×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

همانطور که خبر دارید؛ پرطرفدارترین عمل زیبایی، جراحی بینی است. این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه عمل های زیبایی اکثر جوانان دوست دارند، عمل بینی را تجربه کنند. طی این جراحی جراح پلاستیک وضعیت غضروف و استخوان بینی را مورد بررسی قرار می دهد؛ سپس با توجه به دیگر اجزای صورت بهترین فرم بینی را ترسیم می‌کند. نکته ای که اهمیت دارد این است که برای انجام جراحی بینی به کدام متخصص مراجعه کرد تا احتمال خطر و آسیب دیدگی کاهش پیدا کند و بهترین نتیجه بدست آید. در واقع هر چقدر تجربه و مهارت جراح بینی بیشتر باشد نتیجه ای که از عمل جراحی به دست می آید بهتر خواهد بود.

بیشتر افرادی که عمل جراحی را برای تغییر شکل بینی انتخاب می کند، از وضعیت فعلی بینی ناراضی هستند و دوست دارند بینی با دیگر اجزای صورت متناسب باشد. البته درصد کمی از این گونه افراد به دلیل مشکلات تنفسی و نقص در ساختار بینی عمل زیبایی را همراه با عمل ترمیم بینی انجام می‌دهند.

 برای انجام چنین جراحی باید درک صحیحی از تمام خطرها و عوارض جراحی بینی داشته باشید و هیچ بیماری شما را تهدید نکند.

image fcf728a5e604a1dd1792c2ec7dad124927407e74 - پرطرفدارترین عمل زیبایی در ایران کدام است؟ - پرطرفدارترین

هدف از انجام جراحی بینی زیباتر شدن صورت است.

اگر به عکس های قبل از عمل بینی دقت کنید، کاملا متوجه تغییر شگفت انگیز کاندیدهای عمل بینی خواهید شد. انجام عمل بینی بر روی زیبایی صورت بسیار تاثیر می‌گذارد. چراکه ناحیه بینی در مرکزی ترین نقطه صورت قرار دارد و عیب ها و نواقص آن  موجب از بین بردن زیبایی های دیگر اجزای صورت می شود. عیب ها و نواقصی که توسط جراحی قابل رفع است، شامل موارد زیر می باشد:

  • پهن بودن بینی قوز روی پل بینی
  • بزرگ بودن یا کوچک بودن بیش از اندازه بینی نسبت به دیگر اجزای صورت
  • بزرگ بودن بیش از اندازه سوراخ های بینی
  • انحراف بینی
  • عدم تقارن ظاهر بینی به خاطر آسیب دیدگی
  • مشکلات مربوط به ساختار بینی مانند مشکلات تنفسی
  • انحراف تیغه بینی
  • افتادگی بینی

عمل زیبایی بینی در انواع مختلف انجام می شود:

از آنجا که هر مدل بینی دارای نواقص و ایرادات مخصوص به خود می باشد، عمل بینی با اهداف مختلفی انجام می شود که در ادامه به آنها می پردازیم:

  • اگر مدل بینی تان گوشتی است، باید از حساسیت عمل زیبایی بینی های گوشتی خبردار شوید.
  • ویژگی بینی های گوشتی این است که دارای پوست ضخیم با غده های چربی بسیار فراوان می باشند و معمولا نوک بینی های گوشتی در مقایسه با دیگر قسمت ها پهن تر است.
  • علاوه بر ویژگی های ظاهری ساختار بینی های گوشتی دارای غضروف ضعیفی است که به راحتی هنگام فشار دست بر روی نوک بینی، بینی به سمت پایین تغییر جهت می دهد.

