله‌گذاری اجتماعی مورد توجه قرار دارد.

تسنیم

  1. mehrdad73

    سلام وقتتون بخیر
    بنده از واحد فروش آژانس تبلیغاتی لینک یار مزاحمتون میشم
    شما میتونید با ثبت وب سایتتون تو پلتفرم لینک یار با فروش بک لینک و رپورتاژ کسب درآمد کنید
    Linkyar.com

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.