جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نکاتی که باید در هنگام خرید بلیط هواپیما چارتر بدانید
    28 دی 1399 - 8:27
    شناسه : 179606
    1

    توصیه می شود قبل از خرید و یا رزرو بلیط با انواع آن ها آشنا شوید تا بتوانید متناسب با انتظارات خود و هزینه ای که برای خرید بلیط در نظر گرفته اید انتخاب بهتری داشته باشید.

    پ
    پ

    سفر با هواپیما امروزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و دلیل آن سهولت و سریع بودن این روش مسافرتی است. در سفر های هوایی انواع اقسام بلیط ها را می توانید خریداری کنید و بلیط هواپیما چارتر یکی از محبوب ترین ها است. در صورتی که با نحوه خرید و کلیه ویژگی های بلیط چارتر به خوبی آشنا باشید می توانید بهترین سفر را برای خودتان به ارمغان آورید. بسیاری از مردم بلیط های چارتر را به عنوان بلیط های ارزان می شناسند اما این تصور غلط بوده و در اغلب مواقع بلیط های چارتر قیمت گران تری نیز نسبت به بلیط های معمولی خواهند داشت. بلیط هواپیما چارتر قوانین مختص خود را داشته و در تمامی مواقع در دسترس نخواهد بود پس بهتر است قبل از هر اقدامی با کلیه ویژگی های آن آشنا شده و در صورت تشخیص مناسب بودن آن نسبت به رزرو اقدام کنید. بلیط های چارتر ممکن است در کلاس های پروازی مختلف ارائه شوند و شرایط سنی در آن ملاک نخواهد بود و در صورت تمایل به رزرو، باید سریعا اقدام کنید چرا کع معمولا ظرفیت این بلیط ها اندک بوده و تکمیل خواهد شد. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

    قطعا چنانچه با بلیط هواپیما اندکی آشنایی داشته باشید نام چارتر را شنیده اید. هواپیما چارتر را با بلیط چارتر اشتباه نگیرید چرا که هواپیما چارتر به هواپیما های کوچک گفته می شود اما بلیط هواپیما چارتر از نظر برخی ویژگی ها با نوع سیستمی خود متفاوت است. در حالت کلی بلیط های هواپیما به دو نوع سیستمی و چارتر دسته بندی می شوند که بلیط های سیستمی از همان ابتدای ارائه میزان قیمت ثابتی خواهند داشت اما قیمت بلیط چارتر نوسانات بسیاری داشته و همواره در حال تغییر کردن است. بلیط های چارتر به صورت یکجا توسط شرکت های چارتر کننده خریداری شده و تکی به فروش می رسند. بلیط های چارتری هیچگونه تفاوتی از نظر میزان خدمات و امکانات با بلیط های معمولی نخواهند داشت و چه بسا ممکن است مسافران سیستمی و چارتر در دو صندلی کنار هم بنشینند. بلیط های چارتر مزایا و معایب خاص خود را خواهند داشت و قبل از خرید بهتر است با این موارد به خوبی آشنا شوید.

    برای آشنایی بیشتر با انواع بلیط ها و هواپیما های چارتری و فهمیدن تفاوت آن ها می توانید به مقاله ای که در سایت دانشجو منتشر شده است نیز مراجعه نمایید. توصیه می شود قبل از خرید و یا رزرو بلیط با انواع آن ها آشنا شوید تا بتوانید متناسب با انتظارات خود و هزینه ای که برای خرید بلیط در نظر گرفته اید انتخاب بهتری داشته باشید.

    به عنوان مثال بلیط چارتری دارای قیمت پایین تری نسبت به بلیط هایی که از قبل رزرو می شوند دارد اما به دلیل این که لحظه آخری هستند امکان برنامه ریزی را از مسافر می گیرد و حتی ممکن است به تعداد افرادی که شما می خواهید در یک هواپیما بلیط وجود نداشته باشد.

