×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

قبض برق - برق رایگان در انتظار 18 درصد مردم گیلان!/ افزایش ۱۰ درصدی بهای مصرف برق در قبوض مشترکان پر مصرف - برق

به گزارش «بامردم» به نقل از خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل هنرمند صبح جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح برق امید از اول آبان ماه در سراسر کشور، گفت: این طرح جهت افزایش بهره‌وری تأسیسات و اصلاح الگوی مصرف از اول آبان برای مشترکین هدف در سراسر کشور اجرا شده است.

وی با بیان اینکه هدف این طرح این است که مشترکان خانگی پر مصرف کشور در جهت اصلاح الگوی مصرف گام بردارند، افزود: در گیلان یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک برق داریم که ۸۰ درصد آن مشترک خانگی هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان افزود: مشترکانی که در ماه‌های عادی سال کمتر از ۸۰ کیلو وات ساعت برق مصرف کنند کم‌مصرف محسوب شده که ما در استان گیلان ۱۸ درصد مشترک کم مصرف برق داریم.

وی با اشاره به اینکه مشترکانی که زیر ۱۵۰ کیلو وات ساعت در ماه‌های گرم سال برق مصرف کنند نیز کم مصرف محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: در استان گیلان ۳۰ درصد از مشترکان در ماه‌های گرم سال، مشترک کم مصرف محسوب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه افرادی که بین ۸۰ تا ۲۰۰ کیلو وات ساعت در ماه‌های عادی سال برق مصرف کنند، خوش مصرف محسوب می‌شوند، بیان کرد: ۴۱ درصد از مشترکان برق گیلانی در ماه‌های عادی سال خوش مصرف محسوب می‌شوند.

هنرمند اظهار داشت: مشترکانی که در ماه‌های عادی سال بالای ۲۰۰ کیلو وات ساعت و در ماه‌های گرم سال بالای ۴۰۰ کیلو وات ساعت برق مصرف کنند مشترک پرمصرف محسوب می‌شوند.

وی به راه‌هایی که مشترکان می‌توانند از آن طریق نوع مصرف برق خود را متوجه شوند اشاره کرد و افزود: مشترکان می‌توانند با ارسال پیامک و یا ورود به اپلیکیشن «برق من» میزان مصرف برق خود را متوجه شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به طرح رایگان بودن برق مشترکان کم مصرف، تصریح کرد: این طرح برای مشترکان خانگی که در یک منزل سکونت دارند و جزءِ مشترکان کم مصرف محسوب می‌شوند شامل می‌شود و برای خانه‌های خالی و باغ و ویلا نیست.

هنرمند ادامه داد: طرح برق امید برای مشترکان پرمصرف مدت زمانی را برای اصلاح مصرف برق در نظر می‌گیرد که اگر در این مدت زمان مشترکان نتوانند مصرف خود را کم کنند، افزایش قیمت ۱۰ درصدی در قبوض برق آنها اعمال می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.