پس بینی که غضروف آن ضعیف تر است به راحتی نمی توان تغییرات مفید و تاثیر گذار بر روی ساختار بینی ایجاد کند. چرا که غضروف ضعیف توانایی اعمال تغییرات بیش از اندازه را ندارد. برای این که تشخیص دهید فرم بینی شما گوشتی است یا استخوانی، باید عوامل مختلفی مورد بررسی قرار گیرد. مثلاً هر بینی پهنی باشد دلیلی بر گوشتی بودن آن نیست. پهن ترین قسمت بینی های گوشتی کمی بالاتر از نوک بینی است. پس تنها نظر شما برای پهن بودن مدل بینی کافی نیست و باید متخصص جراح بینی این تشخیص را انجام دهد. او با لمس پوست و پره‌های بینی و همچنین نگاه به فرم و ظاهر بینی از روبرو و کنار این تشخیص را انجام می دهد.

اگر کمی دقت کنید نتیجه جراحی بینی های استخوانی زیباتر است.

بینی های استخوانی دارای پوست نازک و غضروف بسیار محکمی هستند. معمولا ایراداتی که بر روی بینی های استخوانی وجود دارد، قوز روی بینی است‌. از دیگر ایرادات رایج بینی های استخوانی می‌توان به بزرگ بودن حفره های بینی اشاره کرد. همچنین مشکلاتی که در ساختار بینی ها وجود دارد، شامل پولیپ بینی و انحراف بینی است که به راحتی همراه با جراحی زیبایی رفع می شود.

نکته مهمی که برای جراحی زیبایی بینی استخوانی وجود دارد ایجاد برش و تغییرات لازم است. معمولاً کسانی که دارای بینی استخوانی هستند، ترجیح می دهند عمل طبیعی انجام دهند و به راحتی می توانند دیگر مدل های عمل بینی را هم اعمال کنند. چرا که ساختار بینی بسیار قوی است و بعد از عمل فرد خیلی سریع با نتایج حاصل از جراحی روبرو می شود.

تنها ایرادی که برای عمل بینی استخوانی وجود دارد، نازک بودن پوست است. گاهی اوقات نازک بودن  بیش از اندازه پوست بینی جراحی را با مشکل روبرو می کند. چراکه در صورت بروز کوچکترین مشکل بر روی بینی سریع آشکار می شود. البته نازک بودن پوست بینی فواید هم دارد و آن هم این است که تورم بعد از عمل بینی بسیار سریع کاهش پیدا می کند و زخم و جای برش بعد از عمل باقی نخواهد ماند.

image 5baba26ecbdc35cfeaa707cdc7578393cfbbf8b4 - پرطرفدارترین عمل زیبایی در ایران کدام است؟ - پرطرفدارترین

عمل ترمیم بینی برای بازسازی و اصلاحات به جا مانده از عمل قبلی انجام می شود.

عمل ترمیمی بینی به منظور رفع ایرادات باقی مانده از جراحی قبلی انجام می شود که بیمار از عمل زیبایی بینی قبلی خود رضایت کامل را کسب نکرده و به دلیل باقی ماندن نقص های کوچک تصمیم می گیرد، عمل ترمیم بینی انجام دهد. مثلاً در جراحی بینی اولیه بزرگ بودن حفره های بینی توسط جراح مورد توجه قرار نگرفته است و یا نقص های به جا مانده باعث شده است تقارن در دو طرف بینی برقرار نباشد.

جراح برای انجام ترمیم بینی باید محل قرارگیری غضروف های درون بینی را مورد بررسی قرار دهد و به تمام ایراد های به وجود آمده از عمل بینی قبلی توجه کافی داشته باشد.