    مزایا و معایب بلیط هواپیما چارتر

    خرید بلیط هواپیما چارتر مزیت های بسیاری دارد و قطعا یکی از مهمترین آنها مناسب بودن قیمت است. البته این مناسب بودن قیمت مربوط به مواقع کم درخواست مسافرتی می شود که در این مواقع تخفیف های بسیاری برای بلیط ارائه می شود. اما در مواقع شلوغ نیز می تواند به کمک شما آید. تصور کنید که در روزهایی شبیه به عید نیاز دارید که خود را به یک شهر پرتردد مثل مشهد برسانید و کلیه بلیط های سیستمی به فروش رسیده اند. در این مواقع بلیط هواپیما چارتر با اینکه قیمت گران تری دارد اما شما را به مقصد خواهد رساند. یکی از اصلی ترین عیب های بلیط چارتر دقت کردن در خرید است چرا که این بلیط ها را باید در تایم کوتاه و سریع خریداری کرد. بلیط های چارتر امکان کنسلی ندارند و شاید تنها برخی از این بلیط ها را بتوانید کنسل کنید که در این صورت نیز جریمه زیادی را باید گردن بگیرید.

    111 - نکاتی که باید در هنگام خرید بلیط هواپیما چارتر بدانید - بلیط هواپیما چارتر

    قیمت بلیط هواپیما چارتر

    قیمت به یکی از مهمترین دغدغه های مردم برای خرید بلیط هواپیما چارتر تبدیل شده است. در رابطه با قیمت بلیط چارتر باید بدانید که این بلیط ها به صورت ساعتی تغییر قیمت خواهند داد و تعیین کننده قیمت آن میزان عرضه و تقاضا در بازار است. هرچه میزان تقاضا بیشتر باشد شاهد افزایش قیمت و برعکس هستیم. در ابتدای ارائه پرواز، بلیط های چارتر قیمت گران تری از بلیط های معمولی خواهند داشت چرا که بالاخره شرکت های چارتر کننده به منظور سود از این کار اقدام به خرید بلیط نموده اند. در مواقعی که میزان درخواست برای سفر کم باشد چارتر کننده برای جلوگیری از ضرر های بیشتر اقدام به ارائه بلیط با قیمت های پایین تر می کند و این تخفیف قیمت می تواند از ۱۰ تا ۶۰ درصد متغیر باشد. دلتابان بهترین انتخاب برای خرید و بررسی ویژگی های بلیط هواپیما چارتر خواهد بود و در هر زمان می توانید بلیط های مختلف چارتر را در آن مشاهده کنید.

    امکان کنسلی بلیط هواپیما چارتر

    یکی از مهمترین موارد حائز اهمیت در خرید بلیط هواپیما امکان کنسلی آن است. همانطور که می دانید بلیط های سیستمی را می توانید بدون هیچگونه مشکلی کنسل کرده و آن را استرداد نمایید. در این صورت مقداری از مبلغ بلیط کسر شده و مابقی به شما برگردانده خواهد شد. بلیط های چارتری امکان استرداد ندارند مگر برخی از بلیط های خاص چارتری که به موعد سفر آن نیز باقی مانده باشد و برای این بلیط ها نیز مقدار کسر از قیمت اصلی بالا است. به عبارتی بلیط های چارتر غیر قابل استرداد هستند و به همین دلیل توصیه می کنیم که در خرید بلیط هواپیما چارتر و زمان سفر دقت داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

    چارتر کنندگان اصلی بلیط

    بسیاری این سوال را دارند که چه شرکت هایی امکان چارتر کردن پرواز ها را دارند؟ پرواز های چارتر توسط آژانس های مسافرتی که دارای قرارداد هستند چارتر می شوند. اما در برخی مواقع چارتر کننده ها اقدام به چارتر کردن پرواز های چارتر از چارتر کننده های معتبر می کنند. توصیه می کنیم که بلیط خود را از چارتر کننده های اصلی خریداری نمایید چرا که مشاهده شده است در برخی مواقع شخص به سختی و عجله خود را به پرواز رسانده و با ارائه بلیط متوجه شده است که نام آن در لیست پرواز وجود ندارد.

    بهترین زمان خرید بلیط هواپیما چارتر

    ممکن است تابحال پیامک هایی مبنی بر بلیط ارزان دریافت کرده اید. این پیامک ها از سوی آژانس های هواپیمایی ارسال شده و مربوط به بلیط های چارتر هستند. شرایط افراد برای خرید بلیط متفاوت است اما چنانچه به صورت معمول به بلیط ها نگاه کنیم برای خرید بلیط چارتر باید عجله کنید. اینگونه بلیط ها ظرفیت بسیار محدودی دارند که می توانید این ظرفیت را نیز مشاهده کنید. توجه داشته باشید که به نزدیک تر شدن به موعد سفر و عدم رزرو بلیط، میزان قیمت بلیط چارتر روند نزولی خود را طی خواهد کرد و به همین دلیل در صورتی که از عدم تکمیل ظرفیت پرواز مطمئن باشید در روزهای پایانی مانده به سفر خواهید توانست بلیط های چارتر را با قیمت های باورنکردنی خریداری کنید.

