×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سهام عدالت 1 - ارزش سهام عدالت به مرز ۱۳ میلیون تومان رسید / فروش سهام باز هم متوقف می شود؟ - ارزش سهام عدالت

در پایان معاملات امروز بازار سهام هم‌زمان با افت ۱.۵ درصدی شاخص کل، ارزش سهام عدالت با ریزش ۷ درصدی به ۱۴ میلیون و ۸۲ هزار تومان رسید.

به عبارتی منفی شدن نمادهایی مانند وتجارت، وبصادر، فولاد، فملی و فارس که تاثیر زیادی روی ارزش سهام عدالت دارند، ارزش سهام عدالت حدود یک میلیون تومان ریزش کرد. این به آن معناست که ظرف دو ماه گذشته، ارزش سهام عدالت حدود ۷ میلیون تومان کاهش یافته است.

t3 1601829512 سهام عدالت 13 مهر - ارزش سهام عدالت به مرز ۱۳ میلیون تومان رسید / فروش سهام باز هم متوقف می شود؟ - ارزش سهام عدالت

این افت بالا در حالی است که قرار بود سهام عدالت پشتوانه‌ای برای مردم باشد و ارزش آن روز به روز افزایش یابد. اما در ۲ ماه اخیر روندی نزولی و نوسانی سهام عدالت ادامه یافته و امروز در پایین‌ترین سطح قیمتی خود در دو ماه گذشته قرار گرفت.

با این حساب ارزش ۳۰ درصد سهام عدالت قابل فروش به ۴ میلیون و ۲۲۴ هزار تومان و ۶۰ درصد آن به ۸ میلیون و ۸۴۹ هزار توما رسیده است. این در حالی است که سهام عدالت با رشد ۴۰۰ هزار تومانی در روز گذشته، خود را به کانال ۱۵ میلیون تومان رسانده بود و این امیدواری را ایجاد کرده بود که با تدوام رشد بازار سرمایه، فروش آن و واریز پول مردم از سر گرفته شود.

حالا این سهام با دو مانع اساسی مواجه است، اول اینکه به گفته برخی از کارگزاری‌ها خریداری برای فروش باقیمانده سهام عدالت وجود ندارد. دوم اینکه به دلیل افت بی‌سابقه ارزش سهام عدالت،‌ مبلغ واریزی -در صورت فروش- بسیار کم خواهد بود.

تجارت نیوز

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.