×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

طرح استیضاح مجدد ترامپ - طرح استیضاح مجدد ترامپ تصویب شد / همراهی 10 جمهوری خواه با دموکرات ها -

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، قانونگذاران ایالات متحده با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح ترامپ را تصویب کردند.

در میان رأی‌دهندگان مثبت به طرح استیضاح ترامپ، ۱۰ نماینده جمهوری‌خواه و هم‌حزبی ترامپ نیز دیده می‌شود.

بدین‌ترتیب ترامپ به اولین رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شد که برای دومین بار در زمان حضورش در کاخ سفید استیضاح می‌شود. این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، نیمی از جلسات رأی‌گیری استیضاح رؤسای جمهور آمریکا، مربوط به ترامپ است.

طرح استیضاح ترامپ اکنون به مجلس سنای آمریکا فرستاده می‌شود تا در جلسه‌ای بعد از بیان استدلال‌های سناتورهای آمریکایی، دوباره به رأی گذاشته شود.

رهبر جمهوری‌خواهان سنا: محکمه استیضاح ترامپ پیش از تحلیف بایدن تشکیل نمی‌شود

رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا پس از استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان گفت: محکمه این استیضاح تا پس از ۱۹ ژانویه آغاز نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، میچ مک‌کانل شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر کنگره و قوه مجریه هفت روز آینده را به طور کامل بر تسهیل مراسم تحلیف امن و انتقال منظم قدرت به دولت بایدن تمرکز کنند، بهترین خدمت به ملت ما خواهد بود.

مک کانل یادآور شد: انتظار نمی‌رود سنا قبل از تاریخ برنامه‌ریزی بازگشت خود در ۱۹ ژانویه جلسه اضطراری تشکیل دهد.

وی افزود: مجلس نمایندگان به استیضاح رئیس جمهوری رای داده است. فرایند سنا اکنون در نخستین جلسه عادی ما پس از دریافت پرونده استیضاح از مجلس آغاز خواهد شد.

این سناتور جمهوری‌خواه که گفته می‌شود دل خوشی از ترامپ ندارد، یادآور شد: با توجه به قوانین، رویه‌ها و موارد قبلی سنا که حاکم بر محکمه‌های استیضاح ریاست جمهوری است، به سادگی هیچ فرصتی وجود ندارد که یک دادرسی عادلانه یا جدی بتواند قبل از تحلیف رئیس جمهوری بایدن در هفته آینده به نتیجه برسد.

مک‌کانل اظهار کرد: سنا سه محکمه استیضاح رئیس جمهوری برگزار کرده است. آنها به ترتیب ۸۳ روز ، ۳۷ روز و ۲۱ روز طول کشیده‌اند. حتی اگر روند سنا این هفته آغاز شود و به سرعت حرکت کند، تا پس از ترک رئیس جمهوری ترامپ، هیچ حکم نهایی صادر نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این تصمیمی نیست که من می‌گیرم. این یک واقعیت است. خود رئیس جمهوری منتخب هفته گذشته اظهار کرد که مراسم تحلیف وی در ۲۰ ژانویه “سریع‌ترین” راه برای هرگونه تغییر در ریاست جمهوری است.

دموکرات ها دنبال نشست اظطراری 

سناتور چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در سنای فعلی اما در واکنش به استیضاح ترامپ، گفت: محکمه می‌تواند به سرعت برگزار شود اگر بتوانند با رهبر اکثریت جمهوری‌خواه برای تشکیل یک نشست اضطراری به توافق برسند.

وی افزود: در غیر این صورت برگزاری آن به پس از ۱۹ ژانویه موکول خواهد شد.

این سناتور دموکرات اظهار کرد: فراموش نکنید، محکمه استیضاح در سنای ایالات متحده؛ در مورد محکومیت رئیس جمهوری به دلیل جرایم بزرگ و تخطی از قانون اساسی رای گیری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر رئیس جمهوری محکوم شود، رای منع حضور مجدد وی (در انتخابات) صادر خواهد شد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه درست یک هفته پس از شورش ۱۷ دی‌ماه هواداران رئیس جمهوری آمریکا و یورش آنها به کنگره این کشور، دونالد ترامپ را با ۲۳۲ رای موافق و ۱۹۷ رای مخالف استیضاح کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.