×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سعید نمکی - خبرهای خوشی از واکسن ایرانی کرونا دارم -

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی با اشاره به جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در جلسه ستاد ملی اتفاقات جدیدی افتاد. مدتهاست که عرض می کنم برای مقابله و مبارزه با یک اپیدمی فقط و فقط تقاضا و تمنا و خواهش، مشکل گشا نیست. موج های زیادی را در این مدت تحمل کردیم و همکارانم به صورتی نفس گیر و به طور شبانه روزی آن را جمع و جور کردند و شرمسار همکاران عزیز و بزرگواریشان هستم که موجهای پیاپی که البته بیشترش هم به دلیل عدم رعایت دستورالعمل هاست را جمع وجور کردند و تا نفسی تازه کنند، موج جدید آغاز می شود.

وی ادامه داد: همه معتقدیم تا می توانیم نباید از شیوه های پلیسی برای اعمال شیوه نامه ها استفاده کنیم؛ به خصوص رییس جمهور اعتقاد دارند مردم باید محترم شمرده شوند و کمتر از شیوه های خشونت آمیز و سخت و انقباضی استفاده شود و ما هم بر همین معتقدیم. اما در یک مطالعه میدانی هیچ کدام از کشورهای مدعی دموکراسی را نمی شناسید که اپیدمی را فقط با خواهش و تمنا جمع کرده باشند؛ هرچند که عده زیادی رعایت می کنند، اما عده ای هم رعایت نمی کنند و همه را گرفتار می کنند.

وزیر بهداشت گفت: خود دیدم جوانی در صف نانوایی به یک بازنشسته که گفت چرا ماسک نمیزنی، بیشترین اهانت را کرد. نانوا هم امکان بیرون آمدن از مغازه و برخورد را نداشت. ما کار نظارت را به اصناف سپردیم و اصناف اثبات کردند که آنچه باید، اجرایی نمی شود. همچنین ۷۰۰۰ کارشناس ناظر بهداشت محیط داریم که اگر همه را هم برای کسبه و اماکن بسیج کنیم، مسلما این تعداد کافی نخواهد بود.

وی افزود: بر همین اساس ما در این دوره تقاضا کردیم از نیروی انتظامی، سازمان بسیج و سازمان های مردم نهاد و سایرین که به عنوان ضابط کمک بگیریم و اعمال جرایم را سخت تر کنیم. قرار شد این کار با تهران به عنوان کلانشهری که در سراسر کشور تاثیر می گذارد، شروع شو و قطعا در کلانشهر های دیگر کار را توسعه خواهیم داد.

وزیر بهداشت گفت: از مردم عزیز تقاضا می کنم که مراعات کنند. ما در شرایط بسیار سخت قرار گرفتیم. ویروس دچار دگرگونی های موتاسیونی شده است البته هنوز موتاسیون ها طوری نیست که در بیماری زایی ویروس اتفاقات بزرگی افتاده باشد و فقط در سرعت انتشار ویروس تاثیر گذاشته و البته جوان ترها را نیز بیشتر گرفتار می کند.

وی همچنین درباره واکسن کرونا ایرانی گفت: خبرهای خوشی از واکسن دارم و به مدیرکل روابط بین الملل دستور دادم که به سازمان جهانی بهداشت اعلام کنند که ما فازهای مطالعاتی واکسن را تا کجا رسانده ایم. به این ترتیب پیشرفت واکسن را به عنوان حرکت عظیم ملی به گوش جهانیان خواهیم رساند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.