×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

دکتر آبتین حیدرزاده - سرطان معده یکی از سرطان های شایع در گیلان/مصرف زیاد نمک زمینه ساز سرطان ها است -

به گزارش «بامردم» به نقل از ایسنا؛ دکتر آبتین حیدرزاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت بسیج ملی تغذیه در معاونت بهداشتی برگزار شد، با بیان اینکه رژیم غذایی در کشور ما از دو رژیم مدیترانه ای و جنوب اروپا ترکیب شده است گفت: رژیم غذایی در کشور ما ترکیب از این دو رژیم است البته رژیم مدیترانه ای بدون الکل در کشور ما بیشتر رایج است.

وی با تاکید بر اینکه تغذیه سالم و درست می تواند سیستم ایمنی بدن را قدرتمند کند و در برابر عوامل میکروبی و ویروسی مقاوم کند گفت: تغذیه سالم در پیشگیری از بسیاری بیماری ها از جمله کرونا موثر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: اصولا پرداختن به تغذیه کار تخصصی است زیرا بدن ما نیازهای خوراکی پیچیده ای دارد و در هر سنی، رژیم غذایی مختلفی را می طلبد انجام دهد.

وی با بیان اینکه رژیم غذایی سالم باید تبدیل به فرهنگ در خانواده ها شود گفت: برای توسعه رژیم های غذایی ثابت نیاز به متخصصین تغذیه آموزش دیده داریم.

تغذیه گیلان، تغذیه ای سالم است

حیدرزاده استفاده بیش از اندازه نمک و روغن در غذاها را یکی از علل گسترش بیماری ها عنوان کرد و گفت: تغذیه گیلان به جز غذاهایی که از شوری بالایی برخوردار هستند، در مجموع تغذیه ای سالم است.

وی با بیان اینکه تغذیه سالم موجب پیشگیری از بسیاری بیماری ها خواهد شد ادامه داد:۳۰ تا ۵۰ درصد بیماری های شایع که موجب مرگ و میر می شوند با تغذیه مناسب قابل پیشگیری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیماری های قلبی  عروقی، سرطان ها و دیابت را از علل اصلی مرگ و میرها عنوان کرد و گفت: با توسعه دانش تغذیه به مردم بتوانیم از مرگ و میر جلوگیری کنیم.

وی با اشاره استفاده زیاد مصرف نمک در گیلان گفت: نمک اضافی زمینه ساز بیماری فشارخون خواهد بود و توصیه ما این است که نمک را از سر سفره‌های خود حذف کنیم.

حیدرزاده با بیان اینکه در رژیم غذایی رعایت اصول تنوع و تعادل از ضرورت هاست، یادآور شد: در رژیم غذایی هیچ نوع حذف و منع ماده غذایی نداریم.

مردم از مصرف غذاهای دارای نیترات‌ خودداری کنند

وی با بیان اینکه یازدهمین بسیج ملی اطلاع رسانی تغذیه از ۱۵ تا ۳۰ دی‌ماه ۹۹ در سراسر استان گیلان در حال اجرا است، افزود: رعایت الگوی غذایی سالم در شرایط عادی لازمه برخورداری از سلامت است، اما در بحران‌هایی مانند کرونا، تبعیت از یک الگوی تغذیه ای سالم یکی از مهمترین و اساسی‌ترین عوامل در تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت محسوب می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پرشکی گیلان با بیان اینکه سرطان معده یکی از سرطان های شایع کشور و استان است گفت: لازم است مردم از مصرف غذاهای دارای نیترات‌ مثل ماهی دودی پرهیز کنند.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه مصرف زیاد نمک زمینه ساز سرطان ها است گفت: استفاده از غذاهای مانده در یخچال نیز می تواند در شیوع سرطان ها موثر باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.