مشکلاتی که با ترمیم بینی به راحتی قابل رفع شامل موارد زیر می باشد:

  • اگر غضروف روی بینی به دلیل ایجاد قوز به اندازه کافی برداشته نشود، همچنان برآمدگی باقی خواهد ماند که این نقص به جا مانده از جراحی اولیه بینی با ترمیم بینی به راحتی قابل رفع است.
  • همچنین انحراف باقی مانده از جراحی اولیه بدون هیچ مشکلی انجام و جراحی دوباره حل می شود.
  • در صورتی که بافت بینی بیش از اندازه برداشته شود، فرورفتگی در قسمت پشت دیواره های بینی ایجاد می‌شود یا بینی بیش از اندازه به حالت سربالا تغییر شکل می دهد.
  • همچنین یکی از دلایلی که باعث می شود فرد تصمیم به انجام جراحی دوباره بگیرد این است که مدل جراحی های اولیه دیگر مورد پسند نخواهد بود و دوست دارد مدل بینی خود را به مدل طبیعی تغییر دهد.
  • در مواقعی که استخوان ها و غضروف ها بیش از اندازه برداشته شود، جراح مجبور می شود برای استحکام بیشتر اسکلت بینی غضروف مورد نیاز را از درون بینی لاله گوش بردارد. این عمل بسیار سخت است و باید با دقت و ظرافت کاری بسیاری انجام شود.
  • یکی از مشکلات سختی که از عمل جراحی اولیه ایجاد می شود، آسیب دیدگی پوست بینی است. برای این مدل ترمیم بینی جراح به خوبی نمی تواند حدس بزد نتیجه عمل تا جهت موفقیت آمیز است.

جراحی بینی طبیعی برخلاف چندین سال قبل طرفداران زیادی پیدا کرده است

امروزه عمل طبیعی بینی بیشتر از هر روز دیگری طرفداران زیادی به خود پیدا کرده است و جزء بهترین شیوه‌های عمل بینی در نظر گرفته می‌شود. به طوری که طی مراحل عمل تنها ایرادات و نواقص بینی رفع می‌شود و هیچ تغییر قابل توجهی بر روی بینی اعمال نمی شود.

البته انجام جراحی بینی طبیعی کار هر متخصصی نیست و به مهارت و تجربه کافی نیاز دارد. معمولاً جراحانی که در زمینه جراحی بینی طبیعی فعالیت دارند؛ از علم و دانش به روزی برخوردار هستند و با توجه به مسائل زیباشناسی مدل طبیعی برای بینی بیمار ترسیم می کنند. همچنین هنگام جراحی  پزشک وظیفه دارد محل برش را طوری انتخاب کند که فرم بینی طبیعی حفظ بماند  و نوک بینی بیش از اندازه سربالا نشود و در بین سوراخ های بینی تقارن برقرار باشد . در واقع نتیجه عمل بینی طبیعی باید به گونه‌ای باشد که هیچ کس متوجه عمل جراحی نشود.

به طور کلی، ویژگی هایی که باید یک بینی طبیعی داشته باشد شامل موارد زیر می باشد:

  • با توجه به فاصله بینی با چشم ها باید پهنای مناسبی برای بینی در نظر گرفته شود.
  • در صورت نازک بودن پوست بینی پزشک وظیفه دارد ظرافت کاری خود را اعمال کند و تقارن بین دو طرف بینی برقرار باشد.
  • زاویه بینی با دیگر حوزه صورت مانند گونه ها، لب و پیشانی مورد بررسی قرار گیرد و طبق استاندارد های زیباسازی انجام شود.
  • فاصله بینی با لب ها و چانه باید متناسب باشد و طول بینی با توجه به فاصله های گفته شده در نظر گرفته شود.
  • همچنین زاویه بین بینی و خط عمودی لب یکی دیگر از نکات مهم در جراحی بینی طبیعی است.

چگونگی انجام عمل زیبایی بینی به عوامل مختلفی مربوط می‌شود؟

مراحل جراحی بینی با توجه به ویژگی و فرم بینی فرد انتظارات او و تکنیک‌هایی که جراح برای رفع مشکلات بینی انتخاب می‌کند، انجام می شود. اما عمل بینی طی چند مرحله کلی برای تمام متقاضیان جراحی صورت می گیرد.

 اولین مرحله بیهوشی است: با توجه به شرایط بینی و میزان تغییرات لازم، جراح در نظر می گیرد که عمل بینی با بی حسی موضعی انجام شود یا از بیهوشی کامل استفاده کند. معمولاً اکثر عمل های بینی تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود تا فرد حین عمل احساس ناخوشایندی نداشته باشد.

