چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چراغ اخطار ایربگ چیست ؟
    19 آبان 1399 - 6:09
    شناسه : 177365
    0

    نوسان ولتاژی در سیستم برق خودرو، قطع ارتباط با عناصر سیستم نظیر قطعی سوکت‌های ایربگ‌ها، کلید قفل‌کن، پیش‌کشنده‌ها و شتاب‌سنج‌های جانبی، خرابی اتصال ساعتی فرمان، مقاومت الکتریکی پایین چاشنی‌های ایربگ (به دلایلی نظیر فرا رسیدن تاریخ انقضا) و شل‌شدن اتصال بدنه‌ها همگی از دلایل روشن‌شدن هشدار ایربگ هستند.

    پ
    پ

    هشدار کیسه هوا که معمولا به شکل نوشته و یا تصویر یک آدمک با کیسه باز شده است در تمامی خودروهای مجهز به این سیستم وجود داشته و روشن‌شدن آن تنها به معنی بروز مشکل در عملکرد ایربگ نیست بلکه بروز مشکل در تمامی سیستم‌های ایمنی مرتبط با ایربگ موجب روشن‌شدن این هشدار می‌شود. در تمامی خودروها پیش از استارت‌زنی هشدار ایربگ برای چند ثانیه روشن مانده و سپس خاموش می‌شود. این امر جهت اطمینان از سلامت لامپ هشدار و اعلام مسلح‌شدن یونیت ایربگ صورت می‌پذیرد. روشن‌شدن چراغ هشدار ایربگ و یا چشمک‌زدن آن به صورت مداوم حکایت از بروز مشکل در عملکرد سیستم دارد. نوسان ولتاژی در سیستم برق خودرو، قطع ارتباط با عناصر سیستم نظیر قطعی سوکت‌های ایربگ‌ها، کلید قفل‌کن، پیش‌کشنده‌ها و شتاب‌سنج‌های جانبی، خرابی اتصال ساعتی فرمان، مقاومت الکتریکی پایین چاشنی‌های ایربگ (به دلایلی نظیر فرا رسیدن تاریخ انقضا) و شل‌شدن اتصال بدنه‌ها همگی از دلایل روشن‌شدن هشدار ایربگ هستند.

    1 1 - چراغ اخطار ایربگ چیست ؟ - تعمیرگاه ایربگ
    لازم به ذکر است که در بیشتر خودروها یک کلید قفل‌کن جهت غیر‌فعال‌کردن دائم ایربگ سرنشین تعبیه شده که با فعال‌کردن آن بسته به نوع خودرو چراغ هشدار ایربگ به صورت دائم روشن مانده و یا چراغ هشداری مجزا جهت اعلام غیر فعال‌شدن ایربگ سرنشین روشن می‌شود. در برخی خودروها چشمک‌زدن چراغ هشدار غیر‌فعال‌بودن ایربگ سرنشین به همراه چراغ هشدار اصلی ایربگ می‌تواند نشانه‌ای بر خرابی کلید قفل‌کن باشد.

     

    چگونه چراغ ایربگ خودرو را خاموش کنیم ؟

    با استارت زدن خودرو چراغ ایربگ خودرو برای لحظاتی روشن می‌شود تا سلامت سیستم ایربگ بررسی شود، اگر چراغ ایربگ پس از چند ثانیه (حدود 5 ثانیه) خاموش نشود، نشان از وجود مشکلی در سیستم است. در این هنگام کامپیوتر خودرو یک کد خطا ذخیره می‌کند که با دیاگ زدن می‌توانید کد خطا را مشاهده کرد. البته باید بدانید که با دیاگ زدن معمولی خطای ذخیره شده پاک نمی‌شود و در بیشتر موارد بایستی به یک تعمیرگاه ایربگ  مراجعه کنید. همانطور که گفته شد پس از دیاگ زدن کدی نشان داده می‌شود که برای شناسایی کد و پیدا کردن ایراد آن به یک فرد متخصص در زمینه تعمیرات ایربگ نیاز است که بتواند عیب و ایراد اصلی را شناسایی کند و با عیب‌یابی غلط باعث تحمیل هزینه‌های گزاف به شما نشود.

