×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

بستری ۵۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان - بستری ۵۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان/ ۴۰۰ تخت نقاهتگاهی در هتل های استان ایجاد شد - بستری

«آبتین حیدرزاده» امروز(یکشنبه،۱۶ آذر) در جمع خبرنگاران آخرین آمار ابتلا و شیوع ویروس کرونا در استان گیلان را برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر

۵۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و چهار شهرستان هم در وضعیت قرمز قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن اشاره به طرح غربالگری و تشخیص کرونا که به شکل محله محور در استان اجرایی می‌شود عنوان کرد: طرح غربالگری تحت عنوان طرح شهید سلیمانی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه سپاه و بسیج در حال اجرا است به قطع چرخه انتقال این بیماری کمک می‌کند.

حیدرزاده با بیان اینکه در حال حاضر و طبق آخرین آماری که برای وزارت بهداشت و درمان ارسال می‌شود ۵۵۰ بیمار کرونایی در شهرستان‌های مختلف گیلان بستری هستند تصریح کرد: حدود ۹۰ بیمار کرونایی جدید هم در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند بنابراین تمام شهرستان‌های گیلان درگیر بوده اما برخی مناطق استان شرایط وخیم‌تری دارند.

وی شهرستان‌های آستارا، تالش، رشت و رودبار را از جمله شهرستان‌هایی که از حیث ابتلا و شیوع کرونا در وضعیت قرمز و وخیمی قرار دارند اعلام کرد و افزود: مابقی شهرستان‌های استان گیلان هم طبق آخرین پایش‌های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی گیلان در وضعیت نارنجی ابتلا به کرونا قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد اختلاف نظری که در بحث شیوع کرونا وجود دارد و به موجب آن برخی فرمانداری‌های استان وضعیت منطقه خود را زرد یا نارنجی اعلام کرده‌اند هم ابراز داشت: چندین روش برای سنجش شیوع بیماری کرونا وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی گیلان به صورت هفته‌ای آمار خود را در سایت بارگذاری می‌کند.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه آمارهایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی و یا فرمانداری‌ها اعلام می‌شود هر دو علمی است یادآور شد: آن‌چه را که هم‌اینک وزارت بهداشت و درمان تایید کرده و ما هم بر اساس آن آمار مبتلایان به کرونا و نرخ شیوع را اعلام می‌کنیم به شکل یک هفته‌ای است که طبق این روند در حال حاضر چهار شهرستان گیلان وضعیت قرمز دارند.

وی یکی از اهداف اجرای طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی را تشخیص سریع بیماری به شکل محله و خانواده محور دانست و در همین زمینه اذعان کرد: در این طرح از بسیجیان ساکن در همان محل جهت اجرای غربالگری استفاده می‌شود زیرا با توجه به شناختی که آن‌ها از محله دارند افراد بیمار و سایر ساکنان را به خوبی می‌شناسند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان انتخاب یک سفیر برای هر خانوار در استان را یکی دیگر از ویژگی‌های طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی خواند و عنوان کرد: طبق آخرین آمارها‌ در پنج روز گذشته حدود ۱۵۰ هزار خانوار با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت را در استان گیلان مورد غربالگری قرار دادیم.

حیدرزاده از ارائه کیت‌های تشخیص کرونا به بسیج جامعه پزشکان استان گیلان و بسیج مستضعفان توسط دانشگاه علوم پزشکی سخن گفت و ابراز داشت: حدود ۱۰ هزار کیت تشخیصی وارد استان گیلان شده است اما اگر نیازهای ما در استان بیشتر باشد هیچ مشکلی وجود نداشته و سریعا کیت‌های لازم وارد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر فردی دچار علایمی مانند تب بالا بود بلافاصله توسط تیم‌های غربالگری محله و با استفاده از کیت‌های بهداشتی نمونه برداری انجام و ظرف ۲۰ دقیقا نتیجه آن مشخص می‌شود تصریح کرد: حدود ۶۰ هزار خانوار در گیلان داریم که سالمندان تک زیست هستند و به تنهایی در منزل خود زندگی می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در صورت بیمار شدن این سالمندان، خدمات قرنطینه‌ای، ایزولاسیون و تهیه مایحتاج آن‌ها توسط دانشگاه و مجموعه بسیج انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در کل گیلان هزار و ۴۰۰ تخت نقاهتگاهی در هتل‌ها ایجاد کردیم که در این اماکن هم از بیماران کرونایی به مدت ۲ هفته نگهداری می‌شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.