مرحله دوم انتخاب تکنیک های لازم و محل برش: جراح با در نظر گرفتن آناتومی ‌بدن و تغییرات لازم تصمیم می گیرد، عمل جراحی را به صورت باز انجام دهد یا بسته. طی جراحی بینی به صورت بسته تغییرات کمتری بر روی بینی اعمال می شود و فرد بعد از عمل بینی دوره نقاهت کمتری را طی می کند و مشکلات کمتری روبرو می شود. اما در جراحی باز تغییرات بیشتری برای بینی اعمال می‌شود و جراح به ساختار کلی بینی دسترسی پیدا می کند. در واقع در جراحی باز برش روی پوست بینی به گونه ای ایجاد می شود که سوراخ های بینی کاملاً از هم جدا و پوست از استخوان و غضروف بینی برداشته می شود.

image 42540dd165b7df4be9c8e4f8021541d2a45cae04 - پرطرفدارترین عمل زیبایی در ایران کدام است؟ - پرطرفدارترین

اعمال تغییرات بر روی ساختار بینی در روند جراحی:  اگر بینی بزرگ باشد، غضروف های اضافه برداشته می شود و اگر غضروف بینی ضعیف باشد، پیوند غضروف انجام می شود. همچنین طی این روند اصلاح فرم بینی هم انجام می شود. برای مثال، کج بودن بینی اصلاح می شود و انحراف فرم بینی به راحتی از بین می رود. رفع عیب های بینی تاثیر بسیار زیادی بر روی بهبود تنفس فرد می‌گذارد.

بخیه زدن برش های ایجاد شده: بعد از این که ساختار و فرم بینی تغییر شکل داده شد، پوست برش داده شده دوباره به جای خود برگردانده  و بخیه زده می شود. در این مرحله پزشک با ظرفیت کاری بسیار بالایی این کار را انجام می دهد تا چین های حاصل از بخیه بر روی بینی باقی نماند.

انجام مراقبت های لازم توسط پزشک و بیمار: بعد از این که مراحل گفته شده انجام شد، نوبت به انجام مراقبت های لازم می رسد. در دوره بهبودی پزشک وظیفه دارد نسبت به وضعیت بیمار آگاهی به دست آورد و بیمار هم مراقبت‌های لازم را به خوبی انجام دهد . همچنین بعد از عمل آتل بر روی بینی قرار می گیرد و بینی پانسمان می شود تا ساختار بینی بهتر شکل بگیرد. ممکن است بعد از به هوش آمدن با علائم حاصل از جراحی روبه‌رو شوید؛‌ حالت هایی مانند سرگیجه و حالت تهوع کاملاً طبیعی است و جای نگرانی نخواهد بود.

سن مناسب برای انجام جراحی زیبایی بینی

برای انجام جراحی زیبایی بینی هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. اما توصیه می شود زمانی برای انجام این جراحی اقدام کنید که دوره بلوغ خود را به خوبی سپری کرده باشید. معمولاً بیشتر پزشکان توصیه می کنند بعد از سن بیست سالگی برای ایجاد تغییرات و بهبود ظاهر بینی اقدام به جراحی شود.  چراکه در این سن ساختار نهایی بینی شکل گرفته و بینی شکل و فرم نهایی خود را نشان داده است.

کلام آخر

 اگر نمی دانید برای عمل بینی به کدام دکتر مراجعه کنید، برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم. سایت پزشکا شما را با ۱۰ تا از بهترین جراحان بینی آشنا می‌کند و تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد.

  1. Impresión 3D

    Y las aplicaciones del modelado 3D se expandieron desde los videojuegos y las películas hasta todos los aspectos del diseño y la construcción comerciales. Por primera vez, la tecnología de impresión 3D se llama…

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.