    دقت در خرید بلیط هواپیما چارتری

    بلیط های سیستمی ای امکان را به شما می دهند که از ماه ها قبل نسبت به خرید بلیط اقدام نمایید و با رزرو بلیط می توانید از موعد سفر خود مطمئن شوید. همچنین امکان تغییر دادن تاریخ بلیط های سیستمی نیز وجود دارد و می توانید زمان پرواز را عقب یا جلوتر کنید. قیمت بلیط های سیستمی در سه رده سنی مختلف تعیین می شود و به همین دلیل در سفر های خانوادگی باید هزینه بلیط ها را به صورت تک تک جمع کنید. بلیط های چارتر هیچ یک از ویژگی های ذکر شده را نخواهند داشت و قیمت آن نیز برای بزرگسالان و خردسالان یکسان خواهد بود.

    2 1 - نکاتی که باید در هنگام خرید بلیط هواپیما چارتر بدانید - بلیط هواپیما چارتر

    کدام بلیط برای چه کسی مناسب است؟

    چنانچه زمان سفر برایتان اهمیت بالایی داشته باشد توصیه می کنیم که از مدتی قبل نسبت به رزرو بلیط هواپیما اقدام نمایید تا هم از پرواز خود مطمئن بوده و هم قیمت پایین تری پرداخت کنید. اما چنانچه به قصد گشت و گذار سفر می کنید و تاریخ سفر برایتان چندان مهم نیست بلیط های چارتر لحظه آخری بهترین انتخاب خواهند بود. بلیط هواپیما چارتری که چند روز مانده به موعد سفر باقی مانده باشد قیمت بسیار ارزان تری خواهد داشت و به همین دلیل اینگونه بلیط ها محبوبیت بسیاری در میان مردم پیدا کرده اند.

    دلیل ثابت نبودن قیمت بلیط چارتری

    سواد بسیار خوبی است که چرا قیمت بلیط های چارتر ثابت نیست؟ ابتدا بدانید که آژانس های هواپیمایی هیچ دخلی در تعین قیمت ندارند و این شرکت چارتر کننده است که میزان قیمت بلیط را تعیین خواهد کرد. شرکت چارتر کننده به همین دلیل میزان قیمت ها را زود به زود تغییر می دهد. این تغییر قیمت بستگی به عرضه و تقاضا خواهد داشت. توجه داشته باشید که بلیط های چارتر در مواقع شلوغ و پرتردد معمولا قیمت بالایی خواهند داشت و حتی ممکن است قیمت بلیط های چارتر زیر قیمت بلیط های سیستمی نیاید اما در بسیاری از روزها که میزان درخواست برای پرواز پایین است صندلی های چارتر خالی می ماند و به همین دلیل شاهد ارائه تخفیف های چشمگیر در آنها هستیم. در صورتی که تصمیم به سفر گرفته باشید بلیط های چارتری به شما کمک خواهند کرد که در میزان هزینه های سفر صرفه جویی کنید.

    3 - نکاتی که باید در هنگام خرید بلیط هواپیما چارتر بدانید - بلیط هواپیما چارتر

    خرید بلیط هواپیما چارتر

    برای خرید بلیط هواپیما چارتر راه های مختلفی پیش رو خواهید داشت و در حالت کلی این راه ها به دو نوع حضوری و غیرحضوری دسته بندی می شوند. روش حضوری که همان مراجعه به آژانس های سطح شهر است کمتر مورد توجه قرار گرفته و برای خرید بلیط چارتر مناسب نخواهد بود. روش اینترنتی خرید بلیط هواپیما چارتر بهترین روش شناخته می شود چرا که در این روش می توانید انواع اقسام بلیط ها را مشاهده کرده و در بهترین زمان نسبت به خرید اقدام نمایید. برای خرید نیز نیازی به گذاشتن وقت زیاد نیست و در کوتاه ترین زمان بهترین بلیط را رزرو خواهید کرد. توجه داشته باشید که شرکت های مختلفی در سطح فضای مجازی فعالیت می کنند و هریک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و دلتابان یکی از بهترین ها در این میان است که به دلیل ارائه خدمات بی کم و کاست و با بالاترین کیفیت توانسته نظر بسیاری را نسبت به خود جلب نماید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.