شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ویروس کووید 19 می تواند سبب نابینایی شود؟
    03 آبان 1399 - 10:16
    شناسه : 176878
    0

    عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا بر سلامت چشم گفت: افراد باید به شدت از درمان های خودسرانه در این زمینه پرهیز کنند.

    پ
    پ

    چشم - ویروس کووید 19 می تواند سبب نابینایی شود؟ -

    دکتر فرزاد پاکدل، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص بیماری های چشم درباره تاثیر ویروس کرونا بر سلامت چشم اظهار داشت: ویروس کووید 19 ارگان ها و بخش های مختلف بدن تاثیر می گذارند و می تواند عوارض جبران پذیر را جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

    وی افزود: عوارض چشمی ناشی از ابتلا به ویروس کووید 19 به دو صورت اولیه و ثانویه تقسیم بندی می شود که تأثیر اولیه ویروس بر چشم هنگام ورود ویروس از طریق چشم و درگیری ثانویه زمانی است که کرونا وارد بدن شده و بافت و عروق چشم را تحت تأثیر قرار می دهد.

    عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه افراد مبتلا به کرونا یک درصد دچار عوارض و درگیری چشمی می شوند، گفت: در اکثر موارد چشم این افراد مبتلا به کرونا قرمز شده و با درد همراه می شود.

    دکتر پاکدل با بیان اینکه از عوارض نادر ویروس کووید 19 بر سلامت چشم بسته شدن عروق چشم است، گفت: این عارضه جبران ناپذیر است و می تواند بینایی فرد را تحت تاثیر قرار دهند و به صورت دائمی فرد با کاهش بینایی همراه شود و مواردی از این عوارض در شرق آسیا به سازمان جهانی بهداشت گزارش شده است همچنین مواردی در نیویورک مربوط به بسته شدن عروق مغز و چشم نیز گزارش شده بنابراین کرونا می تواند سبب انسداد عروق بدن شود و عروق چشم در این زمینه مستثنی نیست.

    وی درباره راهکارهای درمانی عوارض ناشی از کووید 19 بر سلامت چشم گفت: افراد باید به شدت از درمان های خودسرانه در این زمینه پرهیز کنند چرا که این موضوع می تواند سبب بروز مشکلات بیشتر و مضاعف شدن معضلات ناشی از کرونا شود.

    این متخصص چشم گفت درمان کووید 19 و عوارض ناشی از آن حتما باید با مشورت پزشک متخصص انجام گیرد و راهکارهای درمانی مورد مطالعات بالینی قرار گرفته باشند در غیر این صورت به هیچ عنوان جهت انجام درمان، راهکارهایی نیازموده توصیه نمی شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.