پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41356 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • واکسن کرونا قبل از کریسمس به دستمان می‌رسد؟
    07 آبان 1399 - 10:59
    شناسه : 176982
    1

    مرحله فاز سوم بالینی واکسن آکسفورد و آسترازنکا در حال پیشرفت است و برخی افراد این واکسن را قبل از کریسمس دریافت خواهند کرد.

    پ
    پ

    واکسن موثر علیه کرونا - واکسن کرونا قبل از کریسمس به دستمان می‌رسد؟ - کرونا

    در آزمایش فاز سوم شرکت‌کنندگان دریافت‌کننده واکسن با افرادی که دارونما دریافت کرده‌اند مورد مقایسه قرار می‌گیرند. این آزمایش‌ها شامل ۹ بخش مختلف و ۱۰ هزار داوطلب در سراسر انگلیس و همچنین برزیل و آفریقای جنوبی است. آزمایش‌های بعدی نیز در هند و ایالات‌متحده در حال انجام است.

    آزمایش واکسن آسترازنکا در ایالات‌متحده پس از بیمار شدن دو شرکت‌کننده طی آزمایش به‌طور موقت متوقف شد، البته مشخص شد که بیماری آنان هیچ ارتباطی با آزمایش ندارد.

    آدریان هیل، بنیان‌گذار و مدیر موسسه جنر (Jenner) دانشگاه آکسفورد  اظهار کرد: در حال حاضر دو آزمایش بالینی موفق این شرکت‌ها  ایمنی و توانایی در ایجاد پاسخ ایمنی قوی را ثابت کردند.

    تاریخ عرضه اولین واکسن کرونا مشخص شد

    مدیر بخش بیماری‌های عفونی آمریکا و مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، دکتر آنتونی فاوچی گفت: ” تا پایان ماه نوامبر و ابتدای دسامبر ایمنی و موثر بودن واکسن مشخص می‌شود”.

    بااین‌حال وی هشدار داد که مقدار دوزها در صورت موجود بودن در بازه زمانی پیشنهادی قطعا برای واکسیناسیون همه کافی نخواهد بود و باید چندین ماه از سال ۲۰۲۱ صبر کنید.

    این امر پس از انتشار یادداشت گلن بورلی، مدیر اجرایی گروهی از بیمارستان‌های میدلندز  در اوایل ماه جاری انجام شد که خواستار آماده‌سازی راه‌اندازی برنامه واکسن کووید-۱۹در اوایل دسامبر توسط کارکنان خدمات بهداشت ملی شد.

    بر اساس یادداشت بورلی، آخرین اطلاعات حاکی از آن است که واکسن ویروس کرونا در سال جاری میلادی با اولویت‌بندی کارکنان سرویس سلامت بهداشت (NHS ) در دسترس خواهد بود.

    بااین‌حال، منابع خدمات ملی بهداشت انگلستان عرضه بالقوه واکسن را زودرس خواندند.

    هیل گفت: محققان قصد دارند مجوز اضطراری را برای توزیع واکسن در بیماران آسیب‌پذیر بر اساس نتایج موقت دریافت کنند و بقیه افراد از اوایل سال آینده واکسینه شوند.

    وی گفت: “ما قبل از واکسیناسیون افراد سالم  که در معرض خطر کمتری قرار دارند، افراد پرخطر را واکسینه خواهیم کرد.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.