×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر

1397020715310338313968954 - جمعیت مهاجر کدام کشور از جمعیت بومیان آن بیشتر است؟! -

در میان کشورهای منطقه، کمترین میزان جمعیت عرب‌زبانان در مقایسه با دیگر زبان‌ها، در ایران و ترکیه زندگی می‌کنند اما از این لحاظ، امارات به‌عنوان یک کشور عربی، کشوری است که در میان کشورهای منطقه کمترین جمعیت عرب را در خود جای داده است.

13990729110841445214719610 - جمعیت مهاجر کدام کشور از جمعیت بومیان آن بیشتر است؟! -

بر اساس نقشه فوق، درصد جمعیت عرب‌ها در کشورهای منطقه به صورت زیر است:

یمن ۹۹ درصد
اردن ۹۸ درصد
لبنان ۹۵ درصد
نوار غزه ۸۶ درصد
سوریه ۸۲ درصد
عربستان ۷۵.۴ درصد
عراق ۷۵ درصد
کویت ۵۹ درصد
عمان ۵۵ درصد
بحرین ۵۰ درصد
قطر ۳۰ درصد
امارات ۲۲ درصد
رژیم صهیونیستی ۲۱ درصد
ایران ۲ درصد
ترکیه ۱.۱ درصد

در میان کشورهای فوق، امارات با ۲۲ درصد جمعیت عرب‌زبان کمترین میزان جمعیت بومی را داراست، به طوری که تعداد اتباع این کشور از مهاجران کمتر است! دولت این  کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ میان جمعیت بین اماراتی‌ها و مهاجران تعادل برقرار کند.

رشد اقتصادی امارات متحده عربی منجر به هجوم کارگران با پیشینه فرهنگی و مذهبی متنوع شده است، این پدیده همچنین به گسترش آسیب‌های اجتماعی در این کشور منجر شده است؛ بر این اساس، جمعیت امارات از ۴.۱ میلیون نفر در سال ۲۰۰۵ به ۹.۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

از این تعداد، تعداد شهروندان امارات متحده عربی حدود ۱۱.۵ درصد و ۸۸.۵ درصد باقی مانده را کارگران مهاجر تشکیل می‌دهند؛ بزرگترین گروه اتباع غیراماراتی با ۵۹.۴ درصد جمعیت از آسیای جنوبی هستند (شامل ۳۸.۳ درصد هندی‌ها، بنگلادشی ۹.۵ درصد، پاکستانی ۹.۴ درصد، سایر اتباع آسیای جنوبی ۲.۳ درصد)، مصری ۱۰.۲ درصد ، فیلیپینی ۶.۱ درصد و ۱۲.۸ درصد دیگر اتباع هستند.

میزان رشد اقتصادی کشورها ارتباط مستقیمی با میزان جمعیت نیروی کار دارد؛ بر اساس پیش‌بینی‌های جمعیتی، تا سه دهه آینده بیش از ۳۰ درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل خواهند داد!

این به معنای معضل فقدان نیروی کار در آینده است؛ کشورهای مشابه در سطح جهان به سیاست‌های جمعیتی مهاجرتی روی آورده‌اند، این درحالی است که مهاجرت نیروی کار خارجی، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی عدیده‌ای را به دنبال دارد؛ حال با توجه به کاهش موالید و کاهش جمعیت کشور،  قبل از آنکه برای تامین نیروی کار مجبور به استفاده از مهاجران شویم، مسئولان ذی‌ربط باید چاره‌ای بیاندیشند و با اعمال سیاست‌های تشویقی، شرایط را برای ازدواج و فرزندآوری جوانان فراهم کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.