پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آیا درد قفسه سینه نشانه کروناست؟
    22 آذر 1399 - 21:07
    شناسه : 178497
    0

    در این نوشتار به درد قفسه سینه و رابطه آن با کرونا می پردازیم.

    پ
    پ

    گلو درد سینه - آیا درد قفسه سینه نشانه کروناست؟ -

    ویروس کرونا به شیوع مرگبار خود همچنان ادامه می دهد و مردم همواره در پی فراگیری بیشتر در مورد علائم این بیماری و ابتلا به این ویروس هستند. صدها هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند و رفته رفته متخصصان به اطلاعات بیشتری در مورد علائم ابتلا به این ویروس می رسند. آیا درد قفسه سینه می تواند از علائم ویروس کرونا باشد؟

    علائم ابتلا به ویروس کرونا به نسبت درصد شیوع

        تب ۸۷.۹ درصد

        سرفه ی خشک ۶۷.۷ درصد

        خستگی مفرط ۳۸.۱ درصد

        خلط ۳۳.۴ درصد

        تنگی نفس ۱۸.۶ درصد

        درد مفاصل یا درد عضلانی ۱۴.۸ درصد

        گلو درد ۱۳.۹ درصد

        سر درد ۱۳.۶ درصد

        لرز ۱۱.۴ درصد

        حالت تهوع یا استفراغ ۵ درصد

        گرفتگی بینی ۴.۸ درصد

        اسهال ۳.۷ درصد

    شایع ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا در موارد تایید شده ی کوید ۱۹ (Covid-19) از چین تا ۲۲ فوریه ۲۰۲۰، موارد ذکر شده در بالا بوده است.

    آیا درد قفسه سینه از علائم ویروس کرونا است؟

    طبق گفته های سازمان جهانی بهداشت، اگر به ویروس کرونا مبتلا شده باشید، ممکن است در قفسه سینه ی خود احساس گرفتگی کنید و یا احساس کنید که انگار نمی توانید به قدر کافی، عمیق نفس بکشید.

    گرفتگی قفسه سینه و تنگی نفس سومین علامت ابتلا به ویروس کرونا و بسیار جدی است، و ممکن است حتی با سرفه نیز همراه نباشد. با این حال، شایع ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا، تب، خستگی و سرفه خشک است.

    درصورتی که درد قفسه ی سینه همراه با سرفه یا تب باشد، باید چه کار کنم؟

    اگر تنها زندگی می کنید و علائمی دارید، توصیه می شود پس از شروع علائم، به مدت هفت روز در خانه بمانید اما اگر با دیگران زندگی می کنید، همه افرادی که با شما زندگی می کنند باید در خانه بمانند و به مدت ۱۴ روز مانند شما در قرنطینه باشند.

    مطالعات نشان داده اند که بیمار به طور متوسط ​​حداقل تا پنج روز ممکن است هیچ علائمی از ابتلا به ویروس کرونا نداشته باشد. اگر دچار گرفتگی در قفسه سینه، تنگی نفس و ‌یا مشکلات تنفسی شده اید، سریعا به اورژانس مراجعه کنید.

    اگر فقط درد قفسه سینه داشته باشم، باید چه کار کنم؟

    برای محافظت از دیگران در برابر ابتلا به ویروس کرونا و انتشار آن به دیگران، به مکان هایی مانند کلینیک های عمومی، داروخانه ها و یا بیمارستان ها مراجعه نکنید.

    ⛔ اگر درد ناگهانی در قفسه سینه ی خود احساس کردید که به بازوها، کمر، گردن یا فک شما منتشر می شود، و یا حسی مانند گرفتگی و سنگینی در قفسه سینه ی خود داشتید، حتما با اورژانس و فوریت های پزشکی تماس بگیرید و درخواست کمک کنید.

    ⛔ اگر احساس درد در قفسه سینه با تنگی نفس، تعریق و حالت تهوع همراه بود و بیش از ۱۵ دقیقه طول کشید، فورا با اورژانس تماس بگیرید. درد قفسه سینه می تواند نشانه سایر شرایط خطرناک و حاد برای سلامتی مانند حمله قلبی باشد.

    سایر علائم ابتلا به ویروس کرونا چیست؟

    تب یکی از علائم شایع ابتلا به ویروس کرونا است. این تب به صورتی است که حتی بدون نیاز به تب سنج و فقط با دست زدن به قفسه سینه، کمر یا پیشانی خود می توانید دمای بالای بدن خود را احساس کنید.

    سرفه ی مداوم و خشک نیز یکی دیگر از علائم ابتلا به ویروس کرونا است. این سرفه به صورتی است که به مدت یک ساعت بی وقفه و پشت سر هم ادامه دارد و ممکن است برای سه بار (و یا حتی بیشتر) در روز شما این نوع سرفه کردن را تجربه کنید.

     برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.