    2 1 - چراغ اخطار ایربگ چیست ؟ - تعمیرگاه ایربگ

    روشن بودن این چراغ می تواند باعث شود که ایربگ ها به درستی کار نکنند و همین امر می تواند در هنگام تصادف مانع از باز شدن کیسه‌های شود و گاهی اوقات علت روشن ماندن چراغ، مشکلات سنسور یا ضعیف عمل کردن کمربند می‌باشد‌.

    دلایل روشن شدن چراغ ایربگ

    اگر خودرو تصادف نداشته باشد

    ۱.اتصال سوکت های کشنده کمربند ها که زیر صندلی های جلو قرار دارد بررسی شود

    ۲.اتصال سوکت های ایربگ روی فرمان کنترل شود.

    ۳.اتصال سوکت ایربگ سمت شاگرد کنترل شود.

    ۴. اتصال سوکت کامپیوتر ایربگ که جلوی دست دنده قرار دارد کنترول شود.

    ۵. اگر تمامی اتصالات درست بود نوار داخل دسته راهنما پاره شده که کامل باید با دسته راهنما تعویض شود.

    یکی از مهمترین دستاوردهای صنعت خودروسازی که در جهت افزایش ایمنی سرنشینان طراحی و تولید شده، ایربگ‌ خودرو است. هنگام برخورد شدید خودرو، کیسه هایی در قسمت جلوی خودرو تعبیه شده‌اند که به سرعت از گاز پر شده و از برخورد سرنشینان به شیشه و قسمت جلویی اتاقک جلوگیری می‌کنند.

     

    زمانی که چراغ هشدار ایربگ روشن می ماند، چه کار کنیم؟

    اول از همه این که کمربند خود را چک کنید و اگر دیدید که چراغ ایربگ همچنان روشن است سوئیچ نزنید و حرکت نکنید و گاهی اوقات با یک بررسی ساده می توانید به راحتی علت را پیدا کنید.

    اگر چراغ ایربگ هنوز روشن بود بهتر است که کامپیوتر ماشین را اسکن کنید تا کد مربوط به این مشکل را شناسایی کنید و از آن استفاده کنید و بیشتر ماشین ها یک دکمه ریست دارند که می توان در چنین زمانی از آن استفاده کرد فقط به یاد داشته باشید که کار کردن با ایربگ خطرات خودش را دارد و ممکن است در یک اقدام ناشیانه آن را از بین ببرید پس بهتر است که از فردی متخصص کمک بگیرید.

    3 - چراغ اخطار ایربگ چیست ؟ - تعمیرگاه ایربگ

    سخن آخر

    کیسه هوا یا ایربگ ، وسیله امنیتی بسیار مفید، بخصوص در حوادث شدید جاده‌ای است که در اثر کاهش ناگهانی سرعت به دلیل فعال‌شدن گیرنده‌هایی در سپر خودرو فعال می‌شود.گاز تولیدی در مخزن باعث باد‌شدن کیسه هوا می‌شود که با سرعت بالایی از داخل فرمان یا داشبورد به‌سمت راننده یا سرنشین باز می‌شود. وجود این کیسه‌های هوا در خودرو باعث حفظ جان سرنشینان خودرو می‌شود و توجه به آن‌ها و تعمیرات ایربگ خودرو بایستی همواره مورد توجهتون قرار گیرد.

    یکی از تخصصی‌ترین مراکز تعمیرات ایربگ که همواره در جهت رضایت مشتریان قدم بر میدارد، تعمیرگاه ایربگ کاراک است که به صورت تخصصی و حرفه‌ای خدمات خود را ارائه می‎‌دهد. اگر ایربگ‌های خودرو شما عمل کرده است و چراغ‌های ایربگ شما به هر دلیل روشن شده است، یکی از معتبرترین مراکزی که می‌توانید با خیال آسوده مراجعه نمایید، مرکز تعمیرات ایربگ کاراک است.

     

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.